Publicat la: 
1/08/2014

Va este foame? Ar trebui sa mancati. Dar exista si posibilitatea ca alimentele pe care la alegeti sa va provoace si mai multa foame decat va era inainte de masa. "Foamea este rezultatul multor interactiuni complexe care au loc in stomac, intestine, creier, pancreas si sange", spun specialistii. Problema este ca acesta este un circuit care poate fi usor deturnat. Exista anumite alimente care intensifica senzatia de foame, chiar si atunci cand stomacul este plin.

  • Painea alba

Faina alba folosita pentru a coace painea alba a fost deposedata de invelisul sau exterior (taratele), ceea ce epuizeaza continutul de fibre complete. Consumul de paine va ridica nivelul de insulina, spune Dr. Decotiis, specialist dietetician.

Intr-un studiu spaniol recent, cercetatorii au urmarit obiceiurile alimentare a 9000 de persoane si au descoperit ca cei care mancau doua sau mai multe portii de paine alba pe zi aveau cu 40% mai multe sanse de a deveni obezi, [e o perioada de cinci ani, spre deosebire de cei care consumau o cantitate mai mica.

  • Gustari sarate

Exista un motiv pentru care va e pofta de ceva dulce dupa ce mancati o intreaga punga de chipsuri. Chipsurile, covrigeii si alte gustari sarate sunt ceva mai mult decat carbohidrati simpli usor de digerat si pot stimula maximele de insulina, precum si coborasurile ulterioare. Din cauza unui fenomen cunoscut sub numele de satietate senzoriala, puteti manca o cantitate mare de chipsuri si sa simtiti ca doar "stomacul sarat" este plin. "Stomacul dulce" ramane gol, asa ca ar trebui sa fiti pregatiti sa saturati doua stomacuri.

  • Fast food

Aproape fiecare ingredient din alimentele de tip fast food este conceput pentru a va mari dimeniunea mesei. De exemplus, grasimile trans inflameaza intestinul, avand potentialul de a afecta capacitatea organismului de a produce neurotransmitatori de control al apetitului, precum dopamina si serotonina. Intre timp, tractul gastro-intestinal absoarbe  sirop de fructoza (gasit in chifle, condimente si deserturi), provocand cresterea nivelului de insulina.

  • Pastele albe

Pastele albe au aceeasi problema ca painea alba si in plus, in cazul acestora, mancam mult mai mult decat ne trebuie. O portie standard de paste gatite este de aproximativ 100 de grame, dar restaurantele servesc in general 400. Cand va supraincarcati organismul cu carbohidrati simpli, pancreasul produce mai multa insulina, ceea ce provoaca senzatia de foame.

  • Glutamat monosodic

Glutamatul monosodic este o aroma, intalnita frecvent in mancarea chinezeasca, dar si in legume, conserve, super, carne procesata si chiar bere si inghetata. Un studiu pe animale sugereaza ca aceasta aroma declanseaza o crestere de 40% a apetitului.

  • Rulouri de sushi

Dieteticianul Susan Kleiner spune ca desi aveti impresia ca atunci cand mancati sushi va asigurati proteinele din peste, de fapt mancati mai mult orez. "Daca nu ati mancat altceva, rulourile de sushi sunt digerate rapid, fara valori mari in ceea ce priveste proprietatile de satietate", explica aceasta.

  • Cereale pentru copii

Faina alba, combinata cu o cantitate generoasa de zahar, poate cauza modificari ale nivelului de zahar din sange si ale insulinei.

"Consumul unei cantitati mari de carbohidrati dimineata, atunci cand nivelul de cortizol este la cel mai inalt nivel, este un atac dublu asupra metabolismului", spune Dr, Decotiis.

Cerealele pot fi o modalitate excelenta de a va incepe ziua, dar uitati-va dupa cele integrale sau cele din tarate, care contin cel putin 5 grame de fibre si mai putin de 5 grame de zahar per portie.

  • Pizza

In general, nu va limitati la doar o felie de pizza, indiferent de marimea acesteia. Asta pentru ca pizza combina faina alba, uleiuri hidrogenate, branzeturi procesate, care pot destabiliza nivelul de zahar din sange si productia de hormoni de satietate.

Sursa: Health

A.C.

Categorie Medlife: 

Comentarii

Glutamat monosodic

Din pacate este mult mai raspindit decit ar trebui. Producatorii au devenit tot mai inventivi in mascarea numelui acestui compus chimic. Din cauza ca tot mai multa lume a devenit mai constiincioasa (si constienta) si evita MSG-ul, a inceput sa fie etichetat in nume clar sau in diverse combinatii pt a insela vigilenta cumparatorului. In aceeasi situatie este si ASPARTAM-ul.

Trei produse populare care au MSG (confirmate personal):
- Mac and Cheese (Kraft)- f.raspindit in rindul copiilor si tineret
- Cheetos Puffs (pufuleti)
- Vegeta - diverse sortimente

Trist dar adevarat...

Ultima, cea cu pizza, e o constatare sau un indemn?

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Numarul de bacterii prezente in intestinul depaseste numarul celulelor organismului uman si, dupa cum se stie, echilibrul bacterian este deosebit de important pentru buna functionare a organismului...
Care sunt primele simptome ale unei infectii de cai respiratorii, cand trebuie sa mergem la medicul specialist, care sunt semnalele de alarma si ce optiuni de tratament exista? Dr. Maria Dede, medic...