Publicat la: 
17/06/2014

Catraveti murati, recomandati pentru reducerea poftei de mancare/ Foto: MorgueFile.com

Atunci cand incercati sa slabiti, reducerea cantitatii de mancare pe care o consumati este, in mod cert, necesara, dar senzatia constanta de foame este unul dintre motivele principale din cauza carora majoritatea dietelor esueaza. Cu toate acestea, puteti sa va potoliti senzatia de foame fara sa consumati calorii in plus. De fapt, consumul unor anumite alimente transmite un semnal creierului, care recepteaza ca ati terminat de mancat si linisteste apetitul. Care sunt alimentele care va taie pofta de mancare si asigura succesul dietei dumneavoastra?

1. Mere

Mancati un mar cu aproximativ jumatate de ora inainte de masa- fibrele si apa din  mar va vor taia pofta de mancare, spune Debra Wein, director la Wellness Workdays.

2. Avocado

Daca mancati jumatate de avocado la pranz, va veti simti satul toata dupa amiaza, potrivit unui studiu publicat in Nutrition Journal. Femeilor care au deprins acest obicei le-a scazut pofta de mancare cu 24%.

3. Fasole, naut, linte

Nautul, lintea, fasolea si mazarea sunt bogate in proteine, fibre, antioxidanti, vitamine din complexul B si fier. Consumul acestor alimente va poate ajuta sa va controlati apetitul. O analiza publicata in revista Obesity a descoperit ca persoanele care consumau naut, linte sau fasole au fost cu 31% mai satisfacuti dupa o masa.

4. Supa

Intr-un studiu recent s-a descoperit ca persoanele care consumau un castron de supa, pe baza de bulion, cu un continut scazut de calorii, inainte de pranz, si-au redus aportul total de calorii cu 20%.

5. Muraturi

Castraveti murati, varza acra si alte alimente fermentate contin acizi grasi cu lant scurt, iar cercetarile recente ale The New York Academy of Sciences au descoperit ca acestea ajuta la consolidarea legaturii dintre intestin si creier. Acizii stimuleaza productia de hormoni care traverseaza bariera hemato-encefalica si imbunatatesc semnalizarea de apetit.

6. Praf de chili

Capsaicina, compusul care ofera gustul ardeiului iute, va "incinge" metabolismul. Cercetarile recente de la Universitatea din Maastricht arata ca daca adaugati ceva picant alimentelor, va puteti controla apetitul. Studiul, care a fost publicat in revista Appetite, a descoperit ca daca adaugati un sfert de lingurita de praf de chilli la masa, va veti simti mai satul la finalul acesteia.

7. Ciocolata neagra

Cand simtiti pofta de ceva dulce, incercati ciocolata neagra. Cercetarile sugereaza ca aceasta ajuta la reducerea tensiunii arteriale si protejeaza inima si creierul. De asemenea, aceasta va ofera senzatia de satietate mai mult decat laptele cu cacao si va ajuta sa va potoliti poftele si de dulce, si de sarat, potrivit unui studiu publicat in revista Nutrition & Diabetes. Participantii la studiu au consumat cu 17% mai putine calorii la o masa, dupa o "doza" de ciocolata neagra.

8. Oua

Daca va incepeti ziua cu o omleta sau cu doua oua fierte, veti fi satul pana mai tarziu de pranz. Acest lucru este datorat proteinelor. Cercetarile de la Universitatea din Mossouri au aratat ca persoanele care mananca un mic dejun bogat in proteine, consuma mai putine calorii in restul zilei.

Sursa: Time

A.C.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

O cauza frecventa pentru vizita la cardiolog o reprezinta palpitatiile. In cazul persoanelor sanatoase, palpitatiile sunt cauzate de oboseala, stres prelungit, dezechilibre minerale. Si consumul in...
Barbatii care sunt stresati tind sa devina mai egocentrici si mai putin capabili sa distinga intre propriile emotii si intentii si cele ale altor persoane. In cazul femeilor, este invers. Stresul,...