Publicat la: 
22/01/2015

Sanatatea inimii/ MorgueFile.com

In principiu stiti elementele de baza ale unei inimi sanatoase: exercitii fizice si o dieta echilibrata. Dar, cu toate acestea, inca exista anumite lucruri care produc confuzie. Este buna aspirina pentru sanatatea inimii? Cat efort este prea mult?  Time prezinta raspunsurile pe care cardiologii le dau apropiatilor. Ce sfaturi trebuie sa urmam pentru a avea o inima sanatoasa?

Nu dati atentie "trendurilor alimentare"

"Exista atat de multe trenduri care vin si pleaca. O dieta fara gluten nu este necesara daca nu aveti o boala celiaca sau o sensibilitate reala la gluten", spune Suzanne Steinbaum, directorul asociatiei pentru sanatatea cardiaca a femeilor din New York.

Mancati un peste mai bun

"The American Heart Association recomanda pacientilor sa consume peste de doua ori pe saptamana, dar asta nu inseamna sa gatiti orice vine din ocean. Mancati somon, hering, ton si ansoa", spune Leslie Cho de la Cleveland Clinic.

Nu va mai ingrijorati de consumul de sare

Limita in ceea ce priveste consumul de sare este de 1500 de miligrame pe zi, dar unele studii au aratat ca tensiunea arteriala creste doar atunci cand aportul de sare depaseste 3500 de mg. Daca aveti rinichi sanatosi, nu trebuie sa renuntati la sare. In schimb, evitati alimentele procesate", spune Holly Andersen de la New York-Presbyterian Hospital

Renuntati la aspirina

"In ciuda studiilor referitoare la beneficiile cardiace ale aspirinei, aceasta nu este pentru toata lumea. Daca aveti sub 65 de ani si nu prezentati factori de risc, aspirina zilnica nu este utila", a adaugat Dr. Cho.

Gasiti-va locul fericit

"Stresul zilnic creste tensiunea arteriala care poate cauza depresie si anxietate. Pastrati-va fericit", a spus Stacey Rosen de la Katz Institute for Women’s Health.

Fara zahar

"Noi, cardiologii, insistam ca pacientii sa manance alimente cu un continut scazut de grasimi, dar in ultimul timp observam ca cerealele si biscuitii au un continut tot mai ridicat de zahar. Concentrati-va pe proteine si grasimi sanatoase".

Nu uitati sa radeti

"Rasul este foarte important. 15 minute de ras sunt echivalente cu 30 de minute de activitate in ceea ce priveste beneficiile pentru sanatatea cardiovasculara", spune Dr. Andersen.

Nu mergeti la somn nervos

"Studiile au aratat ca o casnicie sanatoasa scade riscul aparitiei bolilor de inima. Mentinerea unei relatii stabile, sanatoase chiar conteaza", spune Dr. Steinbaum.

Sursa: Time

A.C.

Categorie Medlife: 

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Dependenta de nicotina / Foto: Reuters Practica fumatului a aparut in urma cu aproximativ 7.000 de ani. Societatea a privit acest obicei mai intai ca pe unul vulgar, apoi ca pe un mod sofisticat de...
Sindromul de oboseala cronica sau  encefalomielita mialgica este o tulburare greu de inteles. Dupa cum sugereaza si numele, boala este caracterizata prin oboseala profunda, dureri musculare si...