Publicat la: 
31/10/2013

Daca in trecut erau limite clare intre acasa si munca, acum problemele de serviciu iti pot invada viata personala si devii tot mai stresat. Poate fi tentant sa ramai peste program, daca iti doresti o promovare sau daca trebuie sa faci fata unui volum de munca tot mai mare. Uneori, orele suplimentare ar putea fi chiar necesare, insa prea multe ore la birou implica anumite costuri.

Esti practic casatorit cu munca ta? Ia in considerare costurile

  • Oboseala. Atunci cand esti obosit, capacitatea de a lucra productiv si de gandi clar ar putea suferi, ceea ce poate duce la greseli periculoase sau costisitoare care iti afecteaza reputatia profesionala.
  • Nu mai ai timp de familie si prieteni Daca lucezi prea mult, poti pierde importante evenimente importante de familie si acest lucru ar putea afecta relatiile cu cei dragi. Este, de asemenea, dificil sa-ti pastrezi prietenii daca esti mereu la lucru.
  • Cresterea asteptarilor. Daca lucrezi în mod regulat ore suplimentare, s-ar putea sa ai si mai  multa responsabilitate - care ar putea duce la probleme si provocari suplimentare.


Ce poti sa faci pentru a realiza un echilibru munca-viata

  • Monitorizeaza timpul. Fa o lista cu activitatile pe care le faci zilnic si ecide ce e necesar si ceea ce te satisface cel mai mult. Poti taia sau poti delega activitatile de care nu te poti ocupa sau care nu iti fac placere. Discuta cu angajatorul pentru a gasi solutii.
  • Profita de anumite optiuni. Întreaba angajatorul daca poti avea ore flexibile de munca sau daca iti poti reduce orele si in ce conditii. Cu cat vei avea mai mult control asupra orelor lucrate, cu atat mai putin stresat vei fi.
  • Învata sa spui 'nu'. Fie ca ti se cere sa mai lucrezi la inca un proiect sau esti rugat sa organizezi un eveniment la scoala copilului, aminteste-ti ca este in regula sa spui cu respect ca nu te poti ocupa de toate. Cand nu vei mai accepta sa faci lucruri din obligatie sau vina, vei avea mai mult timp pentru activitatile care sunt importante pentru tine.
  • Lasa preocuparile legate de munca la locul de munca. Cu tehnologia actuala ar putea sa nu existe nicio limita intre munca si acasa, daca nu o stabilesti tu. Separa timpul de lucru de timpul personal. Cand esti cu familia, de exemplu, pastreaza laptop-ul în geanta.
  • Gestioneaza timpul. Organizeaza eficient sarcinile casnice, de expemplu ai putea pune hainele in masina de spalat zilnic sau poti face cumparaturi la 2 zile in loc sa le lasi pe toate pentru ziua ta libera.
  • La locul de munca, poti ruga un coleg sa te ajute cand apare ceva neprevazut in familie, apeleaza la prieteni cand trebuie sa lucrezi ore suplimentare sau sa calatoresti in interes de serviciu si nu ai cu cine lasa copiii.
  • Mananca alimente sanatoase, include activitatea fizica în rutina de zi cu zi si odihneste-te suficient. Aloca timp pentru activitati care iti fac placere si pe care le poti face cu partenerul sau familia: plimbari, gatit, dans, excursii.

Cand trebuie sa cauti ajutor profesional
Toata lumea are nevoie de ajutor din cand in cand. Daca viata ta e prea haotica pentru a o gestiona vorbeste cu un profesionist, consilier, terapeut. Schimbarile nu se realizeaza intr-o zi. Analizeaza periodic prioritatile si fa modificari, daca este necesar, pentru a te asigura ca te mentii pe drumul cel bun.

Taguri Medlife: 

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Echipa MedLife In cadrul Spitalului de Ortopedie MedLife a fost realizată o operaţie in premiera in medicina romaneasca de hemipelvectomie dreaptă, cu reconstrucţie cu alogrefă şi artroplastie...
  Dr. Victor Radu, medic primar chirurgie generala / Foto: MedLive Hernia inghinala reprezinta o modificare a reliefului peretelui abdominal la nivelul regiunii inghinale (regiune situata in...