Publicat la: 
9/08/2017

Orezul alb e la început ca orezul brun. Procesul de măcinare îndepărtează cojile, tărâțele și germenii orezului. Acest proces sporește durata de viață a orezului alb, dar elimină o mare parte din nutrienti, inclusiv fibrele, vitaminele și mineralele, conform healthline.com.

Pentru a contracara acest lucru, orezul alb este fortificat în mod artificial cu substanțe nutritive.

Atât orezul alb și cat si cel brun au multi carbohidrați. Cerealele integrale pot ajuta la reducerea colesterolului și pot reduce riscul de accident vascular cerebral, boli de inimă și diabet de tip 2.

Informațiile nutriționale se bazează pe o o masura de 1/3 de ceașcă de orez fiert. Defalcarea nutrițională pentru orezul alb se bazează pe informațiile pentru orezul alb cu bob lung, care se găsește în baza de date de la Department of Agriculture National Nutrient Database. Defalcarea pentru orezul brun se bazează pe informatiile privind orezul brun cu bob lung.


Diferențe nutriționale

Iată câteva diferențe cheie între orezul alb și cel brun. Componentele nutriționale exacte vor varia în funcție de producătorul de orez, deci asigurați-vă că citiți eticheta produselor pe pe care le cumpărați. Producătorii sunt responsabili pentru furnizarea de informații nutriționale și ingrediente exacte.

Fibre

Orezul brun este în general mai bogat in fibre decât orezul alb. Acesta furnizează de obicei de la 1g până la 3 g mai mult fibră decât o cantitate comparabilă de orez alb.

Deși fibrele pot ajuta la reducerea constipației, acestea oferă o serie de alte beneficii pentru sănătate:

  • Te saturi mai repede, ceea ce poate ajuta la gestionarea greutății;
  • Reduce nivelul de colesterol;
  • Controleaza nivelul zahărului din sânge, reducându-vă riscul de diabet;
  • Reduce riscul de boli de inima;
  • Hrăneste bacteriile intestinului.

Valoarea zilnică recomandată de fibre este in functie de mai mulți factori, incluzând vârsta și consumul caloric, deci discutați cu medicul dumneavoastră dacă nu sunteți sigur de cât de mult aveți nevoie.

În general, bărbații sub 50 de ani au nevoie de 38 g de fibre pe zi, iar bărbații cu vârsta de 51 ani sau peste au nevoie de 30 g.

Femeile sub 50 de ani au nevoie în mod obișnuit de 25 g pe zi, iar femeile cu vârsta de 51 ani sau peste au nevoie de 21 g.

Mangan

Manganul este un mineral care este esențial pentru producerea de energie și funcția antioxidantă. Orezul brun este o sursă excelentă de nutrienți, în timp ce orezul alb nu este.

Seleniu

Orezul brun este o sursă bună de seleniu, care joacă un rol esențial în producerea hormonului tiroidian, protecția antioxidantă și funcția imună. Seleniul funcționează impreuna cu vitamina E pentru a proteja celulele împotriva cancerului.

Magneziu

Spre deosebire de orezul alb, orezul brun este de obicei o sursă bună de magneziu. Aaproximativ 1/2 cană de orez brun fiert poate oferi aproximativ 11% din cantitatea de magneziu recomandată zilnic.

Magneziul este necesar pentru multe funcții vitale, printre care:

  • Coagularea sângelui;
  • Contractia musculara;
  • Producția celulară;
  • Dezvoltarea osoasă.

Consumul zilnic recomandat este determinat de sex și vârstă. Femeile care sunt gravide sau alăptează necesită în mod obișnuit un aport zilnic mai mare. Un adult are in medie un necesar cuprins între 270 și 400 mg zilnic.

Acid folic

Orezul alb este o bună sursă de acid folic. 1 cană poate conține 195 până la 222  aproximativ jumătate din cantitatea recomandată zilnic.

Acidul folic ajută organismul să produca ADN și alte materiale genetice. De asemenea, sprijină diviziunea celulară. Deși este un nutrient esențial pentru toată lumea, este deosebit de important pentru femeile care sunt însărcinate sau intenționează să rămână gravide.

Valoarea zilnică recomandată pentru majoritatea adulților este de aproximativ 400 mcg. Femeile care sunt însărcinate ar trebui să consume 600 mcg, iar femeile care alăptează ar trebui să primească 500 mcg.

Concluzii

Orezul brun este, în general, mai nutritiv decât orezul alb. Este mai bogat în fibre, magneziu și alți nutrienți și nu este îmbogățit în mod artificial cu substanțe nutritive cum este orezul alb. Dacă sunteți preocupat de aportul de gluten, veți dori să evitați produsele din orez cu gluten adăugat.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Dr. Ionut Cristea / Foto: Medlife.ro Ninsorile si temperaturile negative au pus multe probleme iarna aceasta. Ce trebuie sa facem in cazul in care am cazut pe gheata? Care sunt masurile corecte...
Maternitatea MedLife Eva din Brasov, parte a Sistemului Medical MedLife, introduce noi servicii medicale prin infiintarea Departamentului de Consiliere in Alaptare. O echipa de specialisti coordonata...