Publicat la: 
8/01/2016

In timp ce probioticele au devenit cunoscute de majoritatea dintre noi datorita prescriptiilor medicilor si farmacistilor, prebioticele sunt mai putin cunoscute. Exista diferente semnificative intre cele doua, iar beneficiile pe care le aduc sanatatii organismului uman sunt, de asemenea, diferite. Desi probioticele s-au dovedit a fi eficiente pentru a gestiona anumite probleme gastrointestinale, ele nu au aceeasi putere pe care prebioticele o au. Iata care sunt diferente dintre cele doua, ce beneficii ne aduc si cum le putem include in alimentatia noastra.

Mai inainte de toate, probioticele desemneaza microorganismele vii (in mare parte bacterii) care colonizeaza tractul nostru digestiv. Aceste microorganisme ne ajuta sa digeram alimentele, proces pe parcursul caruia absob nutrientii si vitaminele din mancare, produc vitaminele B si K si impedica dezvoltarea altor microorganisme care ar putea fi daunatoare sanatatii noastre.

Probioticele se gasesc atat sub forma de suplimente alimentare, pe care le putem cumpara din farmacii, dar se gasesc si in cateva tipuri de alimente fermentate, pintre care:

  • varza acra, muraturi
  • iaurt, chefir, branzeturi moi fermentate
  • aluatul de paine

Pentru a ne bucura de beneficiile probioticelor luate din sursele alimentare, aceste bacterii trebuie sa fie vii si stabile pe durata de valabilitate a produselor alimentare pentru a supravietui digestiei si a ajunge sa colonizeze intestinul. Astfel, ele ajuta la mentinerea sanatatii sistemului digestiv prin controlul pe care il au asupra bacteriilor daunatoare.

Pe de alta parte, prebioticele sunt adesea descrise ca "hrana" a probioticelor pentru ajuta la mentinerea acestora. Prebioticele sunt fibre solubile si alte clase de carbohidrati, cum ar fi amidonul si zaharurile numite oligozaharide, care ajung sa fie fermentate de bacterii.

Printre sursele de prebiotice mentionam:

  • bananele
  • cartofii
  • sparanghelul
  • prazul, ceapa, usturoiul
  • cicoarea, anghinarea
  • fulgii de ovaz

Prebioticele au o multime de beneficii, ajutand la o buna absorbtie a mineralelor precum calciu si magneziu, la protectia organismului de infectiile bacteriene, lupta cu disconfortul intestinal, diareea si cu sindromul colonului iritabil.

Asadar trebuie sa avem grija sa introducem in alimentatia noastra o varietate de legume si cat mai multe fibre pentru a ne mentine sanatatea aparatului digestiv ce dicteaza sanatatea intregului organism.

Sursa: WebMd

G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Majoritatea persoanelor nu acorda suficienta importanta hidratarii, dar aceasta poate avea un impact enorm asupra starii generale de sanatate. In ciuda faptului ca este crucial sa bem suficienta apa...
Expunerea prelungita la frig poate cauza hipotermie, degeraturi, dar si probleme legate de starea psihica precum somnolenta, pierderi de memorie, dificultati de vorbire, iar pe vreme friguroasa se...