Psihoterapie Cognitiv Comportamentala

Statistici

  • 970 de milioane de oameni din intreaga lume au o tulburare de sanatate mintala;
  • Anxietatea este cea mai frecventa boala mintala din lume, afectand 284 de milioane de oameni;
  • La nivel global, bolile mintale afecteaza mai multe femei (11,9%) decat barbatii (9,3%);
  • Depresia majora, anxietatea, tulburarile de consum de alcool, schizophrenia si tulburarea bipolara sunt printre cele mai comune boli mintale;
  • Rata mortalitatii celor cu tulburari mentale este semnificativ mai mare decat populatia generala, cu o pierdere medie a sperantei de viata de 10,1 ani.
  • Se estimeaza ca tulburarile mentale pot fi atribuite 14,3% din decesele din intreaga lume sau aproximativ 8 milioane de decese in fiecare an.

Ce este psihoterapia cognitiv-comportamentala?

Psihoterapia cognitiv-comportamentala este un tip comun de terapie prin vorbire. Psihoterapia te ajuta sa devii constient de gandirea negativa, astfel incat sa poti vedea situatiile problematice mai clar si sa le raspunzi intr-un mod mai eficient.

Psihoterapia cognitiv-comportamentala poate fi un instrument foarte util - fie singura, fie in combinatie cu alte terapii - in tratarea tulburarilor de sanatate mintala, cum ar fi depresia, tulburarea de stres post-traumatic sau o tulburare de alimentatie. Dar nu toti cei care beneficiaza de psihoterapia cognitiv-comportamentala au o problema de sanatate mintala. Psihoterapia poate fi un instrument eficient pentru a ajuta pe oricine sa invete cum sa gestioneze mai bine situatiile de viata stresante.

Cand trebuie sa apelati la psihoterapie cognitiv-comportamentala?

Terapia cognitiv-comportamentala este utilizata pentru a trata o gama larga de probleme. Este adesea tipul preferat de psihoterapie, deoarece va poate ajuta rapid sa identificati si sa faceti fata provocarilor specifice. In general, necesita mai putine sedinte decat alte tipuri de terapie si se face intr-un mod structurat.

Psihoterapia cognitiv-comportamentala este un instrument util pentru abordarea provocarilor emotionale. De exemplu, va poate ajuta sa:

  • Gestionati simptomele bolii mintale;
  • Preveniti recidiva simptomelor bolii mintale;
  • Tratati o boala mintala atunci cand medicamentele nu sunt o optiune buna;
  • Aflati tehnici pentru a face fata situatiilor de viata stresante;
  • Identificati modalitati de a gestiona emotiile;
  • Rezolvati conflictele de relatii si invatati modalitati mai bune de comunicare;
  • Faceti fata durerii sau pierderii;
  • Depasiti trauma emotionala legata de abuz sau violenta;
  • Faceti fata unei boli medicale.

Tulburarile de sanatate mintala care se pot ameliora cu psihoterapia cognitiv-comportamentala includ:

  • Depresie;
  • Tulburari de anxietate;
  • Fobii;
  • Tulburari de somn;
  • Tulburari de alimentatie;
  • Tulburare obsesiv-compulsiva;
  • Tulburari bipolare;
  • Schizofrenie;

In unele cazuri, psihoterapia cognitiv-comportamentala este cea mai eficienta atunci cand este combinata cu alte tratamente, cum ar fi antidepresivele sau alte medicamente.

Cum functioneaza psihoterapia cognitiv-comportamentala?

Psihoterapia cognitiv-comportamentala se bazeaza pe conceptul ca gandurile, sentimentele, senzatiile fizice si actiunile tale sunt interconectate si ca gandurile si sentimentele negative te pot prinde intr-un cerc vicios.

Psihoterapia cognitiv-comportamentala isi propune sa va ajute sa faceti fata problemelor coplesitoare intr-un mod mai pozitiv, descompunandu-le in parti mai mici. Apoi vi se arata cum sa schimbati aceste modele negative pentru a imbunatati modul in care va simtiti.

Spre deosebire de alte metode, psihoterapia cognitiv-comportamentala se ocupa de problemele tale actuale, mai degraba decat de a se concentra asupra problemelor din trecutul tau.

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.

Sună acum