Publicat la: 
1/11/2017

De ce este mai bine sa faci exercitii fizice impreuna cu alti oameni decat singur?

Antrenamentele de fitness in grup scad nivelul de stres cu 26% si imbunatatesc semnificativ calitatea vietii, in timp ce antrenamentul individual presupune depunerea unui efort fizic mai mare, fara a genera schimbari semnificative pe plan psihic sau emotional, potrivit unui nou studiu efectuat de cercetatorii de la University of New England si publicat recent in revista "The Journal of the American Osteopathic Association", informeaza sciencedaily.com.

"Antrenamente fizice de grup pot fi solicitante, insa incurajarea reciproca aduce rezultate cu mult mai bune prin comparatie cu antrenamentul fizic individual. Constatarile noastre sustin o abordare pe plan mental, fizic si emotional a sanatatii organismului, necesara pentru persoanele care lucreaza in medii stresante, precum este cazul medicilor," declara Dr. Dayna Yorks, autoarea principala a studiului.

Dr. Yorks si colegii sai de la University of New England College of Osteopathic Medicine au recrutat 69 de studenti de la medicina, ce raportau o calitate scazuta a vietii si un nivel ridicat de stres. Participantii au ales cate un program de exercitii fizice de timp 12 saptamani, fie in cadrul unui grup restrans, fie individual. Alt grup de voluntari a servit cercetatorilor ca grup de test, acestia practicand sporturi mai putin solicitante, precum mersul pe bicicleta si mersul pe jos.

La fiecare patru saptamani, voluntarii au participat la un sondaj de opinie prin intermediul carora cercetatorii au reusit sa evalueze nivelul de stres perceput, precum si calitatea vietii fiecaruia pe plan psihic, fizic si emotional.

Voluntarii ce au ales sa participe la exercitiile de grup au petrecut circa 30 de minute cel putin o data pe saptamana in cadrul programului de modelare corporala prin fitness.

Stresul perceput, scazut cu 26.2% prin antrenamentele de fitness in grup

La finalul celor 12 saptamani, raportul cercetatorilor a aratat imbunatatiri semnificative ale celor trei aspecte ce masoara calitatea vietii: pe plan psihic in procent de 12,6%, pe plan fizic in procent de 24,8% si pe plan emotional in procent de 26%. De asemenea, nivelul de stres perceput de catre participanti a scazut cu 26,2%.

Prin comparatie, persoanele care au ales sa lucreze pe plan individual au depus de doua ori mai mult efort si nu au raportat imbunatatiri ale calitatii vietii decat pe plan psihologic, in procent de 11%.

In mod similar, grupul de control nu a raportat modificari semnificative ale calitatii vietii sau nivelului de stres perceput, arata raportul cercetatorilor.

"Cadrele scolilor medicale inteleg ca programul de studiu si practica medicala este unul exigent, solicitant si stresant. Avand in vedere rezultatele studiului privind imbunatatirea rezistentei fizice si pe plan mental, fiecare scoala ar trebui sa ofere studentilor oportunitati de a se inscrie la programe de antrenament fizic in grup. Astfel de metode ar putea stimula buna gestionarea stresului si imbunatati calitatii vietii pe plan mental si fizic, eliminand riscul declansarii episoadelor de anxietate, depresie si extenuare pe plan psihologic," conchide autoarea principala a studiului.

Alte articoleVezi toate articolele

Sportivii de performanță, care efectuează antrenamente foarte solicitante, trăiesc cu 40 la sută mai mult decât oamenii obișnuiți și prezintă un risc mai mic de mortalitate la bolile cardiovasculare...
Noile recomandari din partea institutului American Heart Association contin sapte masuri pe care trebuie sa le respectam pentru a ne mentine creierul sanatos si a preveni declansarea dementei pe...