Publicat la: 
18/06/2015

Rosiile cherry, ideale pentru dieta de vara/ Foto: MorgueFile.com

Uneori, desi nu ar trebui, mancam de plictiseala. Alteori, desi nu ne este foame, mancam intre doua cursuri. Sunt calorii in plus, dar care fac parte, in mod iremediabil, din viata noastra, relateaza cotidianul spaniol El Pais, care prezinta sapte gustari pe care le putem consuma dupa pofta inimii, noteaza Agerpres.

Castraveciori in otet

Keri Glassman, expert format in Regatul Unit, cu propria ei scoala de nutritie, recomanda consumul de castraveciori in otet mai ales dupa un antrenament dur. 'Daca transpiram mult, sarea ne ajuta sa ne refacem', explica aceasta, referitor la articolul pe aceasta tema publicat in Journal of the International Society of Sports Nutrition. Atentie insa in cazul hipertensivilor: acest aperitiv este ideal pentru evitarea cresterii in greutate, dar nu pentru persoanele care trebuie sa-si tina sub control consumul de sare (fiecare castravecior contine 1,5 grame de sare, conform propriei etichete). 'Cu exceptia acestor cazuri, castraveciorii murati sunt gustarea perfecta. La urma urmelor, este vorba despre legume', da asigurari medicul Maria Jose Crispin, nutritionist in cadrul Clinicii Menorca. Sarati si crocanti, ofera o placere care satisface orice gust (3 castraveciori: 24 de calorii). Sunt potrivite si vinetele, dar 'nu am include maslinele, foarte sanatoase insa cu un aport mai mare de calorii daca mancam cu nesat', adauga Maria Jose Crispin.

Somon afumat si branza, ansoa sau scoici

Uneori dorim ceva consistent, aproape ca o masa de pranz, dar este prea devreme ori prea tarziu pentru asa ceva. Se intampla frecvent ca seara sa avem o pofta nestapanita de a lua hidrati de carbon. Motivul este ca scade actiunea unui hormon, cortizolul, si a unui neurotransmitator, serotonina. Iar daca nu avem o rezerva suficienta de carbohidrati, corpul nostru ii va cere. De aceea, se recomanda consumul de alimente bogate in hidrati complecsi la micul dejun si pana la pranz (paine, cereale, fructe uscate), iar apoi, dupa-amiaza si seara, sa se opteze pentru proteine, spune Graciela Moreira, expert in nutritie al multinationalei specializate in pierderea greutatii PronoKal Group. Potrivit acesteia, un rulou de somon afumat umplut cu branza proaspata cu 0% grasime este usor si pot fi consumate mai multe portii ('zece portii ar insemna 800 de calorii'). Medicul Maria Jose Crispin pledeaza si pentru gustari ca ansoa fara paine, midii sau creveti fierti. 'Fara indoiala, un kilogram de somon poate sa ne cada greu. Dar partea buna a acestor alimente este ca sunt foarte satioase, fapt pentru care ne vor satisface apetitul inainte de a ne cauza vreo tulburare'.

Rosii cherry

Prin consumarea lor la serviciu evitam asaltarea aparatelor automate. O suta de grame (zece rosii cherry) au doar 18 calorii, potrivit Clinicii Santa Maria. Aceste 'dulci tentatii' au aparenta si savoarea unor dulciuri, dar fara zahar, spune Keri Glassman. In plus, conform nutritionistilor consultati, aceste rosioare sunt bogate in vitamina C, zinc si licopen, care, potrivit Societatii Americane impotriva Cancerului, este eficient in combaterea anumitor boli.

Mar liofilizat

Procesul de liofilizare a marului pastreaza calitatile organoleptice ale acestuia si nu aduce calorii (un mar are doar 35). Un studiu al Cell Press a ajuns la concluzia ca doze ridicate de magneziu 'imbunatatesc capacitatea de invatare si memoria' (marul are 5 miligrame la fiecare 100).

Felioare de morcov cu lamaie si ardei iute de Cayenne

Uneori, legumele ne fac placere pur si simplu pentru ca sunt prezentate altfel. Felioarele de morcov sunt recomandabile si apetisante. Continutul mare de apa ne va inviora. 'Adaugand cateva picaturi de suc de lamaie sau otet, cativa fulgi de sare de mare si putin ardei iute de Cayenne, ne vom bucura de cel mai bun aperitiv', spune Blanca Galofre, nutritionist.

Alge

Sunt ultima obsesie a iubitorilor unei alimentatii sanatoase si o solutie savuroasa. Aperitivele pe baza de alge potolesc pofta de a consuma ceva sarat si aduc foarte putine calorii (1 portie: 25 de calorii), dar furnizeaza si minerale precum magneziul si calciul, spune Keri Glassman. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) recomanda consumul unor varietati ca spirulina. 'Continutul lor de iod stimuleaza metabolismul, imbunatatind functia tiroidei', spune Dana James, specialist in nutritie clinica. Algele nu ingrasa si, in plus, Universitatea din Copenhaga a observat in 2011 ca fibrele algelor brune ajuta la slabit. Adaosul de ulei de masline aduce o doza de grasimi corpului care cere chipsuri. In plus, se vand in acelasi format (prajite, in punga), dar si deshidratate.

Ceai preparat in casa, cu multa gheata

Nu se mananca, se bea, dar in zilele de vara cade atat de bine incat nu ar putea lipsi de pe lista. 'Facut in casa, fara zahar si cu indulcitor, dar cu multa gheata', cum recomanda Isabel Artero, director si fondator al centrului de infrumusetare Cuerpo Libre. Dat fiind inaltul sau continut de cafeina (50 mg la o ceasca), nu trebuie sa se depaseasca 7 cani pe zi. De altfel, nici nu este nevoie de mai mult.

A.C.

Alte articoleVezi toate articolele

In cazul in care doriti sa slabiti, trebuie sa tineti cont de faptul ca alimentele pe care le alegeti pot construi sau pot strica o dieta sanatoasa. Pe langa propria rutina culinara, exista anumite...
Poate consumul de anumite alimente sa arda calorii? Cei care spera sa dea jos cateva kilograme primavara, cand mintea ne zboara la zilele de plaja, isi pun speranta in mancaruri cu asa-zise "calorii...