Publicat la: 
26/09/2014

Nucile, benefice pentru memorie/ Foto: MorgueFile.com

Alimentele bogate in antioxidanti sau acizi grasi pot fi extrem de benefice pentru sanatatea creierului si pentru memorie, spun expertii. Exista anumite fructe sau legume care ne pot imbunatati abilitatile cognitive, impiedicand in acelasi timp aparitia afectiunii Alzheimer. Ce alimente stimuleaza creierul?

Nucile

Un studiu din 2009, publicat in Journal of Nutrition, a constatat ca dietele care contineau nuci inversau semnele de imbatranire in creierele soarecilor batrani si impulsionau capacitatea acestuia de a functiona si de a procesa informatiile.

Un studiu prezentat in 2010 la Conferinta privind Boala Alzheimer a raportat ca soarecii cu Alzheimer, care au fost hraniti cu nuci, si-au imbunatatit capacitatea de invatare, memorie si coordonarea motorie.

Nucile contin cantitati mari de antioxidanti, care potrivit unor cercetatori pot combate deteriorarea ADN-ului celulelor creierului, cauzata de radicalii liberi din organism.

Morcovii

Morcovii sunt cunoscuti de o perioada lunga de timp ca fiind esentiali pentru sanatatea ochilor. Se pare ca acestia stimuleaza si creierul.

Morcovii contin un compus numit luteolina, care ar putea reduce problemele de memorie care apar odata cu varsta si inflamatia din creier, potrivit unui studiu publicat in revista Nutrition in 2010.

Alte alimente care au un continut ridicat de luteolina: uleiul de masline, ardeii iuti si telina.

Fructele de padure

Daca doriti sa va imbunatatiti memoria, studiile recente recomanda adaugarea fructelor de padure in dieta dumneavoastra.

Un studiu, publicat in 2010 in Journal of Agricultural and Food Chemistry, a descoperit ca noua adulti, care aveau probleme cu memoria, si-au imbunatatit abilitatile de invatare dupa ce au primit suplimente zilnice cu fructe de padure.

Intr-un raport din 2009, cercetatorii au examinat mai multe studii care aratau ca fructele precum afinele si capsunile, care sunt bogate in antioxidanti, pot reduce un tip de stres din celule, asociat cu imbatranirea.

Pestele

Desi studiile recente au aratat ca administrarea de suplimente pe bazate pe ulei de peste nu ajuta la prevenirea declinului cognitiv in cazul persoanelor care sufera de Alzheimer, alte studii au aratat ca un consum constant de peste bogat in acizi grasi omega 3 ar putea incetini declinul cognitiv clasic, care apare odata cu varsta.

Cafeaua si ceaiul

Cafeaua si ceaiulpot preveni aparitia afectiunii Alzheimer si imbunatatesc functiile cognitive.

Un studiu din 2010, publiccat in  Journal of Alzheimer's Disease, a descoperit ca atunci cand cercetatorii le ofereau soarecilor cafea, progresul bolii Alzheimer incetinea sau nu se mai dezvolta. Cercetatorii au afirmat ca pe baza acestor descoperiri cafeaua ar putea fi utilizata ca un posibil tratament terapeutic pentru persoanele care sufera de boala Alzheimer.

Ceaiul are, de asemenea, efecte protective asupra creierului. Consumatorii de ceai au avut rezultate mai bune la testele de memorie si la cele de procesare a informatiei, potrivit unui studiu efectuat in 2010.

Spanac

Spanacul este bogat in vitamina C si E, care, potrivit studiilor, imbunatatesc abilitatile cognitive.

Un studiu, publicat in 2000 in Journals of Gerontology, a aratat ca soarecii care consumau mai multa vitamina E au experimentat o crestere a abilitatilor cognitive de 500-900%, intr-o perioada de 8 luni.

A.C.

Categorie Medlife: 

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Tinerii de sub 15 ani ai caror parinti consuma mult alcool sunt de doua ori mai expusi riscului de a consuma la randul lor alcool decat sunt cei ai caror parinti beau numai ocazional; acestea sunt...
Cum putem aborda problema caderii parului la femeile cu varsta de peste 50 de ani? Ce pot face femeile care se confrunta cu aceasta problema la menopauza? Este terapia cu hormoni o solutie viabila...