Publicat la: 
25/04/2017

Persoanele care se odihnesc in mod corespunzator pe durata noptii au un nivel mai mic de anxietate in timpul zilei. In schimb, persoanele care obisnuiesc sa mearga la somn la ore tarzii din noapte sunt mai predispuse episoadelor de anxietate si sunt, in general, mai putin optimisti, scrie spring.org.uk.

Constatarile fac parte dintr-un studiu efectuat de oamenii de stiinta de la Universitatea Binghamton din New York, publicat in jurnalul "Cognitive Therapy and Research ".

Persoanele care obisnuiesc sa mearga la culcare la orele tarzii din noapte sunt predispusi aparitiei episoadelor de anxietate si sunt mai frecvent coplesiti de ganduri negative pe durata zilei.

Cei care experimenteaza gandirea negativa repetitiva au tendinta sa piarda controlul asupra gandurilor, incep sa se teama mai mult cu privire la viitor, iar aceste episoade caracteristice anxietatii si gandirii pesimiste interfereaza cu buna desfasurare a activitatilor lor zilnice.

Aceste ganduri intruzive sunt asociate declansarii depresiei, tulburarilor de anxietate, tulburarii obsesiv-compulsiva si prezentei unui nivel ridicat de anxitate in mediul social.

"Aceasta este o metoda accesibila si necostisitoare pentru a beneficia de un tratament al acestor tulburari ce apar pe fondul unei odihne necorespunzatoare," declara autorul principal al studiului, Dr. Jacob Nota.

Nivelul ridicat de gandire negativa repetitiva (RNT - repetitive negative thinking) este asociat cu o durata redusa a odihnei, dar si cu odihna la orele tarzii.

Participantii la studiu care au declarat ca obisnuiesc sa mearga tarziu la somn, s-au odihnit in general mai putin de opt ore si au avut parte de ganduri negative si un nivel ridicat de anxietate pe durata zilei.

Aceste date sunt deja puse in practica in clinicile de specialitate. Cu toate acestea, pana la efectuarea studiului de fata, niciun alt studiu nu a examinat relatia dintre gandirea negativa repetitiva si durata somnului, precum si intervalul orar alocat odihnei, sunt de parere autorii.

"Desi sunt necesare studii suplimentare pentru a sustine relatia dintre calendarul de somn si aparitia gandirii negative repetitive, aceasta metoda ne poate oferi o noua cale in tratarea persoanelor ce sufera de aceste tulburari. Studiind relatia dintre durata somnului si aparitia simptomelor de psihopatologie, am observat ca odihna potrivita pe durata noptii ajuta la reducerea acestor simptome," a declarat coautoarea studiului, Meredith E. Coles, profesoara de psihologie clinica in cadrul Universitatii Binghamton din New York.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Pofta de dulciuri/ Foto: MorgueFile.com Poftele reprezinta o mare problema atunci cand incercati sa va mentineti sau sa pierdeti kilogramele in plus. Din pacate, este adevarat faptul ca multe...
In pana la 50% din cazuri, infertilitatea este de cauza masculina / Foto: PhotoXpress Sa devii tata nu este chiar cel mai simplu lucru din lume, asa cum s-ar putea crede, deoarece numarul...