Publicat la: 
27/05/2010
Viagra poate duce la pierderea auzului
Viagra poate duce la pierderea auzului / Foto: EveryStockPhoto

Viagra ajuta la revigorarea vietii sexuale dar cu ce pret? Un nou studiu, realizat de cercetatorii americani de la University of Alabama at Birmingham School of Public Health si citat de Reuters, arata ca barbatii care folosesc pilula albastra, sau alte produse similare, pentru imbunatatirea performantelor sexuale risca sa aiba mai tarziu probleme cu auzul.

S-a demonstrat deja ca Viagra, administrata in doze mari, a determinat afectarea auzului la soareci, dar pana in prezent s-au semnalat doar cazuri izolate in randul barbatilor.

Studiul, realizat pe un esantion de 11.525 de barbati cu varsta peste 40 de ani, a dovedit ca riscul de pierdere a auzului este de doua ori mai mare in randul barbatilor care folosesc astfel de stimulente sexuale. Rezultatele arata ca incidenta cazurilor se ridica la 7,5% in randul barbatilor cu varsta de 40 de ani, 15% in randul barbatilor cu varsta de 50 de ani. Dupa aceasta varsta, riscul creste pana la 47%.

Se pare ca de vina sunt niste inhibitori, denumiti PDE-5i, care se gasesc nu doar in pilulele Viagra ci si in alte produse similare precum Cialis si Levitra.

Cercetarea a fost realizata dupa ce, in perioada 1996 2007 au fost raportate 29 de cazuri de pierdere a auzului, asociate administrarii de medicamente destinate barbatilor cu probleme erectile.

Autor: R.M.

Alte articoleVezi toate articolele

Fericiti pana la adanci batraneti / Foto: Reuters Putem fi fericiti chiar si atunci cand nu obtinem ce ne dorim? Cititorii MedLive.ro au discutat despre mecanismul de autoaparare al creierului...
De cand lasam copilul sa doarma singur? / Foto: Photoxpress.com Practica de a imparti patul cu cel mic este una controversata in multe tari. Adeptii acestei tactici (co-sleeping) considera ca locul...