Publicat la: 
30/08/2011
vitMATINA Atentie la greutatea ghiozdanului

Ghiozdan prea mare? / Foto: Photoxpress

Ne apropiem cu pasi rapizi de un nou inceput de an scolar. Pe langa achizitionarea rechizitelor si a hainelor, parintii ar trebui sa fie atenti la un lucru in plus: greutatea ghiozdanului.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

Atat in primele zile de scoala, cat si din cand in cand pe parcursul anului, parintilor le este recomandata verificarea ghiozdanului. Acesta este bine sa cantareasca mai putin de 15% din greutatea copilului. Chiar daca la un calcul simplu poate parea destul cat sa includa tot necesarul unei zile, la cantarirea efectiva a gentii s-ar putea sa aveti o surpriza.

Daca ghiozdanul este prea greu, se recomanda verificarea lui si indepartarea lucrurilor neesentiale, precum gadgeturi, jucarii etc. Daca este prea greu incarcat doar cu rechizite, trebuie vorbit la scoala deoarece asta inseamna ca toti copiii din clasa sunt afectati.

Pentru a minimiza afectarea spatelui, mai sensibil la copii deoarece este inca in formare, se recomanda purtarea corecta a ghiozdanului, pe ambii umeri, pentru distribuirea corecta a greutatii.

Daca un copil acuza dureri de spate persistente, trebuie consultat de medicul pediatru curant. O optiune in aceste cazuri este fizioterapia, aceasta intarind muschii spatelui. Daca cel mic are dureri fara sa spuna, semnalele de alarma includ: schimbarea pozitiei corporale cand isi pune gheozdanul, dificultati in a si-l pune singur in spate, semne rosii in zonele de contact dintre ghiozdan si copil.

Autor: Redactia MedLive.ro.

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Alte articoleVezi toate articolele

Discutiile despre sex trebuie sa fie sincere/ Foto: Dreamstime.com Adesea jenati de intrebarile directe ale celor mici legate de sexualitate, unii parinti amana sau refuza comunicarea. Psihologii...
Cum arata pestele proaspat?/ Foto: MedLive Desi este o sursa demna de pretuit pentru acizii grasi omega 3, vitamina D, seleniu, pentru proteine si pentru grasimile saturate putine pe care le...