Publicat la: 
22/09/2011
vitMATINA Ce mancam pentru a pastra sanatatea sistemului osos

Lactatele, principala sursa de calciu / Foto: Photoxpress.com

O alimentatie adecvata este vitala pentru a avea oase sanatoase si rezistente. Principalele doua ingrediente care asigura integritatea acestora sunt: calciul si vitamina D. Primul dintre ele construieste si mentine scheletul si dintii in timp al doilea imbunatateste absorbtia calciului si incurajeaza cresterea.

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro

Oasele sustin corpul, protejeaza organele si ancoreaza muschii. Un nivel optim de calciu in oase contribuie la intarirea acestora, optimizeaza masa osoasa si poate reduce riscul aparitiei osteoporozei odata cu inaintarea in varsta, explica site-ul Centrului pentru Preventia si Controlul Bolilor. Un rol important il joaca calciul asimilat la varste tinere, atunci cand oasele se dezvolta. Totusi, aceste substante nutritive ajuta organismul si pe masura ce inaintam in varsta. Spre exemplu, un raport al Organizatiei Mondiale a Sanatatii arata ca exista un risc crescut de fracturi la persoanele in varsta care consuma mai putin de 400-500 mg pe zi de calciu.

Conform Biroului pentru suplimente alimentare din cadrul Institului national american de sanatate, adultii cu varsta pana in 50 de ani ar trebui sa consume zilnic 1000 mg de calciu si 200 de unitati internationale (UI) de vitamina D. Pentru adultii cu varsta peste 50 de ani, sunt recomandate zilnic 1000 mg calciu pentru barbati, 1200 mg calciu pentru femei si intre 400-600 de UI de vitamina D.

Pentru a mentine sanatatea oaselor sunt recomandate urmatoarele alimente:

  • Lactatele reprezinta o sursa bogata de calciu. Pentru sanatatea generala, sunt recomandate cele degresate. Unele tipuri de lactate, precum iaurtul, se dovedesc a avea si un continut ridicat de vitamina D. Verificati tabelul nutritional inscriptionat pe ambalaj pentru a afla exact ce si cat ofera fiecare produs.
  • Sardinele si somonul sunt doua dintre tipurile de peste bogate atat in calciu cat si in vitamina D. Tonul aduce si el o doza considerabila de vitamina D in meniu.
  • Verdeturile (spanac, varza, papadia, stevia) reprezinta o sursa buna de calciu.
  • Cerealele integrale contribuie si ele la aportul de vitamina D. Acestea sunt insa o sursa de calciu destul de saraca, cu exceptia celor carora li s-a adaugat calciu in procesul de productie.
  • Sucurile proaspete din fructe, in special sucul de portocale, sunt bogate in vitamina D. De asemenea, acidul ascorbic (vitamina C) continut de sucul de portocale contribuie si ea la absorbtia calciului.
  • Galbenusul de ou este si el bogat in vitamina D; insa persoanele cu un colesterol ridicat trebuie sa le consume moderat.

Autor: Redactia MedLive.ro

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Comentarii

Ceea ce faceti voi nu este numai o dovada de dezinteres si ignoranta, dar e si periculos pentru ca unii pot considera ca parerile voastre sunt avizate.
"Sucurile proaspete din fructe, in special sucul de portocale, sunt bogate in vitamina D."
Vitamina D este foarte importanta pentru crestere si mentinerea sanatatii, iar cine va manca portocale in speranta ca va avea un aport suficient de vitamina D se va insela amarnic. Cu exceptia unor ciuperci de padure (galbiori, etc), nu prea exista surse vegetale de vitamina D. Mai sunt si alimente fortifiate cu vitamina D (cereale, lapte de soia, etc), dar acestea sunt procesate, nu naturale.
In ce priveste calciul, ar fi interesant de stiut ca suplimentele cu peste 500mg calciu pe zi cresc riscul de infarct cu 30%, suplimentele nu sunt o solutie, calciu trebuie luat din alimente. Din ce alimente, si asta e o discutie lunga, trebuie amintit de 'Paradoxul laptelui', in tarile cu consum ridicat de lactate rata de osteoporoza e de asemenea ridicata.
Cu putin efort si documentare se pot face articole "mai" bune.

O daaa, iarasi un articol genial de la voi. Lactatele or fi sursa de calciu dar poate ar trebui sa mentionati si ca in randul popoarelor cu un consum crescut de lactate osteoporoza este foarte frecventa. Va las pe voi sa descoperiti de ce.
La restul n-o sa mai comentez, dar:
Portocalele ca sursa potrivita de vitamina D?
Lactate degresate?
Colesterolul din oua este periculos?

Unde va informati, oameni buni?

Pe langa calciu mai trebuie si siliciu (coada calului) care ajuta la stabilizarea calciului in oase in loc de organe.

Alte articoleVezi toate articolele

Alimente bogate in calciu / Foto: Photoxpress.com Calciul este un nutrient indispensabil organismului, in special in prevenirea unor probleme precum hipertensiunea, infarctul, cancerul de colon...
Lactatele, principala sursa de calciu / Foto: Photoxpress.com O alimentatie adecvata este vitala pentru a avea oase sanatoase si rezistente. Principalele doua ingrediente care asigura...