Publicat la: 
28/04/2011

vitMATINA Ce patesc daca nu dorm bine?

Calitatea somnului este afectata de gadgeturi pe care le utilizam / Foto: Flickr.com

Mediul in care traim influenteaza capacitatea noastra de a ne odihni corespunzator. Poluarea sonora, televizorul, telefonul, calculatorul folosite inainte de culcare si stresul scad calitatea somnului. Pana la varsta de 30 de ani, oamenii isi revin mai usor dupa noptile nedormite, dar dupa aceasta varsta adaptabilitatea la deficitul de somn scade progresiv. Ce patim daca nu ne odihnim corespunzator?

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro

Din cauza stresului cotidian, somnul a ajuns sa fie neglijat tot mai mult, astfel incat bolnavii prefera sa spuna ca sufera de "oboseala cronica", decat de o "boala a somnului". Dintre acestia numai o treime consulta un medic pentru rezolvarea tulburarilor de somn.

Desi poate parea evident, un numar insuficient de ore de somn ne poate afecta puterea de concentrare si starea de sanatate. In mod normal, adultii ar trebui sa doarma intre sapte si opt ore in fiecare noapte.

Problemele pe care le genereaza deficientele somnului pot fi urmatoarele:

  • tulburari de vigilenta;
  • tulburari de memorie;
  • accidente la locul de munca;
  • accidente casnice;
  • somnolenta in trafic.

Pentru a va putea da seama daca va confruntati cu tulburari ale somnului, va puteti ghida dupa urmatoarele simptome:

  • oboseala;
  • hipersomnolenta diurna;
  • cefalee dimineata;
  • ameteli dimineata;
  • sforait intens;
  • mictiuni frecvente noaptea;
  • tulburari de memorie si concentrare in timp.

Recomandari

Incercati sa respectati cu strictete un program de somn si faceti din aceasta problema o prioritate. Eliminati din dormitoare laptopurile, telefoanele mobile sau alte gadgeturi care va pot tulbura somnul. Daca, chiar si in aceste conditii, intampinati dificultati in a adormi va trebui sa consultati un medic.

Persoanele care incearca sa recupereze in timpul zilei somnul pierdut noaptea nu procedeaza neaparat gresit, dar trebuie sa fie constienti de faptul ca nu isi protejeaza organismul. Somnul de care avem parte noaptea este diferit de cel de peste zi, astfel incat opt ore dormite ziua nu sunt echivalente cu opt ore dormite noaptea, conform specialistilor.

Autor: Redactia MedLive.ro

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Comentarii

"Oboseala cronica" cred ca este o problema deosebita careia nu-i dam atentie si fiecare "crede" ca o rezolva band cafea,ceaiuri energizante,un program mai incarcat(sa nu ne mai gandim la asta),indiferenta sau pur si simplu negarea. Situatii tragice,urmari ale oboselii cronice s-au transmis la TV. Ar trebui aduse la cunostinta ,la TV-ptr. ca este cel mai urmarit mijloc de informare- metode de prevenire(daca e posibil), combatere sau controlare a acestei oboseli cronice. Nu sunt importante ca si reclamele la tampoane si bauturi ?

In tinerete muncim pentru a castiga cat mai multi bani, bani pe care ii cheltuim la batranete pentru a ne trata de bolile pe care le avem datorita muncii extenuante depuse in tinerete.

Alte articoleVezi toate articolele

Tristetea postnatala dureaza circa doua saptamani/ Foto: Dreamstime.com Tristetea alterneaza cu bucuria, iritabilitatea cu oboseala sau plansul cu teama. Se instaleaza la cateva ore dupa nastere...
In lupta cu depresia/ Foto: Agerpres "Barbatii nu plang. E barbat, trebuie sa fie puternic. Se descurca. Ni s-a inscriptionat in minte faptul ca a exprima ceea ce simti reprezinta o trasatura...