Publicat la: 
30/03/2012

vitMATINA Ce sport sa alegi in functie de varsta copilului

Incepe de la preferintele pe care le manifesta copilul tau pentru anumite sporturi sau activitati, luand in considerare abilitatile si varsta copilului. Intre 2 si 5 copiii incep sa stapaneasca mai multe miscari de baza, dar nu sunt suficienti de dezvoltati si coordonati pentru cele mai multe tipuri de sporturi organizate si nu se pot concentra pe perioade lungi de timp. La aceasta varsta jocul ar trebui sa fie nestructurat.


2-5 ani

  • alergat,
  • catarat,
  • lovitul mingii cu piciorul,
  • dansuri,
  • mersul pe tricicleta sau pe bicicleta cu roti ajutatoare,
  • jocuri in care sa prinda o minge usoara.

6-7 ani

Pe masura ce copiii cresc se imbunatateste si capacitatea lor de coordonare si sunt mai in masura sa urmeze instructiunile si sa inteleaga conceptul de lucru in echipa. Poti lua in considerare si activitati organizate, cum ar fi:

  • fotbal,
  • gimnastica,
  • inot,
  • tenis,
  • golf,
  • arte martiale.

Peste 8 ani

De la varsta de 8 ani copilul poate practica cele mai multe sporturi, inclusiv sporturi de contact, daca poarta echipament de protectie adecvat.

In cazul in care copilul nu pare interesat de sport, poti gasi alte activitati fizice, cum ar fi plimbarile cu bicicleta in familie sau drumetiile. Poti chiar sa incurajezi miscarea pe care o poate face prin jocurile video care presupun dans, activitati fizice sau sporturi virtuale.

Daca la gradinita sau la scoala sunt disponibile mai multe sporturi, permite copilului sa participe la mai multe activitati inainte de a alege ce sport sa urmeze. Cand compari activitatile, sa ai in vedere:

  • valoarea si costul echipamentelor,
  • daca accentul este pus pe aptitudini individuale vs performanta echipei,
  • oportunitatea pentru fiecare copil de a participa,
  • timpul pe care trebuie sa il aloci ca parinte si timpul pe care copilul ar trebui sa il aloce.

Ia in considerare, de asemenea, programul copilului tau. Copiii care au deja in program lectii de muzica sau alte activitati se pot simti coplesiti. Trebuie sa te asiguri ca vrea cu adevarat sa practice sportul ales. Activitatile fizice organizate au multe beneficii, dar un stil de viata sanatos nu trebuie sa includa sport. Ceea ce este cel mai important este sa ajuti copilul sa realizeze ca activitatea fizica este distractiva.

Pe masura ce copilul incearca diverse sporturi, poti sa analizezi:

  • Daca copiii sunt grupati in functie de maturitatea fizica si de nivelul abilitatilor?
  • Calitatea antrenamentului. Daca se pune accent pe siguranta si participare. Antrenorul le cere jucatorilor sa respecte regulile si sa foloseasca echipamentul de siguranta adecvat? Daca e cald, antrenorul este atent la hidratare, umiditate si temperatura? Copiii sunt invatati cum sa se miste si sa-si pozitioneze corpul intr-un mod corect? Are toata lumea o sansa de a juca?
  • Stilul de antrenament. Ia in considerare, de asemenea, atitudinea antrenorului fata de joc. Daca un antrenor striga mereu la copii sau le permite sa joace doar celor care sunt mai buni, copilul tau poate fi descurajat.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Taguri Medlife: 
Comentarii

Cel mai tare sport e fotbalul normal !

Alte articoleVezi toate articolele

Cum ajungi conservator? Cum ajungi liberal? O noua cercetare sugereaza ca socializarea politica incepe cu parintii. Mamele si tatii care adopta un stil parental autoritar (spre deosebire de cei cu un...
Exista diferite tipuri de pasta de dinti disponibile pe piata sub forma de pasta sau gel, exista unele care protejeaza impotriva cariilor dentare sau pentru a proteja dintii de atacul acid, altele...