Publicat la: 
19/07/2012

Cel mai bun mod de a preveni bolile legate de caldura este de a sta intr-o incapare cu aer conditionat. Daca nu aveti aer conditionat acasa, puteti lua in considerare varianta deplasarii la mall sau la film. In cazul in care sunteti nevoiti, totusi, sa lucrati si sa va deplasati la temperaturi ridicate, va oferim cateva sfaturi legate de nutritie pentru a preveni simptomele epuizarii datorate caldurii.

Simptomele epuizarii de la caldura sunt ameteli, slabiciune, transpiratie, paloare, greata, dureri de cap. Daca consumul de bauturi non-alcoolice, odihna si compresele reci nu duc la disparitia simptomelor trebuie sa solicitati asistenta medicala de urgenta.

Prevenire

  1. Mananca alimente care vor sustine functionarea corespunzatoare a hipotalamusului, parte a sistemului endocrin. Astfel de alimente includ alge marine, verdeturi, morcovi, somon si fructe de mare ton. Poti incerca deasemenea uleiul de masline, nuci, migdale, alune, precum si alimentele bogate in minerale, cum ar fi broccoli si varza.
  2. Mananca fructe si legume care au un continut ridicat de apa, mai ales daca iti vei petrece timpul la temperaturi inalte. Consumati ananas, castraveti, mere, pere, portocale rosii si pepene verde.
  3. Hidrateaza-te consumand ciorbe, supe si cereale cu lapte scazut in grasimi sau de nuci. Poti incerca gazpacho, o supa rece spaniola de rosii, care iti reîmprospateaza corpul si te hidrateaza.
  4. Bea cel putin sase pahare de apa filtrata pe zi pentru a mentine corpul hidratat si bea mereu apa cand iti este sete. Stetea este un semn de deshidratare usoara.
  5. Evita consumul de alimente care contin cafeina, cum ar fi ciocolata, cafeina va actiona ca un diuretic, determina corpul sa urineze si vei pierde lichide.

De ce are nevoie organismul pentru a lupta cu caldura

  • Electrolitii sunt minerale din fluidele corpului care ajuta la functionarea muschilor. Atunci cand transpiri, pierzi apa si minerale vitale. Trebuie sa înlocuiti sodiu, potasiu si magneziu, precum si apa pierduta in timpul expunerii la caldura.
  • 100 mg de vitamina C, acid ascorbic, previne epuizarea cauzata de caldura. Este recomandat sa obtineti vitamina C din alimente, mai degraba decat sa luati suplimente.
  • Calciul se pierde prin transpiratie excesiva si trebuie sa fie înlocuit. Legumele cu frunze verzi sunt o sursa excelenta de calciu si au un continut mare de apa, care va ajuta la rehidratare.
  • Remedii pe baza de plante. Puteti consuma ceai cu piper Cayenne pentru a reduce temperatura corpului prin stimularea glandelor sudoripare cu capsaicina. Lavanda induce transpiratia si ajuta la scaderea temperaturii corpului.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Un somn bun este primul ingredient pentru o zi reusita, iar alegerea pernei poate avea un impact major. "Perna nu are efect doar asupra calitatii somnului, ci si asupra modului in care ne odihnim si...
Cercetatorii japonezi au anuntat ca au reusit sa dezvolte tesut renal pornind de la celule susa pluripontente induse (iPS), o premiera mondiala, potrivit unui raport publicat miercuri in revista...