Publicat la: 
20/12/2011

vitMATINA Cum scapam de balonare?

Papadia este un bun diuretic/ Foto: Dreamstime.com

Desi, de cele mai multe ori, este cauzata de supraincarcarea stomacului si a intestinelor, balonarea poate fi produsa si de retentia de lichide, de flora intestinala, de modificarile hormonale sau, mai grav, de diverse afectiuni. Cititi, in continuare, cateva dintre metodele de prevenire.

Comentati pe Forum MedLive.ro.

Mancatul prea mult (mai ales cand meniul este bogat in carbohidrati si grasimi), retentia de lichid, constipatia, intoleranta la lactoza, gastroenteritele, candidozele, sindromul de colon iritabil, alergiile alimentare, ca si perioada dinaintea menstruatiei la femei sunt motive care pot declansa balonarea.

Cum evitati balonarea de origine digestiva? (recomandari din volumul Sanatate cu tratamente naturiste, Editura Readers Digest)

  • Mancati mai putin si mai des
  • Nu beti in timpul mesei (lichidele dilueaza acidul gastric si enzimele digestive, marind astfel timpul de trecere a alimentelor prin stomac)
  • Evitati mancarea prajita
  • Exista anumite alimente, precum conopida, broccoli, varza si varza de Bruxelles, citricele sau ardeii si ceapa, care produc mai mult gaz in intestine
  • Este recomandat sa evitati combinatia dintre elementele cu amidon (gen cartofi, paste fainoase) si fructe sau alimente bogate in proteine
  • Alimentele condimentate pot irita stomacul
  • Mestecati bine si incercati sa vorbiti cat mai putin in timp ce mancati
  • Nu mancati repede
  • Evitati bauturile gazoase si pe cele alcoolice pe baza de zahar, care cauzeaza gaze, balonare, diaree sau cresterea in volum a abdomenului (distensie)
  • Incercati sa renuntati la fumat
  • Nu mestecati guma (si evitati astfel sa inghititi aer, fapt care duce la presiune in intestine, balonare sau umflarea abdomenului).

Cum scapati de balonarea produsa de retentia de lichide?

  • Aceasta apare, de obicei, din cauza unei alimentatii prea sarate. Cititi etichetele alimentelor pentru a sti ce contin. Evitati sa mancati sunca, carnati, costita, cuburi de concentrate pentru supe, snack-uri sarate. Apa este atrasa de sodiu asa incat, atunci cand consumati prea mult, veti retine temporar mai multe fluide care vor crea o senzatie de umflare, conform msnbc.com.
  • Nu fierbeti legumele in apa cu sare
  • Puteti include in dieta sau consuma ceaiuri din urzica, coada soricelului, papadie, flori de soc etc. Patrunjelul sau castravetii pot, de asemenea, ajuta.

In cazul balonarii premenstruale,

  • Evitati cofeina, zaharul si sarea
  • Consumati alimente bogate in magneziu, acizi grasi esentiali si vitaminele B6 si E
  • Atunci cand balonarea este declansata de flora intestinala, consumati iaurt. In cazul in care sunteti alergic la lapte, incercati suplimente cu acidophilus (usureaza intoleranta la lactoza).

In cazul altor afectiuni mai grave sau atunci cand apar alte simptome, precum durere abdominala, scaun cu sange, diaree, voma, pierderi de greutate sau arsuri la stomac, este indicat sa consultati un medic specialist, sugereaza Institutul Nationl de Sanatate american.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va aduce sfaturi clare si concise care va ajuta sa traiti sanatos si armonios.

Alte articoleVezi toate articolele

Intregul sistem imunitar al unei persoane poate fi reimprospatat daca aceasta tine post timp de trei zile. Acest lucru este posibil pentru ca procesul impulsioneaza organismul sa produca noi celule...
MedLife, liderul pieţei de servicii medicale private, a fost admis în Programul Naţional gratuit de Screening pentru cancerul de col uterin, program care debutează astăzi în București se va derula...