Publicat la: 
26/06/2012

vitMATINA Esti stresat? Anumite alimente te pot ajuta sa combati stresul

Oamenii care sunt sub stres constant sunt mai vulnerabili la orice, de la raceli la hipertensiune arteriala si boli de inima. Desi exista multe moduri de a face fata, o strategie este alegerea unei alimentatii de combatere a stresului. Cititi mai departe pentru a afla modul in care o dieta te poate ajuta sa gestionezi stresul.

Alimentele pot lupta cu stresul in mai multe moduri. Un castron de fulgi de ovaz cald creste nivelul de serotonina. Alte alimente pot reduce nivelurile de cortizol si adrenalina, hormonii de stres. In cele din urma, o dieta hranitoare poate contracara impactul stresului prin sustinerea sistemului imunitar si scaderea tensiunii arteriale.

Carbohidratii complecsi

Toti carbohidratii determina creierul sa produca mai multa serotonina. Cel mai bine este sa mananci carbohidrati complecsi, care sunt digerati mult mai lent. Cele mai bune alegeri includ cereale integrale pentru micul dejun, paine, paste si fulgii de ovaz. Carbohidratii complecsi stabilizeaza nivelul de zahar din sange.

Carbohidratii simpli

Nutritionistii recomanda, de obicei, o alimentatie care include dulciuri si bicarbonat de sodiu. Zaharurile simple sunt digerate rapid, ducand la o crestere a serotoninei. Dar amintiti-va sa limitati aportul de zaharuri simple si dulciuri.

Portocale

Studiile sugereaza ca vitamina C din portocale poate reduce nivelul hormonilor de stres in timp ce consolideaza sistemul imunitar. Intr-un studiu realizat la persoanele cu tensiune arteriala crescuta, tensiunea arteriala si nivelul de cortizol (un hormon de stres) au revenit la normal mai repede, atunci cand oamenii au luat vitamina C inainte de o sarcina stresanta.

Spanac

Spanacul este recomandat datorita continutului de magneziu. Prea putin magneziu poate provoca dureri de cap si oboseala. Nu va place spanacul? Incercati unele boabe de soia fierte sau un file de somon, de asemenea, bogate in magneziu. Legumele cu frunze verzi sunt o sursa bogata de magneziu.

Peste gras

Acizii grasi Omega-3 se gasesc in peste precum somon si ton si pot preveni eliberarea hormonilor de stres si protejeaza impotriva bolilor de inima si tulburarilor de dispozitie, cum ar fi depresia si sindromul premenstrual.

Ceai negru

Cercetarile sugereaza ca ceaiul negru va poate ajuta sa va recuperati mult mai repede dupa evenimente stresante. Un studiu a comparat persoanele care au baut 4 cesti de ceai pe zi, timp de sase saptamani, cu oameni care au baut un ceai placebo. Cei care chiar au baut ceai au raportat o senzatie de calm si au avut niveluri mai scazute de cortizol, dupa situatii stresante. Cand vine vorba de stres, cofeina din cafea poate stimula hormonii de stres si creste tensiunea arteriala.

Fisticul

Fisticul, nucile si alte seminte contin grasimi sanatoase. Consumul de fistic, nuci, migdale poate ajuta la scaderea colesterolului, reduce inflamatia arterelor inimii, reduce riscul de diabet zaharat si va protejeaza impotriva stresului.

Avocado

Unul dintre cele mai bune moduri de a reduce tensiunea arteriala ridicata este de a obtine suficient potasiu - si o jumatate de avocado are mai mult potasiu decat o banana de marime mijlocie.

Migdale

Migdalele sunt pline de vitamine utile: vitamina E pentru a consolida sistemul imunitar, plus o gama de vitamine B, care pot face organismul mai rezistent in timpul crize de stres, cum ar fi depresia.

Legume crude

Legumele crocante crude pot ajuta la combaterea stresului intr-un mod pur mecanic. Rontaind telina sau morcovi acest lucru ajuta un maxilar inclestat si poate indeparta tensiunea.

Gustare inainte de culcare

Poate accelera eliberarea de serotonina si te ajuta sa dormi mai bine. Mesele grele inainte de culcare pot declansa arsuri la stomac, limiteaza-te la paine prajita si gem.

Lapte

O sticla de lapte cald poate fi un remediu pentru insomnie si agitatie. Cercetatorii au descoperit ca aportul de calciu usureaza anxietatea si schimbarile de dispozitie legate de PMS. Dieteticienii recomanda de obicei lapte degresat.

Exercitii fizice

Pe langa schimbarea dietei, exercitiile aerobice cresc circulatia oxigenului si produc endorfine - substante chimice care te fac sa te simti fericit. Pentru a obtine un maxim de beneficii ar trebui sa dedici 30 de minute pentru exercitii aerobice de trei-patru ori pe saptamana.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Taguri Medlife: 

Alte articoleVezi toate articolele

Ce se intampla cand nu dormim suficient/ Foto: captura video Productia The Brain Games prezinta, in videoclipul de mai jos, cat de greu ne este sa indeplinim pana si cele mai simple sarcini dupa...
Desi este unul dintre cei mai cunoscuti ginecologi bucuresteni, profesorul Dimitrie Pelinescu Onciul nu a acordat in ultimul deceniu niciun interviu in media romaneasca. S-a temut de rastalmaciri....