Publicat la: 
25/07/2011
vitMATINA Poate o dieta corespunzatoare sa ne fereasca de Alzheimer?

Dieta mediteraneea este recomandata pentru prevenirea bolii Alzheimer / Foto: Photoxpress.com

Alimentele pe care le consumam astazi ne pot ajuta sa anticipam riscul de aparitie a bolii Alzheimer in viitor, potrivit unor studii, care demonstreaza ca declansarea acestei boli poate fi influentata inclusiv de dieta. De ce favorizeaza un anumit tip de dieta aparitia bolii Alzheimer si ce alimente ar trebui sa consumam pentru a preveni aceasta afectiune?

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro.

Alimentatia poate influenta considerabil concentratia de Amiloid-beta42 (A-beta42), lipoproteine, stres oxidativ si insulina, avand si o influenta asupra riscului de dezvoltare a bolii Alzheimer, potrivit unui studiu citat de MedScape. Scopul acestui studiu a fost acela de a compara efectele pe care o dieta cu un nivel ridicat de grasimi saturate si una cu un nivel scazut de grasimi saturate, adoptata timp de o luna, le produce asupra adultilor cu tulburari cognitive usoare.

Alimentatia cu un aport scazut de grasimi saturate prezinta efecte benefice asupra nivelului de Amiloid-beta42 si a altor biomarkeri, in timp ce alimentatia bogata in grasimi saturate poate provca schimbari ale biomarkerilor din lichidul cefalorahidian (LCR), de tipul celor asociati cu faza presimptomatica a bolii Alzheimer. Prin urmare consumul de grasimi saturate poate provoca, in timp, deficiente cognitive si intr-o faza mai avansata, boala Alzheimer.

Pentru a evita acest risc este recomandat sa consumati alimente cu un aport scazut de grasimi saturate. Totusi alimentatia nu poate imbunatati starea pacientilor care deja sufera de boala Alzheimer.

In randul alimentelor recomandate se numara fructele si legumele, nucile, mazarea si boabele de porumb, uleiul de masline, pestele. Majoritatea specialistilor recomanda dieta mediteraneeana pentru prevenirea bolii Alzheimer.

Grasimile saturate sunt asa-numitele "grasimi rele", care cauzeaza cresterea nivelului de colesterol LDL, favorizand aparitia bolilor cardiovasculare. Printre produsele care contin grasimi saturate se numara si slanina, carnea de vita, de miel si de porc, smantana, branza cu un continut ridicat de grasime, uleiul de palmier, uleiul din nuca de cocos si untul de cacao.

Autor: Redactia MedLive.ro.

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Alte articoleVezi toate articolele

Endoscopia digestiva superioara/ Foto: MedLive Endoscopia digestiva superioara este o procedura medicala care permite vizualizarea esofagului, stomacului si duodenului. In cadrul acesteia se...
Sursa foto: Neurology.org Persoanele cu scleroza multimpla (SM) au tendinta de a avea primele simptome intre varstele de 20 si 40 de ani. De obicei, acestea se amelioreaza, dar revin dupa o...