Publicat la: 
24/09/2012

Transportul gratuit cu autobuzul pentru persoanele de peste 60 de ani le poate incuraja sa fie mai active fizic, spun autorii unui studiu publicat in Jurnalul American de Sanatate Publica. Cercetatorii de la Imperial College din Londra au ajuns la aceasta concluzia printr-o analiza a datelor din UK National Travel Survey. Ei au descoperit ca persoanele cu un permis de autobuz sunt mult mai susceptibile de a merge frecvent pe jos si de acest lucru beneficiaza atat persoanele bogate cat si cele sarace.

Pastrarea conditiei fizice ajuta la menținerea bunastarii mentale, mobilitate si forta musculara si reduce riscul de boli cardiovasculare, caderi si fracturi. Cercetarile anterioare au aratat ca 15 de minute de exercitii pe zi de intensitate moderata sunt asociate cu un risc de deces cu 12% mai mic la persoanele de peste 60 de ani.

Un alt studiu a constatat ca 19% dintre adultii din Marea Britanie obțin cantitatatea de exercitii fizice recomandate prin deplasarea activa. Organizațiile de sanatate publica cred din ce in ce mai mult ca exercitiile fizice ''accidentale'', cum ar fi mersul pe jos la si de la stațiile de autobuz, pot avea un rol important in mentinerea oamenilor intr-o forma fizica sanatoasa.

Permisele gratuite de transport cu autobuzul pentru persoanele cu vârsta de 60 ani si peste au fost introduse în Anglia în 2006 si dau dreptul titularilor sa calatoreasca gratuit cu autobuzul local, dupa 09:30 în timpul saptamânii, pe tot parcursul zilei si la sfârsit de saptamâna.

Susținatorii acestui program spun ca acesta reduce excluziunea sociala în rândul persoanelor mai în vârsta si asigura accesul la calatorii pentru cei cu venituri limitate. Autorii noului studiu cred ca posibilele beneficii posibile pentru sanatatea publica ar trebui sa fie, de asemenea, luate în considerare.

"Având în vedere necesitatea incurajarii persoanele în vârsta sa fie active fizic, este o veste buna faptul ca furnizarea de permise de autobuz gratuite pare sa aiba un impact pozitiv", a declarat Sophie Coronini-Cronberg, de la Imperial College din Londra, care a a condus studiul.

Pentru transportul public din Bucuresti, conform siteului Regiei Autonome de Transport Bucuresti, sunt scutiţi de plata taxelor de calatorie urmatoarele categorii de persoane:

  • copiii cu varsta sub 7 ani
  • veteranii de razboi, eroii şi urmaşii celor raniţi sau decedaţi în Revoluţia din Decembrie 1989 - pe baza legitimaţiei speciale eliberata de Serviciul Patrimoniu R.A.T.B.
  • persoanele persecutate din motive politice, dislocaţi, deportaţi foştii deţinuţi politici
  • persoanele cu handicap - se vor legitima cu un document standard eliberat de Direcţia Generala de Asistenţa Sociala şi Protecţie a Copilului din fiecare judeţ, respectiv sector din municipiul Bucureşti, denumit Legitimaţia pentru transportul urban cu mijloace de transport în comun de suprafaţa. Primesc legitimaţie persoanele cu handicap grav sau accentuat, asistenţii personali ai persoanelor cu handicap grav şi asistenţii personali profesionişti ai persoanelor cu handicap grav sau accentuat. Toate aceste legitimaţii sunt valabile pentru transportul în comun pe tot teritoriul ţarii (indiferent de domiciliu)
  • toate categoriile de pensionari cu domiciliul stabil în Bucureşti - pe baza talonului de pensie şi a actului de identitate

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Taguri Medlife: 

Comentarii

Cum să-i facem pe pensionari să fie mai activi?
Hmm, cred că cel mai sigur ar fi cu o pensie ceva mai consistentă.

In conditiile unui sistem de transport public corect dimensionat si cu o acoperire foarte buna a orasului, solutia abonamentelor gratuite pentru pensionari se poate lua in considerare.
In conditiile RATB-ului de acum, orice gratuite trebuie acordata doar in orele cu trafic scazut, pentru ca orice gratuitate generala v-a supra-supra-aglomera mijloacele de transport deja supra-aglomerate in orele de varf, generand un disconfort maxim calatorilor platitori.
Practic aplicam o regula simpla: nu oferi gratuitati atunci cand nu esti in stare sa oferi conditii normale platitorilor. Cand platitorii pot circula civilizat oricand si iti raman mereu locuri libere, atunci poti oferi si gratuitati.
In sensul celor propuse de acest articol, imbunatatirea sanatatii populatiei, imi doresc ca prioritatile investitionale ale Primariei Bucurestiului sa fie:
- trotuare si cai de circulatie pentru pietoni
- piste pentru biciclete, separate de pietoni si traficul auto
- culoare rezervate transportului in comun
- dotarea transportului in comun de suprafata
- transportul in comun subteran
Realizarea locurilor de parcare ar trebui sa fie ultima prioritate, pentru ca reprezinta o risipa de resurse si spatiu public. Masinile apartinand privatilor trebuie parcate pe spatiu privat, nu public. Cine nu isi permite spatiu privat pentru a-si parca masina va folosi transportul in comun.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Care este procesul de formare a amintirilor/ Foto: captura YouTube Procesul cerebral de formare a amintirilor a fost descoperit de cercetatorii americani de la Universitatea California din Los...
Psoriazisul este o boala foarte bine cunoscuta si destul de raspandita in populatie. Mai nou, a ajuns la o incidenta in jur de 3-3.5%, astfel ca dintr-o clasa de elevi, unul va avea candva psoriazis...