Publicat la: 
3/05/2011
vitMATINA Vitala si accesibila vitamina C

Vitamina C in stare naturala / Foto: Photoxpress

Vitamina C este cel mai puternic antioxidant iar faptul ca se gaseste la indemana oricui o transforma in unul dintre cele mai simple moduri de a lupta impotriva radicalilor liberi care cauzeaza imbatranirea prematura. Care fruct ofera cel mai mare aport? Si la ce altceva mai ajuta vitamina C?

Comenteaza acest subiect pe Forumul MedLive.ro

Aceasta vitamina ajuta la cresterea si repararea tesuturilor din intregul organism. Cu ajutorul sau, se formeaza colagenul, proteina vitala in formarea pielii, a tendoanelor, a ligamentelor si a vaselor de sange. Joaca un rol important si in formarea globulelor rosii. Vitamina C este esentiala in vindecarea ranilor, in repararea si mentinerea cartilagiilor, a oaselor si a dintilor. Ajuta la asimilarea in organism a fierului si la pastrarea acidului folic.

Corpul nostru nu produce vitamina C si nici nu o pastreaza, aceasta pierzandu-se foarte usor prin urina. De aceea este necesara o dieta zilnica ce contine din plin surse de vitamina C.

Desi citricele sunt vestite pentru cantitatea de vitamina C, o guava are de cinci ori mai multa decat o portocala. Toate fructele si legumele contin o anumita cantitate de vitamina C. Lista alimentelor care tind sa fie cele mai bune surse de vitamina C include kiwi, patrunjel si alte verdeturi, ardei verde, citrice si sucurile din ele, capsuni, rosii, broccoli, cartofi dulci si albi. Alte surse excelente sunt papaya, mango, pepene rosu, pepene galben, varza de Bruxelles, conopida, varza, ardei rosu, zmeura, afine, mure si ananas.

Aveti grija la aportul de vitamina C pe timpul sezonului rece. Nu numai ca avem mult mai putine legume si fructe in alimentatie, insa cele care se pastreaza pe termen lung si la care avem acces usor, precum cartofii sau merele, au o concentratie diminuata de vitamina C dupa mai mult de 1-2 luni de la culegere si, pe masura ce timpul trece, cantitatea continua sa scada.

Conform Institutului National de Sanatate al SUA, supradozele de vitamina C sunt putin probabile. Lipsa nivelului necesar din organism, pe de alta parte, poate provoca gingivita, par uscat si despicat, piele uscata si solzoasa, vindecarea ranilor mai greu decat este cazul, sangerari nazale, subtierea smaltului dentar, articulatii umflate si dureroase, anemie, scaderea capacitatii de lupta impotriva infectiilor, cresterea in greutate din cauza metabolismului lenes.

Autor: Redactia MedLive.ro

In fiecare dimineata vitMATINA iti aduce sfaturi clare si concise care te ajuta sa traiesti sanatos.

Comentarii

Am un prieten a carui mama a terminat facultatea de chimie si intotdeauna imi spunea cat de importanta este vitamina C. El lua pastile de vitamina C, totusi eu nu sunt de acord cu acestea... fiecare face ce crede ca este mai bine pentru el.
Am citit pe internet ca o conopida contine de nu stiu cate ori mai multa vitamina C decat o lamaie si totusi cand eram mic credeam ca nimic nu este mai bun ca o lamaie, daca ai nevoie de vitamina C.

Corect ... asta daca nu sunt modificate genetic sau stropite cu tot felu de insecticide.

Alte articoleVezi toate articolele

Cercetatorii au descoperit ca aceeasi energie este utilizata atat pentru mersul pe jos de intensitate moderata, cat si pentru alergarea de intensitate puternica, care duc la reduceri similare...
Prof. Vladimir Skulachev / Foto: YouTube.com Un medicament inovator ce opreste imbatranirea si trateaza unele boli degenerative, SkQ1, ar putea fi pus in vanzare in farmaciile din Rusia in...