Publicat la: 
20/04/2012

vitMATINA Vitamina C poate imbunatati starea de spirit?

Vitamina C are mai multe beneficii, inclusiv un efect modest in combaterea racelii. Cercetari recente sugereaza un alt potential de utilizare a vitaminei C. Intr-un studiu realizat pe pacienti spitalizati - care de multe ori au niveluri mai mici vitamina C - cercetatorii au observat o imbunatatire a starii de spirit dupa ce au primit vitamina C.

Legatura dintre vitamina C si starea de spirit poate parea surprinzatoare, dar nu este atat de exagerata. Oamenii care au deficit de vitamina C se simt obositi sau deprimati. In plus, unele studii arata ca vitamina C poate avea efecte asupra imbunatatirii starii de spirit. Deci, este logic faptul ca nivelurile de vitamina C ar putea afecta starea de spirit - dar este nevoie de mai multe cercetari.

Vitamina C (acidul ascorbic) este o vitamina solubila in apa, care sustine cresterea si dezvoltarea normala. Vitamina C ajuta organismul sa absoarba fier. Deoarece organismul nu produce sau stocheaza vitamina C, este important ca aceasta sa fie inclusa in dieta. Pentru majoritatea oamenilor, o portocala mare, 1 ceasca de capsuni, felii de ardei rosu tocat sau broccoli ofera suficienta vitamina C pentru o zi. Orice aport suplimentar de vitamina C va fi pur si simplu eliminat din corp in urina.

Pentru adulti, doza recomandata de vitamina C este de 65 la 90 de miligrame (mg) pe zi, iar limita superioara este de 2.000 mg pe zi. Prea multa vitamina C poate provoca:

  • diaree,
  • greata,
  • varsaturi,
  • arsuri la stomac,
  • balonare si crampe,
  • durere de cap,
  • insomnie,
  • pietre la rinichi.

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va ofera sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Taguri Medlife: 
Comentarii

E adevarat. Jurnalele de neorologie publica des articole in care se mentioneaza ca o alimentatie sanatoasa nu doar ne face mai fericiti ci previne imbatranirea creierului si a sistemului nervos, scaderea capacitatilor cognitive etc.

De ex. oamenii cu diete bogate in vitamine (C, D, E si B) si acizi grasi omega-3 sunt mai putin predispusi micsorarii creierului asociata cu Alzheimer in comparatie cu cei care sunt deficienti in acesti nutrienti. Ei isi pastreaza si capacitati cognitive mai ridicate.

Referinte: Bowman, G.L., et al. Nutrient biomarker patterns, cognitive function, and MRI measures of brain aging. Neurology. doi: 10.1212/WNL.0b013e3182436598

Vitamina C este un antioxidant puternic si este folosita in construirea tuturor “componentelor” din organism. Ea poate fi produsa intern de majoritatea organismelor, dar nu de corpul uman. 30-40% din persoane sunt deficiente in vitamina C, in special cele la varsta a treia ce se lupta cu bolile cronice.

Consumul alimentelor cu vitamina C si/sau o suplimentare adecvata (sub supraveghere medicala de preferat, excesul poate fi periculos) ne pot proteja de imbatranire si ne ajuta sa luptam cu eventualele infectii. Si bineinteles, ne pot face mai fericiti. :)

Alte articoleVezi toate articolele

Diabetul gestational poate avea consecinte grave atat pentru mama cat si pentru copil, daca este lasat netratat. Diagnosticul prompt si tratamentul pot proteja împotriva acestor consecinte. O noua...
Cum depistam si cum tratam laparoscopic herniile abdominale (hernii hiatale, eventratii, hernii inghinale)? Care sunt primele semne care apar in cazul herniilor abdominale si ce pasi trebuie sa...