Publicat la: 
11/08/2014

Zece alimente pentru un par sanatos

Dieta si parul sanatos/ Foto: MorgueFile.com

Atunci cand vine vorba de sanatatea parului, nu conteaza doar produsele pe care le folositi, ci si ingrijirea generala a organismului. "La fel ca orice alta parte a corpului, celulele si procesele care sustin un par sanatos depind de o dieta echilibrata", spune nutritionistul Lisa Drayer. Care sunt cele mai eficiente alimente in promovarea unui par viguros?

1. Somon

Pe langa faptul ca este bogat in proteine si vitamina D (ambele esentiale pentru sanatatea parului), acizii grasi omega-3, regasiti in somon, sunt un punct cheie in dieta. Organismul nu poate produce acesti acizi grasi, necesari corpului pentru a creste par. Aproximativ 3% din firul de par este construit de acesti acizi grasi.

2. Nuci

Nucile contin, de asemenea, acizi grasi omega-3. Acestea sunt bogate si in biotina si vitamina E, care protejeaza celule de deteriorarea ADN-ului. Un continut scazut de biotina poate duce la pierderea parului.

3. Stridii

Stridiile sunt bogate in zinc, a carui lipsa poate duce la pierdere parului (chiar si a celui din gene), precum si la un scalp uscat. Puteti obtine zinc si din cereale integrale, dar stridiile va ofera si un nivel optim de proteine. Cu un numar suficient de proteine, organismul poate inlocui firele de par care cad in mod natural.

4. Cartofi ducli

Cartofii dulci sunt o sursa importanta de beta-caroten, antioxidantul transformat de catre organism in vitamina A. Practic, nicio celula din organism nu poate functiona fara vitamina A. De asemenea, vitamina A ajuta si la protejarea scalpului.

5. Oua

O mare sursa de proteine, ouale sunt bogate in patru minerale cheie: zinc, seleniu, sulf si fier. Fierul este in mod special important pentru ca ajuta celulele sa transporte oxigen la foliculii de par, iar lipsa acestuia (anemia) este o cauza majora a pierderii parului.

6. Spanac

Fierul, beta-carotenul, acidul folic si vitamina C, regasite in spanac, ajuta la mentinerea sanatatii foliculilor de par.

7. Linte

Lintea este bogata in proteine, fier, zinc si biotina, ceea ce o face esentiala in dieta vegetarienilor.

8. Iaurt grecesc

Iaurtul grecesc este bogat in proteine "prietenoase cu parul", vitamina B5 (acidul pantotenis- ingredient observat pe etichetele produselor pentru ingrijirea parului) si vitamina D. Cercetarile in curs de dezvoltare asociaza vitamina D cu sanatatea foliculilor de par.

9. Afine

Afinele sunt recunoscute pentru cantitatea ridicata de vitamina C. Aceasta este foarte importanta pentru circulatia la scalp si ajuta vasele de sange mici, care hranesc foliculii. O cantitate scazuta de vitamina C in dieta poate duce la ruperea parului.

10. Carne de pasare

Carnea de pasare este recunoscuta atunci cand vine vorba de proteine, dar si de zinc, fier si vitamina B, care ajuta la obtinerea unui par viguros si sanatos.

Sursa: WebMd

A.C.

Comentarii

de ce iaurt grecesc? cel romanesc nu contine vitaminele B5 si D?

Alte articoleVezi toate articolele

Romania se afla pe ultimul loc in U.E. ca investitie in cercetarea si dezvoltarea de noi medicamente / Foto: Photoxpress.com Confruntarile privind reducerea pretului medicamentelor incluse pe...
Despre patologia consumului de tutun s-ar putea scrie mai multe volume. Pentru psihiatru, tutunul prezinta un interes aparte: consumul este mult mai mare la persoanele care au fost diagnosticate cu...