I. VIZIUNEA MED LIFE S.A.
MED LIFE S.A. se dedică furnizării de servicii de cea mai înaltă calitate clienților săi, adaptându-se nevoilor individuale ale acestora. Prin urmare, ne asumăm responsabilitatea de a da curs și de a răspunde la orice sesizare sau reclamație primită, oferind punctul nostru de vedere asupra situației semnalate.
Vă rugăm să completați cu atenție toate informațiile de contact pentru a vă putea transmite răspunsul nostru, în cazul în care nu optați pentru raportarea anonimă.
MED LIFE S.A. adoptă principiul conform căruia toate problemele și rapoartele înaintate sunt făcute cu bună-credință, reflectând situații autentice și legitime. În această optică, societatea noastra:
- incurajează, atât angajații, cât și terții să aibă încredere în discutarea deschisă a problemelor, să le pună sub semnul întrebării și să acționeze cu promptitudine;
- pune la dispoziția angajaților și terților modalități de a aduce în discuție și de a primi feedback cu privire la orice măsuri adoptate în urma sesizărilor;
- asigură că cei care ridică probleme primesc un răspuns și sunt informați cu privire la pașii de urmat în situația în care nu sunt mulțumiți de soluțiile adoptate;
- garantează angajaților și terților că, atunci când semnalează cu bună-credință probleme identificate, vor beneficia de protecție împotriva oricăror represalii sau forme de victimizare.
II. CADRUL LEGAL SI PROCEDURAL PRIVIND RAPORTAREA SI PROTECTIA AVERTIZORILOR IN INTERES PUBLIC
- Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public;
- Politica MED LIFE S.A. privind protecția avertizorilor în interes public (Whistleblower).
III. FORMULAR RAPORTARE NEREGULI
IV. ÎNTREBĂRI FRECVENTE
1. Confidențialitatea avertizorului de integritate
Atât MedLife, cât și persoana desemnată, sunt obligate să mențină confidențialitatea datelor avertizorului și a informațiilor care ar putea duce la identificarea acestuia, cu excepția situațiilor în care avertizorul consimte expres sau în cazurile în care legea impune altfel (de exemplu, în cazul unor proceduri judiciare ulterioare). Această obligație de confidențialitate persistă chiar și în situația în care raportarea ajunge accidental la altă persoană din cadrul MedLife, în afara persoanei desemnate, fiind ulterior direcționată imediat către aceasta.
Confidențialitatea nu este menținută în cazul în care avertizorul își dezvăluie intenționat identitatea în cadrul unei divulgări publice. Orice prelucrare a datelor cu caracter personal în conformitate cu legea, inclusiv schimbul sau transmiterea acestor date de către autoritățile competente, respectă prevederile Regulamentului (UE) 2016/679.
MED LIFE S.A. se obligă să proceseze doar datele cu caracter personal necesare soluționării raportării. Aceste date vor fi transformate în date anonime în termen de 6 luni de la momentul finalizării raportării în cazul în care aceasta se va dovedi fundamentată sau imediat ce raportarea va fi respinsă. Termenul de 6 luni poate fi depășit în cazul în care vor fi demarate proceduri judiciare ca urmare a sesizării.
Nu se colectează date cu caracter personal care nu sunt necesare pentru soluționarea unei raportări, iar dacă astfel de date sunt colectate accidental, acestea sunt șterse. Baza legală a prelucrării datelor este reprezentată de articolul 6 alin. 1 lit. a (consimțământul persoanei vizate), lit. c (îndeplinirea unei obligații legale a operatorului de date) și lit. f (interesul legitim al operatorului de date) din Regulamentul General de Protecție a Datelor (RGPD).
2. Interzicerea represaliilor
MedLife și toți cei responsabili garanteaă protecția avertizorului, fie că acesta este angajat sau o altă persoană care furnizează informații sau contribuie la dezvăluirea acestora sau participă la investigarea sesizărilor.
Represaliile de orice fel îndreptate împotriva avertizorului sunt interzise, inclusiv suspendarea contractului de muncă sau a raportului de serviciu, modificarea condițiilor de muncă, reducerea salariului, retrogradarea sau împiedicarea promovării, sancțiuni disciplinare, constrângerea, intimidarea, hărțuirea, discriminarea, refuzul de transformare a contractului pe durată determinată într-unul pe durată nedeterminată, refuzul de reînnoire a contractului sau cauzarea de prejudicii, inclusiv în mediul online sau financiar.
Avertizorul trebuie să efectueze raportarea cu bună-credință, având motive întemeiate să creadă în veridicitatea informațiilor raportate pentru a beneficia de măsurile de protecție și a evita represaliile.
3. Ce trebuie să cuprinda raportarea?
În vederea analizării și soluționării incidentelor raportate, raportul trebuie să includă cel puțin următoarele informații:
- numele și prenumele avertizorului;
- datele de contact ale avertizorului în interes public (cu precizarea ca, in caz de raportare anonima, MED LIFE S.A. nu beneficiaza de mijloace de contact in scopul obtinerii eventualelor informatii suplimentare, in vederea unei analize si solutionari complete si corecte a incidentului raportat);
- contextul profesional în care au fost obținute informațiile
- persoana vizată, dacă este cunoscută
- descrierea faptei care ar putea constitui încălcare a legii în cadrul entității publice sau private
- probele care susțin raportarea
- data și semnătura.
Dacă raportarea nu conține numele, prenumele, datele de contact sau semnătura avertizorului în interes public, caz în care va fi examinată și soluționată doar dacă conține indicii temeinice referitoare la încălcări ale legii.
4. Ce intra in conținutul noțiunii de „incălcare a legii”?
Legile a caror încălcare poate face obiectul raportării avertizorilor de integritate sunt enumerate în cadrul Anexei 2 la Legea nr. 361/2022 privind protecția avertizorilor în interes public, acestea vizând, printre altele:
- concesiunile de lucrări și concesiunile de servicii;
- achizițiile publice;
- siguranța și conformitatea produselor;
- siguranța transportului;
- fondurile de pensii administrate privat, pensiile facultative;
- organizarea activității de punere în executare a creanțelor aparținând instituțiilor de credit și instituțiilor financiare nebancare;
- protecția mediului;
- transportul mărfurilor periculoase în România;
- siguranța alimentelor și a hranei pentru animale, sănătatea și bunăstarea animalelor;
- sănătatea publică;
- stabilirea schemei de comercializare a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră
- protecția consumatorilor si combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii și armonizarea reglementărilor cu legislația europeană privind protecția consumatorilor;
- protecția vieții private și a datelor cu caracter personal și a securității rețelelor și sistemelor informatice;
- interesele financiare ale Uniunii Europene (cum sunt menționate la art. 325 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene și cum sunt detaliate în măsurile relevante ale Uniunii Europene);
- piața internă (menționate la art. 26 alin. 2 din Tratatul privind funcționarea Uniunii Europene), inclusiv încălcări ale normelor Uniunii Europene în materie de concurență și de ajutoare de stat, precum și încălcări referitoare la piața internă în ceea ce privește actele care încalcă normele privind impozitarea societăților.