Rezultatele din primul semestru 2024: Creștere de 24% a cifrei de afaceri consolidată pro forma, concomitent cu o îmbunătățire a marjelor față de aceeași perioadă a anului trecut

“MedLife rămâne liderul pieței de servicii medicale private din România, singura companie medicală antreprenorială listată la bursă și prima care va depăși pragul de jumătate de miliard de euro cifră de afaceri până la finalul acestui an”

  • MedLife a înregistrat în S1 2024 o cifră de afaceri consolidată pro forma de 1,3 miliarde RON, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului precedent, urmând să devină, probabil, prima companie din domeniul sănătății private care va depăși o jumătate de miliard de euro cifră de afaceri la finalul acestui an.
  • După ce a fost primul operator medical multidisciplinar care a agregat servicii de stomatologie, primul care a agregat servicii de optică medicală și farmacii on-site, MedLife devine și primul operator care introduce wellness-ul coroborat cu abonamentele de monitorizare a sănătății.
  • Pentru a doua jumătate a anului, MedLife își va păstra apetența pentru investiții atât în regim de achiziții, cât și organice, menținând însă, la fel ca în primul semestru, o atenție specială privind îmbunătățirea marginilor comparativ cu anul precedent și o relaxare a gradului de îndatorare.

București, 30 august 2024: MedLife, cea mai mare rețea de servicii medicale private din România, prezintă rezultatele financiare pentru primul semestru al anului în curs, evidențiind o creștere importantă a cifrei de afaceri consolidate pro forma, care a atins 1,3 miliarde RON, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă a anului precedent.

Rezultatele obținute în primele 6 luni din 2024 ilustrează o evoluție consecventă în performanța financiară și operațională a businessului. De asemenea, se poate remarca impactul pozitiv al integrării companiilor în grup și al investițiilor efectuate în ultimii ani care au început să își demonstreze eficiența.

”Rezultatele din primul semestru arată bine, atât în materie de venituri, cât și în materie de margini, iar acest lucru vine să confirme faptul că strategia pe care o urmăm este una sănătoasă și eficientă. Ne-am consolidat puternic în ultima perioadă, fiind nu doar singura companie listată la bursă, ci și singura rămasă cu capital autohton în topul serviciilor medicale. Am investit în echipa de medici, am investit în tehnologie și aparatură de top, am investit în digitalizare și optimizări de procese, iar rezultatele nu au întârziat să apară. Avem o creștere robustă în zona de servicii medicale, semn că românii au început să pună mai mult preț pe zona de prevenție și pe sănătate în general.

Pe lângă serviciile de prevenție, românii au început să investească tot mai mult și în zonele de wellness, nutriție și mindfulness, toate coroborate ducând la un stil de viață mai sănătos. Deci nu mai vorbim despre abonamentul de sănătate, ci despre abonamentul de sănătate și wellness – acest pachet integrat de servicii care te ajută mai degrabă să previi boli și să întreții o stare bună de sănătate, nu neapărat să tratezi sau să intervii când boala este deja într-o etapă avansată”, a declarat Mihai Marcu, Președinte și CEO al Grupului MedLife.

Creșteri importante pentru serviciile de prevenție

În termeni generali, cererea de servicii medicale, în special în zona de prevenție, a crescut, fiind potențată de o recunoaștere puternică a calității medicilor din cadrul rețelei la nivel național, a tehnologiei medicale, dar și a calității actului medical. Majoritatea liniilor de business ale Grupului MedLife au înregistrat o performanță bună, în comparație cu aceeași perioadă a anului anterior. Astfel, cele mai mari creșteri au fost înregistrate de spitale (+38%), de laboratoare (+29%), urmate de divizia corporate (+25%) și de clinici (+23%).

În medie, peste 28.000 de servicii sunt accesate zilnic în cadrul unităților MedLife, iar majoritatea acestora subliniază importanța deosebită pe care românii o acordă sănătății. În egală măsură, MedLife a înregistrat progrese semnificative în domeniul tratamentelor chirurgicale avansate - de la intervenții cu ajutorul roboților în domeniul urologiei și chirurgiei generale și până la operații complexe în specialități de nișă, precum oncologia sau neurochirurgia. Grupul are o prezență solidă în aceste domenii în orașe precum Cluj, Brașov, Sibiu și București, reflectând angajamentul său de a oferi cele mai bune servicii medicale și cele mai avansate tehnologii pacienților.

“Suntem mândri că MedLife, liderul și singura companie antreprenorială din sectorul medical privat, a fost întotdeauna deschizător de drumuri și inovator, model replicat de multe companii din sector la distanță de câțiva ani. După ce în urmă cu aproape 20 de ani am integrat în premieră un spital în domeniul privat, am deschis drumul integrării stomatologiei, al farmaciilor on-site, al geneticii sau al opticii medicale, în ultimul an, am devenit pionier și primul operator medical în domeniul prevenției și wellness-ului.

Credem că angajatorii se vor uita din ce în ce mai mult către abonamentele integrate cu wellness, managementul stresului, stomatologie sau nutriție. Oamenii, în general, simt nevoia din ce în ce mai mult să își monitorizeze sănătatea, să facă sport, să fie mai relaxați, să aibă o alimentație mai sănătoasă. Suntem convinși că intrarea pe segmentul de wellness va fi importantă, că vom reuși astfel să ne concretizăm aportul la sănătatea și starea de bine a angajaților companiilor care ne sunt clienți și chiar, gradual, să aducem economii mari la bugetul de stat. Dar, mai important de atât, vom reuși să avem o populație mai sănătoasă pe termen lung. Și cred cu tărie că acesta este viitorul și nu doar la nivelul României, ci și la nivel european”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.

Obiective pentru perioada următoare

Pentru anul în curs, MedLife continuă să ofere pacienților săi servicii de înaltă calitate, investind în digitalizare și tehnologie de top pentru a aduce medicina viitorului mai aproape. De altfel, în ultimii ani, compania a avut cele mai mari investiții din sectorul medical în domeniul roboticii. Este recunoscut faptul că MedLife a mizat din plin pe roboții chirurgicali devenind, totodată, singura rețea din România, respectiv una dintre puținele din Europa, care transportă probele biologice ale pacienților cu ajutorul dronelor.

Obiectivele strategice includ menținerea serviciilor medicale la cele mai înalte standarde; finalizarea proiectelor în curs de implementare, cum ar fi extinderea MedLife Medical Park, precum și inaugurarea spitalelor din Timișoara și Craiova, preconizate spre a fi date în exploatare până la sfârșitul anului.

În materie de noi achiziții și demersuri de extindere, reprezentanții companiei și-au confirmat interesul și deschiderea către noi oportunități de dezvoltare, atât autohton , cât și în țările din vecinătate. Dincolo de intenția de consolidare în Ungaria, Medlife vizează și posibilitatea de a testa alte piețe din regiune.

Totodată, reprezentanții companiei au convingerea că prudența în achiziții și fuziuni va contribui la îmbunătățirea marginilor de profit și reducerea graduală a raportului net debt/EBITDA.

În prezent, Grupul MedLife deține cea mai puternică rețea de diagnostic și tratament din România, având la activ peste 6,5 milioane de pacienți unici care au apelat la servicii de prevenție, wellness, tratament și spitalizare.

***

Despre Grupul MedLife

MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.

Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare bază de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din țară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.

Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică și experimentată de management a fost capabilă să creeze și să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.

Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementată, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.

În perioada de pandemie, MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.
Compania continuă să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale, în tehnologie și infrastructură. Creează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.

©2024 Acest site este proprietatea MedLife S.A. Toate drepturile rezervate.