RUTINA DE VINERI
20% reducere la consultații și analize!
Încasările Medlife s-au ridicat la valoarea de 53 milioane RON în primul semestru din 2009
În semestrul II, compania îsi va intensifica activitatea, prin deschiderea unei noi Hyperclinici Medlife în Obor, a Centrului de Osteoporoza în Unirii si a spitalului de dermatologie si chirurgie estetica, proiect sustinut în parteneriat cu Dermastyle
Bucuresti, 28 iulie 2009: Medlife, cel mai mare operator de servicii medicale private de pe piata locala de profil (dupa cifra de afaceri si numarul de abonati) si detinatorul celui mai mare spital privat din România – Spitalul MedLife Medical Park, a raportat o cifra de afaceri aferenta primului semestru 2009 de aproximativ 53 milioane RON, în crestere cu 50% fata de aceeasi perioada a anului trecut si un profit operational de 11 milioane RON.
Rezultatele financiare înregistrate în primele 6 luni ale acestui an vin pe fondul diversificarii serviciilor oferite si investitiilor în aparatura medicala de top, aspecte care au determinat cresterea numarului de pacienti, dar si a încasarilor per persoana, ca urmare a accesarii de catre un singur pacient a mai multor servicii medicale. Totodata, aceste rezultate se datoreaza si investitiilor pe segmentul de retail (fee-for-service) efectuate în utlimele 12 luni. Printre cele mai importante proiecte în acest sens se remarca: deschiderea celor doua Hyperclinici Medlife din Bucuresti si Timisoara, a laboratorului Medlife din Cluj, a centrului de fiziochinetoterapie din Bucuresti si extinderii spatiului de activitate pentru Centrul de medicina Materno Fetala, acesta fiind orietat spre o zona cu cerere mare - cupluri infertile, genetica, fertilizare în vitro si imagistica ultraspecializata (ecocardiografie fetala).
„Primul semestru al acestui an a reprezentat pentru Medlife o perioada de consolidare a business-ului în care ne-am concentrat asupra mentinerii clientilor actuali, prin servicii si medici de top, dar si a atragerii clientilor noi, prin adaptarea ofertei noastre nevoilor lor. Aceste aspecte ne-au ajutat nu doar sa crestem numarul de pacienti, dar sa avem mai multe încasari per persoana. Ca rezultat ne-am crescut veniturile pe fiecare din unitatile de mari dimensiuni (hyperclicinici, laborotoare, centre specializate), iar Spitalul MedLife Medical Park a atins breakeven operational înainte de estimarile noastre. Totodata, în prima jumatate a anului, am analizat oportunitatile de extindere a business-ului, având planificate în acest sens mai multe proiecte a caror dezvoltare va fi accelerata în semestrul II – Hyperclinica Medlife Obor, Centrul de Excelenta în Tratamentul Osteoporozei, largirea capacitatii de functionare a maternitatii din cadrul Spitalului MedLife Medical Park cu 500 mp – prin lansarea unor apartamente de lux”, a declarat Mihai Marcu, Presedintele Consiliului de Administratie Medlife.
Medlife a înregistrat în primul semestru un numar de peste 600 mii de pacienti în crestere cu 24% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Aceasta valoare cumuleaza numarul de pacienti de pe ambele zone de activitate: retail (fee-for-service) si corporate (abonamente medicale).
Potrivit reprezentantilor Medlife, segmentul de retail a contribuit cu 65% la valoarea totala a cifrei de afaceri a companiei din primul semestru, acesta înregistrând o crestere a încasarilor de 48% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Pe segmentul abonamentelor corporate, Medlife reuseste în continuare sa mentina pozitia de lider prin atragerea clientilor deserviti anterior de concurenta. Rezultatele din primele 6 luni arata ca Medlfe a înregistrat o crestere a încasarilor de 36% pe zona de abonamente medicale fata de anul trecut. Printre cele mai mari conturi din 2009 sunt Avon, BRD, Cadbury, Ceprocim, Cesarom – Lasselsberger, Linde Gaz România, Orange, Moeller Electric - Eaton, Vodafone, Volvo Trucks.
Reprezentantii Medlife au raportat rezultate importante si pe segmentul de laboratoare unde au fost înregistrate peste 1,75 milioane analize în prima jumatate a anului, cu 18% mai mult fata de aceeasi perioada a anului trecut.
Pentru semestrul al doilea compania doreste sa intensifice activitatea dedicata proiectelor de extindere si dezvoltare a business-ului. În acest sens, se remarca proiectul Dermastyle – Medlife, anuntat la începutul lunii iulie, anul curent. Cele 2 companii au semnat un parteneriat, în baza caruia vor lansa în octombrie 2009 primul spital privat de dermatologie si chirurgie estetica din România. Spitalul va avea o suprafata de 1.500 mp si va necesita investitii de 3 milioane de euro, acestea fiind efectuate în mai multe etape.
În ceea ce priveste piata serviciilor medicale private din România, oficialii companiei sustin în continuare ca, desi aceasta a înregistrat un ritm ascendent în primele 6 luni, ritmul de crestere a fost usor mai temperat fata de aceeasi perioada a anului trecut.
“Prima jumatate a anului a fost o perioada propice pentru reasezarea pietei serviciilor medicale private. Pe de o parte am urmarit declinul jucatorilor mici (detinatorii unor clinici private de talie mica si medie sau a cabinetelor medicale de proximitate), care în lipsa surselor de finantare decid sa îsi vânda business-ul si, pe de alta parte, evolutia operatorilor mari care, având expertiza, continua sa îsi consolideze afacerea, dar sunt mult mai atenti în dezvoltarea unor proiecte noi, acestea fiind orientate în special spre deschiderea de unitati care ating breakeven-ul mai repede, pe fondul contextului economic actual”, a declarat Mihai Marcu, Presedintele Consiliului de Administratie Medlife.
Piata locala a serviciilor medicale private ar putea ajunge la sfârsitul acestui an la o valoare de peste 430 mil. euro, cu aproximativ 35% mai mult comparativ cu 2008.