Mihai Marcu, MedLife "Ne-am consolidat semnificativ poziția de lider ceea ce ne conferă posibilitatea de a ne întări profitabilitatea, câștigând concomitent cota de piață"
București, 27 noiembrie 2013: MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a înregistrat în trimestrul trei al anului curent o cifra de afaceri în valoare de 15,5 milioane euro, în creștere cu 17% față de aceeași perioada a anului trecut. De la începutul anului și până în luna septembrie inclusiv, veniturile companiei au totalizat aproximativ 53 milioane de euro, în creștere cu 16% față de perioada similară a anului 2012.
Potrivit reprezentaților companiei, rezultatele înregistrate în această perioada sunt în linie cu veniturile bugetate. Cea mai dinamică sfera de business rămâne în continuare rețeaua de laboratoare care, în trimestrul trei, a înregistrat o creștere a veniturilor de 33% față de aceeași perioada a anului trecut, numărul total de analize procesate fiind de peste 876 mii. La nivelul rețelelor de hyperclinici și spitale ritmul de creștere a rămas constant, volumul de pacienți plătitori înregistrând în ultimele 3 luni o creștere de 15%, până la 560.000 de persoane.
Și în sfera abonamentelor medicale MedLife a păstrat un trend crescător. Astfel la nivelul trimestrului trei compania a raportat creșteri de până la 10% în condițiile în care piață abonamentelor a continuat să scadă. Astfel, în primele 9 luni MedLife și-a crescut portofoliul de clienți corporate cu 52.200 abonați, dintre care 19.900 în trimestrul trei. Printre companiile care au intrat în portofoliu MedLife în ultima perioada se numără: Arcellor Mital, Grup Catenă Fildas, EOS Kasolvenzia, Bit Defender, Martelli Europe, TNT România.
“Ne apropiem cu pași siguri de „majorat”, 18 ani de activitate în România, etapă la care am reușit nu numai să reconfirmăm calitatea noastră de lider de piață în domeniul serviciilor medicale private, dar și să ne mândrim cu un business solid și stabil care integrează toate serviciile într-un sistem medical sănătos: de la investigații clinice și paraclinice, la servicii de spitalizare și intervenții chirurgicale complexe. În 2012, conform cifrelor publicate de Ministerul de Finanțe, ne-am mărit substanțial ecartul față de competitori și ne-am crescut cota de piață la 15%, acest procent urmând să crescă și mai mult anul viitor odată cu extinderea lanțului de hyperclinici în cele mai mari orașe din țară. Odată ce ne-am relaxat în ceea ce privește poziția de lider, prin prisma rezultatelor financiare și nu numai, vom pune mai puțîn presiune pe dezvoltare și ne vom concentra pe creșterea profitabilității. În acest an, vom avea un profit operațional de 10 mil EURO și sperăm să îl creștem la 15 milioane EURO în următorii doi ani” a declarat Mihai Marcu, Președinte CĂ MedLife.
La nivelul anului 2013 reprezentanții MedLife au anunțat o cifra de afaceri de 72 de milioane de euro și mențîn aceste estimări în ciuda unor valori contractuale cu CNAS mult inferioare celor bugetate, că urmare a schimbării regulilor chiar înainte de contractare. Anul trecut compania a înregistrat o cifra de afaceri cumulată de 63 milioane euro, iar cifra de afaceri consolidată și auditată la nivel de grup, conform standardelor internaționale, a fost de aproximativ 59 de milioane euro.
“Ultimul trimestru din acest an se anunță unul promițător, avem deja la activ mai multe zile în care am înregistrat un maxim istoric și credem că acest trend se va păstra și la începutul anului viitor”, a declarat Mihai Marcu.
“Ne dorim foarte mult că la contractarea pentru anul 2014, CNAS și Ministerul Sănătății să modifice actualele criterii subiective, în special să desființeze comisiile paritare CNAS – Ministerul Sănătății, care pot, în totală lipsa de transparență, să acorde excepții de le regulă în ceea ce privește distribuirea fondurile publice”, a mai spus Mihai Marcu.
Despre MedLife:
MedLife activează pe piață din România din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piață locală.
Compania acoperă toate zonele de activitate medicală: ambulatoriu, spitale, maternități, laboratoare, farmacii, acestea constituind Sistemul Medical MedLife.
În prezent, MedLife își desfășoară activitatea în 9 Hyperclinici din București, Timișoara, Brașov și Arad; 8 laboratoare proprii de analize; 6 spitale în București, Brașov și Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie și unul de Obstetrică-Ginecolgie; 3 maternități în București și în țară, 28 de centre medicale generaliste în București și în țară, 10 centre de excelență cu specializare unică, 7 farmacii proprii reunite sub rețeaua PharmaLife, și în colaborare cu 135 clinici medicale partenere din toată țară.
Recent, MedLife a obținut acreditarea pentru Maternitatea MedLife București în calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de către Organizația Mondială a Sănătății (OMS) și UNICEF, Maternitatea MedLife fiind totodată și prima maternitate privată din Capitală care deține acest statut. Alte două maternități din rețeaua MedLife sunt în curs de acreditare pentru acest program.
Conform studiului internațional realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al patrulea an consecutiv cel mai de încredere brand în rândul românilor la categoria “Clinică Privată”, iar în ultimii cinci ani, studiile de piață IMAS derulate la nivel național plasează constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinică-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a câștigat anul acesta premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.