Studiu MedLife, GfK: Romanii sunt mai atenti in ceea ce priveste sanatatea lor. 76% din populatie a mers cel putin o data la medic in ultimul an, in crestere cu cca. 10% fata de 2013
Bucuresti, 03 septembrie 2014: Rezultatele celui mai recent studiu GfK realizat la cererea MedLife arata ca romanii sunt din ce in ce mai atenti in ceea ce priveste sanatatea lor. Astfel, daca in 2013 procentul celor care au mers cel putin o data la medic in ultimul an era de 67%, in 2014 acest procent a ajuns la 76%. Totodata, tendinta de schimbare a comportamentului in ceea ce priveste grija fata de sanatate este intarita si de diminuarea semnificativa a numarului de persoane care nu merg in general la medic. Astfel, daca in 2011 procentul celor care nu mergeau la medic era de 35%, in 2014 acest procent a ajuns la 9%.
In ceea ce priveste sistemul de sanatate utilizat cu precadere, studiul arata ca 21% din populatie utilizeaza mai degraba serviciile medicale private, in crestere cu 5% fata de 2011. Orientarea catre serviciile private este mai frecventa in randul tinerilor cu varste intre 25 si 34 de ani, care au studii medii sau superioare.
Acelasi studiu arata ca cel mai important factor in alegerea furnizorului ramane in continuare calitatea actului medical, cu o pondere de 58% la nivelul intregii populatii si de 68% in randul celor care utilizeaza serviciile medicale private. Un alt factor important de influenta este decontarea serviciilor de CNAS. De altfel, in ceea ce priveste atitudinea fata de distributia fondurilor de sanatate, 58% din populatia urbana este de acord ca fondurile de sanatate de la stat sa fie directionate unitar si catre furnizorii privati de servicii medicale si spitalele private, atitudine care se manifesta mai puternic in randul locuitorilor regiunii Banat-Crisana-Maramures.
In ceea ce priveste notorietatea operatorilor de servicii medicale private, studiul releva faptul ca MedLife este in continuare cel mai cunoscut furnizor la nivel national, cu un procent de recunoastere de 45%, dublu fata de 2011, cand acest procent era de 22%; fiind urmat de Regina Maria si Medcenter. Mai mult, MedLife se bucura de o notorietate semnificativ ridicata in Bucuresti, unde procentul este de 84%, ponderea cea mai mare fiind detinuta de tineri cu varste intre 25-34 de ani (63%), respectiv persoane cu educatie superioara (64%).
Rezultatele aceluiasi studiu releva faptul ca cele mai utilizate servicii medicale in clinicile private sunt cele stomatologice, ginecologice, medicina interna si medicina muncii, cu un procent semnificativ mai mare al celor care prefera serviciile de ginecologie la privat (23%) vs. stat (10%).
Totodata, la capitolul surse de documentare, studiul mai arata ca cei care utilizeaza servicii medicale private sunt influentati in mai mare masura de recomandarile prietenilor (56%) si de informatiile de pe Internet (27%) atunci cand opteaza pentru o unitate medicala. Spre comparatie, pentru utilizatorii serviciilor de sanatate de stat, medicul de familie are cea mai mare influenta in alegerea furnizorului (73%), urmat de recomandarile cunoscutilor (37%).
Reprezentantii MedLife confirma ca in acest an compania va depasi pragul de 80 mil. euro cifra de afaceri. De asemenea, MedLife continua expansiunea teritoriala si a demarat lucrarile de constructie a unei hyperclinici la Constanta, urmand a fi finalizate pana in luna noiembrie a acestui an, iar in functie de procedura de emitere a autorizatiilor, in lunile urmatoare vor fi demarate lucrarile la o clinica de mari dimensiuni si la Craiova.
Studiul GfK realizat la cererea MedLife a fost derulat in luna iulie 2014, la nivel national, pe un esantion reprezentativ de 544 de respondenti din mediul urban, cu varste peste 18 ani.
Este al saptelea an in care MedLife realizeaza in colaborare cu firme de profil sondaje de opinie care ofera publicului larg o perspectiva asupra comportamentului romanilor in ceea ce priveste sanatatea.
MedLife, in calitate de lider pe piata serviciilor medicale private, monitorizeaza permanent evolutia sistemului medical din Romania si va oferi in continuare informatii relevante despre tot ceea ce este de interes pentru public, in acest domeniu.
Despre MedLife:
MedLife activeaza pe piata din Romania din 1996, fiind cel mai mare operator privat de servicii medicale de pe piata locala.
Compania acopera toate zonele de activitate medicala: ambulatoriu, spitale, maternitati, laboratoare, farmacii, toate acestea constituind Sistemul Medical MedLife.
In prezent, MedLife isi desfasoara activitatea in 11 Hyperclinici din Bucuresti, Timisoara, Brasov, Arad, Galati si Iasi, 8 laboratoare proprii de analize, 6 spitale in Bucuresti, Brasov si Arad, dintre care un spital de Pediatrie, unul de Ortopedie si unul de Obstetrica-Ginecolgie, 3 maternitati in Bucuresti si in tara, 30 de centre medicale generaliste in Bucuresti si in tara, 9 centre de excelenta cu specializare unica, 7 farmacii proprii reunite sub reteaua PharmaLife Med si in colaborare cu 135 clinici medicale partenere din toata tara.
MedLife a obtinut acreditarea pentru Maternitatea MedLife Bucuresti in calitate de Spital Prieten al Copilului, procesul de certificare fiind derulat de catre Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) si UNICEF, Maternitatea MedLife fiind totodata si prima maternitate privata din capitala care detine acest statut. Alte doua maternitati din reteaua MedLife sunt in curs de acreditare pentru acest program.
Conform studiului international realizat de Reader's Digest, MedLife este pentru al cincilea an consecutiv cel mai de incredere brand in randul romanilor la categoria “Clinica Privata”, iar in ultimii cinci ani, studiile de piata derulate la nivel national plaseaza constant MedLife drept brandul cu cea mai mare notorietate pe toate segmentele: spital privat, clinica-centru medical, laborator medical. De asemenea, MedLife a castigat in ultimii doi ani premiul „Superbrands” la categoria „Clinici private”.