Sănătatea angajaților, vitală pentru continuitatea unui business

Business
05 Aprilie 2023
sanatatea angajatilor vitala pentru continuitatea unui business

MedLife a făcut din grija pentru pacienți obiectivul principal, iar abonamentele medicale sunt soluția de care companiile au nevoie pentru ca angajații să adopte un comportament preventiv și să meargă regulat la medic. ”MedLife nu este doar o şcoală de business, este o şcoală de speranţă că lucrurile se pot face bine”, declară Mirela Dogaru, Director Comercial MedLife, în interviul de mai jos acordat Forbes. Tot aici vorbește și despre soluțiile de protejare a sănătății oferite companiilor, impactul acestora și cum este să fii responsabil full time de dezvoltarea lor.

MedLife este cel mai mare integrator de servicii medicale, de wellness şi sport din România și liderul pieței de abonamente medicale, având grijă de aproape 800.000 de angajați, din 8.000 de companii. Cum vă asigurați că sănătatea fiecăruia dintre cei 800.000 de abonați ai dvs. primește atenția cuvenită?

Grija față de pacienți este dezideratul nostru principal și ne ghidează în tot ceea ce facem. Ne bucură și, în același timp, ne responsabilizează faptul că suntem operatorul medical ce are în grijă cel mai mare număr de angajați din România, de aceea investim constant pentru a le asigura abonaților noștri servicii medicale de cea mai bună calitate. În prezent, ei au acces la o rețea de aproape 700 de unități medicale la nivel național, proprii și partenere, dotate cu echipamente medicale de ultimă generație, unde peste 5.000 de medici, asistenți și infirmieri îi tratează cu grijă, respect și atenție.

Știm cât de important este să simți că te poți baza pe cineva, mai ales atunci când ai o problemă de sănătate, așa că partenerii noștri sunt în permanentă legătură și cu echipa noastră de vânzări, prezentă la nivel național, pentru informații și soluții, indiferent de problemele care apar. Cu siguranță că sunt lucruri pe care le putem face și mai bine, de aceea luăm în calcul feedback-ul, astfel încât să ne pliem cât mai bine pe nevoile companiilor și angajaților.

Cum contribuie abonamentele medicale la sănătatea unei afaceri?

Studiile ne arată faptul că sănătatea poate fi extrem de costisitoare pentru o firmă. Spre exemplu, în cazul unor companii mari, cu peste 3.000 sau 7.000 de angajați, la o medie de aproape 6,5 zile de concediu, pierderile pot ajunge până la peste 20, respectiv, peste 61 de milioane de lei, anual.

Abonamentele medicale sunt o soluție prin care companiile pot diminua costurile produse de o forță de muncă bolnavă, fie că vorbim despre costurile cauzate de spitalizări, intervenții medicale de urgență sau concedii medicale, fie că vorbim despre costurile cauzate de lipsa de eficiență a angajaților care, deși bolnavi, vin la serviciu. Cum? Prin faptul că oferă acces la servicii medicale de prevenție și încurajează mersul regulat la medic. Angajații beneficiază, în mod gratuit sau cu discount, de consultații, analize de laborator sau servicii de imagistică, într-o rețea extinsă de unități la nivel național, în clinici moderne, cu aparatură de ultimă generație. Un abonat merge de 2,5 ori mai des la medic decât o persoană fără abonament, iar o conduită responsabilă conduce la depistarea precoce a eventualelor probleme și tratarea la timp a acestora, cu un cost emoțional și financiar redus. Știind că au sub control propria stare de sănătate, angajații rămân concentrați, creativi și implicați.

Cum a evoluat portofoliul de servicii corporate MedLife în ultimii ani?

Realitatea ultimilor ani arată clar cât de acută este nevoia de noi modele de pachete de servicii de medicină și prevenție centrate pe nevoile individuale ale pacienților și, în același timp, complementare sistemelor de sănătate public și privat. Pornind de la această realitate și de la obiectivul nostru de a contribui în mod continuu la îmbunătățirea calității vieții pacienților, am făcut un pas mai departe, către o abordare completă a sănătății. Ne-am propus să devenim un furnizor integrat de abonamente de asistență medicală preventivă, mișcare și nutriție, în completarea serviciilor de diagnostic și tratament pe care le oferim la nivel național și astfel am creat cel mai complet abonament de sănătate de pe piață. Pe lângă consultații, screeninguri și servicii de imagistică, acesta include layere noi, cum ar fi cel de wellness, printr-un abonament la sălile de fitness Sweat, asigurarea de sănătate NN Care, precum și abonament pentru servicii dentare la DENT ESTET.

Un alt pilon care a stat la baza dezvoltării businessului MedLife, și implicit al produselor noastre corporate, este digitalizarea. Am observat care sunt nevoile din piață, trendurile locale și internaționale, și a fost un pas firesc să ne adaptăm la ceea ce tehnologia are de oferit, pentru a crește calitatea actului medical, dar și pentru a facilita pacienților și partenerilor noștri accesul la servicii medicale. În acest sens, am dezvoltat produse precum MM Express ce presupune emiterea în regim online a fișei de aptitudini de medicina muncii pentru noii angajați, în maximum de 24 de ore, Home Class, un program online de fitness, pilates și gimnastică medicală, organizat în clase scurte ghidate de antrenori cu experiență, sau clinica virtuală MedLive, care facilitează accesul la medic, oricând și oriunde.

În anii următori, vom vorbi tot mai mult despre medicina stilului de viață, îngrijirea acestuia devenind cheia prevenției și tratamentului bolilor cronice. Convingerea noastră este că, odată cu integrarea acestui model la nivel național, vom putea contribui la o îmbunătățire importantă a calității vieții pacienților din România. În plus, credem cu tărie că, mai devreme sau mai târziu, toate aceste servicii integrate în abonamente ar trebui să devină deductibile fiscal, deoarece reprezintă un instrument-cheie în menținerea sănătății populației și în degrevarea cheltuielilor sistemului public de sănătate.

Lucrați de peste 15 ani în MedLife. Este mult, este puțin? Ce v-a determinat să rămâneți în companie o perioadă atât de îndelungată?

Decizia de a mă alătura echipei MedLife acum mai bine de 15 ani a reprezentat un moment de cotitură în cariera mea, o schimbare pe care am făcut-o cu mult curaj, renunțând la poziția pe care o aveam în cadrul unei multinaționale, pentru a mă alătura unei companii aflate încă la început de drum, dar cu un potenţial foarte mare de creştere. Toți acești ani, marcați de creșterea și extinderea accelerată a businessului, mi-au adus numeroase ocazii de învățare și dezvoltare și am simțit mereu că MedLife permite să cresc profesional.

Pentru mine, o realizare extrem de importantă este portofoliul nostru corporate, care însumează 8.000 de companii, ce ne-au dat votul lor de încredere și au ales soluțiile noastre pentru protejarea sănătății lor. Departamentul corporate a fost într-o continuă evoluție, iar alături de echipa mea am reușit să dezvolt segmentul abonamentelor medicale, dar și produse complementare. Nu pot să nu mă refer la perioada pandemică, atunci când companiile cu care lucrăm au avut nevoie de noi poate mai mult ca niciodată, iar în acest timp ne-am dorit să demonstrăm încă o dată că suntem partenerul de sănătate pe care se pot baza. Astfel, am creat servicii noi, de la zero, într-un timp-record, cum sunt cele amintite anterior – MM Expres, Home Class sau clinica virtuală MedLive.

În prezent, lucrăm la redefinirea abonamentelor medicale corporate, pentru a îngloba o paletă mult mai largă de servicii pentru prevenție și stil de viață sănătos, un produs care se aliniază unei tendințe globale și care sperăm să aducă o schimbare în modul în care oamenii, dar și autoritățile, se raportează la prevenția medicală.

Faptul că sunt parte dintr-un sistem care ajută la însănătoșirea României și că munca mea contribuie în mod direct la sănătatea oamenilor și a companiilor îmi aduce multă satisfacție profesională și mă motivează să continui să mă implic zi de zi cu aceeași dedicare. MedLife nu este doar o şcoală de business, este o şcoală de speranţă că lucrurile se pot face bine.

O lecție de viață sau de business învățată în această perioadă (din 2020 încoace)?

Din 2020 încoace, am asistat la o realitate pe care anterior o credeam posibilă doar în filme. De aceea, poate cea mai valoroasă lecție pe care am învățat-o în acești ani, atât la nivel profesional, cât și personal, este adaptarea: trebuie să ştim să acţionăm rapid, să evaluăm nevoile reale astfel încât să putem oferi soluţii orientate 100% spre pacient, să fim permanent alături de companii, să venim în întâmpinarea acestora cu programele şi serviciile de care au nevoie pentru a-i ajuta să-şi continue activitatea de business. În egală măsură, a însemnat să acceptăm un nou mod de lucru, să ne reorganizăm stilul de viață, să găsim soluții prin care să ne protejăm pe noi și pe cei dragi, iar flexibilitatea noastră în tot acest context este o dovadă de reziliență și ne demonstrează că, atât timp cât nu ne pierdem speranța și încrederea, putem depăși obstacole de neimaginat.

Acest articol a fost publicat inițial publicat pe site-ul forbes.ro

Solicită o programare

Aici puteți să solicitați o programare pentru serviciile noastre de oriunde vă aflați, fără telefon și fără vizită în clinică. 

Analizele cu bilet de trimitere în decontare cu Casa de Asigurări de Sănătate se recoltează doar în baza unei programări prealabile.


Pasul 1

Detaliile Pacientului



Pasul 2

Detaliile Programării