Psihoterapie Copii / Logopedie

Statistici

  • 1 din 12 copii sufera de tulburari de vorbire

Ce este logopedia?

Logopedia este evaluarea si tratarea problemelor de comunicare si a tulburărilor de vorbire. Este efectuat de catre patologii vorbirii limbajului, care sunt adesea denumiti logopedieni.

Tehnicile de logopedie sunt utilizate pentru a imbunatati comunicarea. Acestea includ terapia de articulare, activitatile de interventie a limbajului si altele, in functie de tipul de vorbire sau de tulburarea limbajului.

Ce sunt tulburarile de vorbire?

O tulburare de vorbire se refera la o problema cu sunetele. Tulburarile de vorbire includ:

- Tulburari de articulare: Acestea sunt probleme cu sunetele in silabe sau cu spunerea incorecta a cuvintelor pana in punctul in care ascultatorii nu pot intelege ce copilul spune;

- Tulburari de fluenta: Acestea includ probleme precum balbaiala, in care fluxul vorbirii este intrerupt de opriri neobisnuite, repetari partiale ale cuvintelor („b-b-baiat”) sau prelungirea sunetelor si a silabelor (sssssarpe);

- Tulburari de rezonanta sau voce: Acestea sunt probleme cu tonul, volumul sau calitatea vocii care distrag ascultatorii de ceea ce se spune. Aceste tipuri de tulburari pot provoca, de asemenea, durere sau disconfort pentru un copil atunci cand vorbeste.

Ce sunt tulburarile de limbaj?

O tulburare a limbajului se refera la o intelegere a problemei sau la alocarea cuvintelor pentru a comunica idei. Tulburarile de limbaj pot fi receptive sau expresive:

- Tulburarile receptive sunt probleme cu intelegerea sau prelucrarea limbajului;

- Tulburarile expresive reprezinta probleme cu alocarea cuvintelor, cu vocabularul limitat sau cu incapacitatea de a utiliza limbajul intr-un mod adecvat social;

- Tulburarile cognitive-comunicative sunt probleme cu abilitatile de comunicare care implica memorie, atentie, perceptie, organizare, reglare si rezolvarea problemelor.

Ce sunt tulburarile de hranire?

Disfagiile/tulburarile de hranire orala sunt tulburari ale modului in care cineva mananca sau bea. Acestea includ probleme cu mestecarea si inghitirea, tuse, balbaie si refuzul alimentelor.

Ce strategii folosesc logopezii?

In terapia de vorbire, un logoped lucreaza cu un copil unu-la-unul, intr-un grup mic sau intr-o sala de clasa pentru a depasi problemele.

Terapeutii folosesc o varietate de strategii, inclusiv:

- Activitati de interventie lingvistica: terapeutul va interactiona cu un copil jucandu-se si vorbind, folosind imagini, carti, obiecte sau evenimente in desfasurare pentru a stimula dezvoltarea limbajului. Terapeutul poate modela vocabularul si gramatica corecta si poate folosi exercitii de repetare pentru a dezvolta abilitatile de limbaj;

- Terapia de articulatie: Articularea sau producerea sunetului, exercitii implica utilizarea modelului terapeutului sunete si silabe corecte in cuvinte si propozitii pentru un copil, deseori in timpul activitatilor de joaca. Nivelul de joc este potrivit varstei si este legat de nevoile specifice ale copilului. Logopedul ii va arata copilului cum sa scoata anumite sunete, cum ar fi sunetul „r” si poate arata cum sa miste limba pentru a emite sunete specific;

- Terapie cu motor oral/hranire si inghitire: logopedul poate folosi o varietate de exercitii orale - inclusiv masaj facial si diverse exercitii de limba, buza si maxilar - pentru a consolida muschii gurii pentru a manca, bea si inghiti.  Acesta poate introduce, de asemenea, diferite texturi alimentare si temperaturi pentru a creste constientizarea orala a copilului in timpul mancarii si inghitirii.

De ce unii copii au nevoie de terapie prin vorbire?

Copiii ar putea avea nevoie de terapie de vorbire din mai multe motive, inclusiv:

- Deficiente de auz

- Deficiente cognitive (intelectual, ganditor) sau alte intarzieri de dezvoltare;

- Raguseala cronica

- Buza fanta sau palatul fesier;

- Autism;

- Probleme de articulare;

- Tulburari de fluenta;

- Probleme respiratorii (tulburari de respiratie);

- Tulburari de hranire si deglutitie;

- Leziuni cerebrale.

Terapia trebuie sa inceapa cat mai curand posibil. Copiii care incep terapia mai devreme (inainte de a implini 5 ani) tind sa aiba rezultate mai bune decat cei care incep mai tarziu.

Asta nu inseamna ca copiii mai mari nu se vor descurca bine in terapie. Progresul lor ar putea fi insa mai lent, pentru ca au invatat tipare care trebuie schimbate.

Medici

Ungureanu Silvia
Ungureanu Silvia
Logoped
Ungureanu Silvia
Logoped

Psihoterapie Copii / Logopedie

Eremia Lucia
Eremia Lucia
Logoped, Competenta in Psihoterapie copii / Logopedie
Eremia Lucia
Logoped, Competenta in Psihoterapie copii / Logopedie

Psihoterapie Copii / Logopedie

CRE
Cosmescu Raluca Elena
Psihoterapeut, Logoped
Cosmescu Raluca Elena
Psihoterapeut, Logoped

Psihoterapie Copii / Logopedie

Vezi toți medicii

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.

Sună acum