Spitalizarea in Sistem Privat: Avantaje, Conditii si Costuri
Ori de cate ori se confrunta cu o problema de sanatate, pacientii cauta acei medici in care au incredere ca ii pot ajuta si se indreapta catre acele spitale care le ofera conditii pentru urmarea celui mai bun tratament.
In Romania, sistemul privat de sanatate este in continua dezvoltare, iar in cele ce urmeaza analizam in detaliu ce presupune spitalizarea in regim privat, dar si care sunt avantajele, conditiile si costurile pe care le implica.
•Informatii generale: spitalizarea in sistem privat
•Diagnosticare si tratament in spitalele private
•Conditii pentru internarea in spitalele MedLife
•Conditii pentru externarea din spitalele MedLife
Informatii generale: spitalizarea in sistem privat
De mai bine de 20 de ani, sistemul public de sanatate din Romania este completat de cel privat, care a adus servicii medicale la standardele celor din strainatate. Furnizorii privati investesc constant in infrastructura medicala si suplinesc nevoile existente in special in zona de laborator si analize, dar si pe segmentul imagisticii (Computer tomograf, RMN - rezonanta magnetica nucleara).
In ceea ce priveste spitalizarea in sistemul privat, de cele mai multe ori, aceasta presupune mai multa siguranta, atentie si un confort sporit pentru pacient, conditii care ii pot face sederea in spital mai usoara pe toata durata internarii.
Avantajele spitalizarii in sistemul privat
In ultimii ani, tot mai multi oameni se orienteaza catre spitalele si clinicile private de sanatate, cautand solutiile potrivite pentru nevoile si problemele lor.
Adesea, avantajele oferite in cadrul spitalizarii in regim privat ii determina pe pacienti sa aleaga aceasta varianta:
In Romania, spitalele Medlife le ofera pacientilor un pachet complet: unitati cu dotari de ultima generatie, conditii de spitalizare excelente si o echipa medicala care le acorda atentia si ingrijirea care le redau sanatatea.
Spitalizarea de zi
Dupa cum ii spune si numele, spitalizarea de zi este un serviciu oferit de unele spitale in contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate si poate avea o durata de maximum 12 ore.
Pacientii pot accesa serviciile oferite in cadrul spitalului pe baza biletului de trimitere de la medicul de familie.
Problemele care pot fi diagnosticate si tratate in regimul spitalizarii de zi tin de diferite sectii (printre care si medicina interna, ORL, gastroenterologie, ginecologie) si pot necesita analize, investigatii amanuntite, dar si interventii chirurgicale de o complexitate redusa, care nu impun internare prelungita.
Diagnosticare si tratament in spitalele private
Primul pas in tratarea unei boli este diagnosticarea corecta a acesteia. Odata ce este stabilita si inteleasa problema pacientului, medicul poate propune cel mai bun tratament pentru acesta.
Sistemul medical MedLife are o capacitate complexa de diagnostic, datorita aparaturii performante si a echipei de medici ultraspecializati, care ofera o diagnosticare corecta si rapida.
De la analize de laborator pana la investigatii complexe si servicii de imagistica (radiografii, ecografii, tomografii sau RMN, de exemplu), MedLife investeste constant in tehnologie de ultima generatie, pentru a oferi de fiecare data un diagnostic cu acuratete.
Rezultatele dispozitivelor medicale sunt interpretate de medicul specialist, care ii propune apoi pacientului o schema de tratament in conformitate cu istoricul medical si starea sa actuala de sanatate.
Conditii pentru internarea in spitalele MedLife
La internarea in spitalele MedLife, pacientii sunt rugati sa prezinte la receptie urmatoarele documente:
Suplimentar, pacientului i se pot solicita analize de control (pentru depistarea anumitor infectii sau afectiuni), rezultatele investigatiilor anterioare, scrisori medicale si alte acte care il pot ajuta pe medicul curant sa evalueze cat mai bine starea de sanatate a pacientului.
De asemenea, in momentul internarii, pacientul va trebui sa semneze si Regulamentul de ordine interioara al spitalului si Consimtamantul informat in vederea tratamentului/interventiei.
Serviciul de spitalizare
In sistemul medical MedLife, serviciul de spitalizare a pacientilor cuprinde:
De asemenea, spitalele MedLife dispun de unitati ATI (Anestezie si Terapie Intensiva) care asigura cel mai inalt nivel al ingrijirii medicale. Indiferent de varsta sau patologie, pacientii internati la ATI sunt supravegheati permanent.
Mai mult decat atat, pentru a veni in ajutorul unui numar cat mai mare de pacienti, cu afectiuni si nevoi diferite, MedLife ofera o gama larga de specialitati medicale in spitalele, clinicile si centrele sale.
Costuri
Costurile in cazul serviciilor de sanatate private din Romania sunt mai mici decat cele din alte state europene, iar oferta este cat se poate de variata.
Costurile pentru serviciile oferite pacientilor in sistemul MedLife sunt stabilite pentru fiecare clinica, spital sau centru medical in parte.
Tarifele pentru spitalizare difera in functie de fiecare caz medical in parte si sectia internarii: Chirurgie, Ginecologie, Obstetrica, Neonatologie sau alta sectie din cadrul spitalelor MedLfie.
Programul de vizite
Pacientii spitalizati la MedLife pot primi vizite in urmatoarele conditii:
Informatii utile
Pentru siguranta tuturor celor care trec pragul centrelor MedLife, exista o serie de restrictii:
Conditii pentru externarea din spitalele MedLife
In unitatile MedLife, externarea pacientului se face de medicul curant sau de medicul de garda (cu acordul prealabil al medicului curant). Decizia externarii va fi comunicata pacientului si apartinatorilor cu minimum 12 ore inainte. Este posibila si externarea la cerere, dar numai pe semnatura pacientului.
Externarile se efectueaza intre orele 10:00-18:00, de luni pana vineri, iar sambata intre orele 10:00-13:00.
Documentele medicale pe care le va primi pacientul la externare sunt urmatoarele:
Drepturile pacientului
Drepturile pacientului (definit drept orice persoana sanatoasa sau bolnava care utilizeaza serviciile de sanatate) sunt mentionate in Legea 46/2003:
•Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale de cea mai inalta calitate, in conformitate cu resursele umane, financiare si materiale existente;
•Pacientul are dreptul de a fi respectat ca persoana umana, fara discriminare;
•Pacientul are dreptul de a fi informat cu privire la serviciile medicale disponibile, precum si la modul de a le utiliza;
•Pacientul are dreptul de a fi informat asupra identitatii si statutului profesional al furnizorilor de servicii de sanatate;
•Pacientul internat are dreptul de a fi informat asupra regulilor si obiceiurilor pe care trebuie sa le respecte pe durata spitalizarii;
•Pacientul are dreptul de a fi informat asupra starii sale de sanatate, a interventiilor medicale propuse, a riscurilor potentiale ale fiecarei proceduri, a alternativelor existente la procedurile propuse, inclusiv asupra neefectuarii tratamentului si nerespectarii recomandarilor medicale, precum si cu privire la date despre diagnostic si prognostic;
•Pacientul are dreptul de a decide daca mai doreste sa fie informat in cazul in care informatiile prezentate de medic i-ar cauza suferinta;
•Informatiile se aduc la cunostinta pacientului intr-un limbaj respectuos, clar, cu minimalizarea terminologiei de specialitate; in cazul in care pacientul nu cunoaste limba romana, informatiile i se aduc la cunostinta in limba materna ori in limba pe care o cunoaste;
•Pacientul are dreptul de a cere in mod expres sa nu fie informat si de a alege o alta persoana care sa fie informata in locul sau;
•Pacientul are dreptul de a cere si de a obtine o alta opinie medicala;
•Pacientul are dreptul sa solicite si sa primeasca, la externare, un rezumat scris al investigatiilor, diagnosticului, tratamentului si ingrijirilor acordate pe perioada spitalizarii;
•Pacientul are dreptul sa refuze sau sa opreasca o interventie medicala, asumandu-si, in scris, raspunderea pentru decizia sa; consecintele refuzului sau ale opririi actelor medicale trebuie explicate pacientului;
•In cazul in care pacientul necesita o interventie medicala de urgenta, consimtamantul reprezentantului legal nu mai este necesar;
•Consimtamantul pacientului este obligatoriu pentru recoltarea, pastrarea, folosirea tuturor produselor biologice prelevate din corpul sau, in vederea stabilirii diagnosticului sau a tratamentului cu care acesta este de acord;
•Consimtamantul pacientului este obligatoriu in cazul participarii sale in invatamantul medical clinic si la cercetarea stiintifica;
•Pacientul nu poate fi fotografiat sau filmat intr-o unitate medicala fara consimtamantul sau, cu exceptia cazurilor in care imaginile sunt necesare diagnosticului sau tratamentului si evitarii suspectarii unei culpe medicale;
•Interventiile medicale asupra pacientului se pot efectua numai daca exista conditiile de dotare necesare si personal acreditat;
•Pacientul poate beneficia de sprijinul familiei, al prietenilor, de suport spiritual, material si de sfaturi pe tot parcursul ingrijirilor medicale;
•Pacientul internat are dreptul si la servicii medicale acordate de un medic acreditat din afara spitalului;
•Personalul medical sau nemedical din unitatile sanitare nu are dreptul sa supuna pacientul niciunei forme de presiune pentru a-l determina pe acesta sa il recompenseze altfel decat prevad reglementarile de plata legale din cadrul unitatii respective;
•Pacientul are dreptul la ingrijiri medicale continue pana la ameliorarea starii sale de sanatate sau pana la vindecare;
•Pacientul are dreptul sa beneficieze de asistenta medicala de urgenta, de asistenta stomatologica de urgenta si de servicii farmaceutice, in program continuu.
Sanatatea a fost, este si va fi intotdeauna o prioritate pentru oameni. Tocmai din acest motiv, este important sa beneficiem intotdeauna de cele mai bune optiuni si servicii. Si, dincolo de toate acestea, sa avem incredere in cei care se ocupa de sanatatea noastra.
Echipa MedLife de Anestezie
Gontariu Alina Georgeta
Gontariu Alina Georgeta

Andriescu Mircea

Adauga un comentariu
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii!
Adresa de email nu va fi publicată.