Am cumparat o casa pentru ca mirosea a copilarie. Marketingul olfactiv sau cum ajuta mirosul la cresterea vanzarilor

Uneori ne-avertizeaza asupra pericolelor, alteori ne trimite in trecut, pentru a retrai senzatii sau intamplari uitate: un Craciun din copilarie, floarea preferata a mamei, cea mai buna paine facuta de bunica etc. Datorita mirosului, apreciem bautura, iubim mancarea sau ne cumparam casa. Cum ne ameteste marketingul olfactiv? Comenteaza pe Forum MedLive.ro. Vazul nu este singurul simt implicat in strategiile de marketing. Starnirea atentiei, a emotiilor sau a amintirilor prin miros este o metoda pe care multe companii o folosesc pentru a sadi in subconstientul consumatorului dorinta de a cumpara un produs. De la constructorii de masini la agentii imobiliari, de la magazinele alimentare la firmele care vand produse eco, mirosul poate fi o cale de a modifica comportamentul creierului si implicit al consumatorului. O simpla aroma pe care nasul o adulmeca rapid intr-un imobil oarecare este de-ajuns pentru a ne trimite in calatorie. Imagini si sentimente din trecut se regrupeaza pe neasteptate si, pret de cateva secunde, retraim evenimente placute care ne creeaza o senzatie de siguranta si armonie ce persista. Agentii imobiliari se folosesc de marketingul olfactiv pentru a-i face pe clienti sa se hotarasca mai repede. Arome speciale care induc relaxarea, linistea sau armonia pot altera simturile si influenta decizia de cumparare a unui imobil. Proprietarii de magazine sau constructorii de masini folosesc si ei aceasta tehnica pentru a induce o anumita stare de spirit sau pentru a genera anumite impresii. Exista companii care au incercat sa dezvolte un miros brand pe care clientii sa-l asocieze cu firma, asa cum fac cu un logo. Atunci cand receptorii olfactivi sunt stimulati, ei trimit impulsuri catre creier. Calea aceasta este direct conectata la sistemul limbic, partea creierului care gestioneaza emotiile. O bucata de otel ne lasa indiferenti, insa o simpla aroma ne poate trimite inspre lumea si vremea copilariei. Puternic legat de memorie, mirosul starneste senzatii uitate sau sentimente trecute: mirosul bradului de Craciun, mirosul marii, mirosul pamantului dupa ploaie sau al ierbii intr-o zi de primavara cand singura grija era jocul. Asadar, daca ati hotarat sa cumparati ceva fara sa va dati seama cand si de ce, poate mirosul este cel care, de undeva din subconstient, v-a dictat sa faceti pasul. Redactia MedLive In fiecare dimineata, vitMATINA va aduce sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.
Solicită o programare
Aici puteți să solicitați o programare pentru serviciile noastre de oriunde vă aflați, fără telefon și fără vizită în clinică.
Analizele cu bilet de trimitere în decontare cu Casa de Asigurări de Sănătate se recoltează doar în baza unei programări prealabile.
Articole din aceeași categorie

Cele cinci tipuri de insomnie
Cercetatorii de la Institutul de Neurostiinte din Olanda au descoperit ca exista cinci tipuri de insomnie. Studiul a fost publicat in revista ”The Lancet Psychiatry” si sugereaza ca aceasta descoperire ar putea promova noi tehnici de interventie, potrivit eurekalert.org. Una din zece per...

Herpesul devine periculos cand sistemul imunitar este slabit
Herpesul, sau cytomegalovirusul, este foarte raspandit si ramane in organism pentru tot restul vietii dupa infectare. In cazul persoanelor sanatoase, virusul este tinut sub control, dar devine periculos pentru cei care au sistemul imunitar slabit si pentru femeile insarcinate. Oamenii de stiinta...

Persoanele diagnosticate cu sindrom metabolic au nevoie de mai multa vitamina C
Specialistii au descoperit, printr-un nou studiu, ca un aport mai mare de vitamina C este crucial pentru pacientii care sufera de sindrom metabolic si care incearca sa opreasca un ciclu de tulburari antioxidante ce poate fi mortal in anumite cazuri, potrivit sciencedaily.com. Aproximativ 35%...