Publicat la: 
27/12/2011

vitMATINA Am cumparat o casa pentru ca mirosea a copilarie. Marketingul olfactiv sau cum ajuta mirosul la cresterea vanzarilor

Mirosul, direct legat de memorie / Foto: Dreamstime.com

Uneori ne-avertizeaza asupra pericolelor, alteori ne trimite in trecut, pentru a retrai senzatii sau intamplari uitate: un Craciun din copilarie, floarea preferata a mamei, cea mai buna paine facuta de bunica etc. Datorita mirosului, apreciem bautura, iubim mancarea sau ne cumparam casa. Cum ne ameteste marketingul olfactiv?

Comenteaza pe Forum MedLive.ro.

Vazul nu este singurul simt implicat in strategiile de marketing. Starnirea atentiei, a emotiilor sau a amintirilor prin miros este o metoda pe care multe companii o folosesc pentru a sadi in subconstientul consumatorului dorinta de a cumpara un produs. De la constructorii de masini la agentii imobiliari, de la magazinele alimentare la firmele care vand produse eco, mirosul poate fi o cale de a modifica comportamentul creierului si implicit al consumatorului.

O simpla aroma pe care nasul o adulmeca rapid intr-un imobil oarecare este de-ajuns pentru a ne trimite in calatorie. Imagini si sentimente din trecut se regrupeaza pe neasteptate si, pret de cateva secunde, retraim evenimente placute care ne creeaza o senzatie de siguranta si armonie ce persista.

Agentii imobiliari se folosesc de marketingul olfactiv pentru a-i face pe clienti sa se hotarasca mai repede. Arome speciale care induc relaxarea, linistea sau armonia pot altera simturile si influenta decizia de cumparare a unui imobil.

Proprietarii de magazine sau constructorii de masini folosesc si ei aceasta tehnica pentru a induce o anumita stare de spirit sau pentru a genera anumite impresii. Exista companii care au incercat sa dezvolte un miros brand pe care clientii sa-l asocieze cu firma, asa cum fac cu un logo.

Atunci cand receptorii olfactivi sunt stimulati, ei trimit impulsuri catre creier. Calea aceasta este direct conectata la sistemul limbic, partea creierului care gestioneaza emotiile. O bucata de otel ne lasa indiferenti, insa o simpla aroma ne poate trimite inspre lumea si vremea copilariei. Puternic legat de memorie, mirosul starneste senzatii uitate sau sentimente trecute: mirosul bradului de Craciun, mirosul marii, mirosul pamantului dupa ploaie sau al ierbii intr-o zi de primavara cand singura grija era jocul.

Asadar, daca ati hotarat sa cumparati ceva fara sa va dati seama cand si de ce, poate mirosul este cel care, de undeva din subconstient, v-a dictat sa faceti pasul.

Redactia MedLive

In fiecare dimineata, vitMATINA va aduce sfaturi clare si concise pentru o viata sanatoasa si armonioasa.

Specialitate: 

Echipa medicala MedLife - ORL

Medic Primar
Medic Specialist
Stoica Cristina,Medic Primar
Medic Primar
Medic Specialist
  •  
  • 1 of 25

Articole similare

Bolile zoonotice sunt boli pe care oamenii le pot lua de la animale. Multe boli infectioase se pot raspandi de la animale la oameni, iar unele dintre acestea pot proveni de la animalele de companie. Inainte sa va alarmati, trebuie sa stiti ca aceste boli nu sunt atat de frecvente si se pot preveni usor, conform WebMD. Turbarea Cauzata de un...
Marimea unei muscaturi depinde de familiaritatea si textura alimentelor. Muscam bucati mai mari din produsele alimentare care au nevoie sa fie mestecate mai mult si bucatile de dimensiuni mai mici sunt adesea legate de o senzatie de satietate. Noi cercetari publicate in jurnalul Flavour, lansat astazi, arata ca aromele puternice duc la muscaturi...
Trei la suta din populatia lumii sufera de o boala a pielii cunoscuta sub numele de psoriazis. O  companie de cercetare norvegiana este aproape de a dezvolta un tratament care ar putea ajuta milioane de oameni. Cercetarea se poate dovedi, de asemenea, benefica pentru tratamentul altor boli. Tratamentul psoriazisului consta dintr-un compus care,...
Desi abordarea standard pentru apendicita acuta este de a elimina apendicele, un studiu de la Academia Sahlgrenska, Universitatea din Gothenburg, Suedia, arata ca tratamentul cu antibiotice poate fi la fel de eficace in multe cazuri. Jeanette Hansson discuta in cercetarea sa despre doua studii clinice majore realizate pe pacienti adulti cu...
Scanarile creierelor persoanelor care sufera de insomnie au aratat diferente in functionare, comparativ cu persoanele care reusesc sa doarma intreaga noapte. Cercetatorii de la Universitatea din California au explicat ca persoanele care dorm foarte prost se chinuie sa isi concentreze anumite parti ale creierului la testele de memorie. Potrivit...