Consumul moderat de alcool ar putea reduce riscurile de diabet

26 Mai 2010
Autor: Echipa medicală MedLife
consumul moderat de alcool ar putea reduce riscurile de diabet

Adultii sanatosi care consuma unu doua pahare cu bauturi alcoolice pe zi sunt mai putin predispusi sa dezvolte o forma de diabet decat cei care nu beau alcool deloc, arata un studiu olandez citat de Reuters. Cercetarea a fost efectuata de specialistii de la Institutul national olandez pentru sanatate publica si mediu si s-a desfasurat pe o perioada de zece ani.

Rezultatele au demonstrat ca persoanele care consuma moderat alcool si indeplinesc trei din cele patru conditii necesare pentru un mod de viata sanatos prezinta cu 40% mai putine riscuri de a se imbolnavi de diabet de tip 2 decat cei care nu consuma alcool deloc.

Cercetatorii au considerat ca "moderat" consumul unui pahar cu bauturi alcoolice pe zi de catre femei si a doua pahare in cazul barbatilor. Cele patru conditii pentru un stil de viata sanatos sunt:

  • prevenirea obezitatii;
  • efectuarea de exercitii fizice;
  • evitarea fumatului;
  • alimentatia echilibrata.

Diabetul de tip 2, care este adesea provocat de obezitate, este cea mai frecventa forma de diabet. Se manifesta atunci cand nivelul glicemiei din sange este anormal de mare si afecteaza peste 180 de milioane de adulti din intreaga lume.

Daca nu este tratata corespunzator, aceasta forma de diabet necesita tratament zilnic si poate atrage dupa sine boli cardiovasculare, accidente vascular-cerebrale, orbirea, deteriorarea functiei renale si multe altele.

Solicită o programare

Aici puteți să solicitați o programare pentru serviciile noastre de oriunde vă aflați, fără telefon și fără vizită în clinică. 

Analizele cu bilet de trimitere în decontare cu Casa de Asigurări de Sănătate se recoltează doar în baza unei programări prealabile.


Pasul 1

Detaliile Pacientului



Pasul 2

Detaliile Programării