Etichetarea bauturilor cu continut scazut de alcool poate creste riscul de consum in exces | STUDIU

Studii
27 Aprilie 2018
Autor: Echipa medicală MedLife
etichetarea bauturilor cu continut scazut de alcool poate creste riscul de consum in exces studiu

Vinurile si berile etichetate cu o concentratie mai mica de alcool pot influenta comportamentul consumatorilor, determinandu-i sa consume mai mult, potrivit unui studiu publicat recent in revista de specialitate "Health Psychology," condus de cercetatorii de la Universitatea Cambridge in colaborare cu oamenii de stiinta de la Universitatea South Bank din Lodra, informeaza cam.ac.uk.

Etichetarea bauturilor alcoolice

Consumul de alcool este a cincea cauza principala pentru imbolnavire si deces prematur, atat in Marea Britanie, cat si la nivel mondial, asa incat reducerea consumului de alcool este o prioritate a specialistilor din domeniul sanatatii publice. 

Modificarile legislative propuse recent in Marea Britanie includ extinderea varietatii termenilor care ar putea fi utilizati pentru a indica continutul de alcool si a extinde limita pentru a include si produse cu un continut mai mic de alcool decat media pietei, descrisa prin 12,9% alcool pe volum pentru vin si 4,4% alcool pe volum pentru bere.

"Pentru a reduce consumul de bauturi alcoolice, consumatorii pot alege in locul bauturilor cu un continut mare de alcool pe cele cu un continut redus. Dar daca bauturile etichetate ca fiind slabe in alcool ar putea sa influenteze comportamentul consumatorilor ce vor considera ca astfel pot consuma mai mult?," conform Dr. Millica Vasiljevic, cercetatoare in cadrul Universitatii din Cambridge.

Cum influenteaza bauturile slab alcoolizate nivelul de consum?

Pentru a raspunde la aceasta intrebare, oamenii de stiinta au realizat un studiu in randul consumatorilor de vin si bere. 

Pe parcursul studiului de laborator, organizat de asa natura pentru a imita mediul de bar, participantilor li s-au oferit spre testare bauturi alcoolice cu etichete realizate special pentru acest experiment. 

Primul grup de voluntari a primit bauturi etichetate ca "Foarte slab alcoolizate" sau cu 4% alcool pe volum pentru vin si 1% alcool pe volum pentru bere. 

Cel de-al doilea grup de participanti au primit bauturi etichetate ca "Slab alcoolizate" sau cu 8% alcool pe volum pentru vin si 3% alcool pe volum pentru bere. 

Cel de-al treilea grup a primit spre testare bauturi ale caror eticheta nu mentiona descrierea continutului de alcool, ci valorile medii existente pe piata, respectiv 12% alcool pe volum pentru vin si 4,2% alcool pe volum pentru bere.

Rezultatele experimentului au aratat ca, odata cu scaderea nivelului de alcool pe volum mentionat pe eticheta sticlelor, consumul de alcool a crescut in randul participantilor la studiu. 

Consum mediu al bauturilor etichetate ca fiind "Foarte slab alcoolizate" a fost de 214 ml pe persoana, prin comparatie cu 177 ml pe persoana pentru bauturile neetichetate.

"Etichetarea bauturilor alcoolice cu o concentratie mai mica poate fi, la o prima vedere, o idee buna, insa studiul de fata arata ca, in mod paradoxal, aceste informatii menite sa scada consumul de alcool influenteaza consumatorii sa consume si mai mult," adauga Prof. Theresa Marteau, autoarea principala a studiului.

Solicită o programare

Aici puteți să solicitați o programare pentru serviciile noastre de oriunde vă aflați, fără telefon și fără vizită în clinică. 

Analizele cu bilet de trimitere în decontare cu Casa de Asigurări de Sănătate se recoltează doar în baza unei programări prealabile.


Pasul 1

Detaliile Pacientului



Pasul 2

Detaliile Programării