MEDICINA GENERALA

16 Iulie 2020

NEfrica de a pleca in vacanta - WEBINAR #2

Poți să afli care sunt țările unde poți călători în scop turistic, care sunt riscurile de a fi infectat cu COVID – 19 în avion, unde trebuie să porți măști de protecție, la ce să te aștepți în locurile de destinație sau la revenirea din vacanță, cum te poți proteja în mijloacele de transport în comun sau cum să eviți confuzia dintre o rinită și infecția cu virusul COVID – 19.

Acest webinar (webinar MedLife – Nefrica de a pleca in vacanta) are rolul de a-i ajuta pe români să-și planifice în siguranță călătoriile și vacanțele în această vară și nu numai. Vlad Mixich, expert în politici de sănătate, dr. Ana Maria Apostol, medic primar ORL, Andreea Chițu, psiholog clinician, psihoterapeut, deschid o discuție aprofundată despre riscurile, confuziile și măsurile de protecție de care să ții cont atunci când vrei să pornești la drum

Intregistrarea integrala o puteti urmari pe platforma NEFrica sau pe pagina de Facebook MedLife.
In cele ce urmeaza, am sumarizat principalele subiecte de discutie.

 

PRIM AJUTOR

Intrebare: Ce tip de medicamente ar trebui sa avem cu noi in vacanta?

Dr. Ana Maria Apostol – Se recomanda sa avem la noi medicamente clasice pe care le-am lua in mod obsinui in vacanta. Este important sa avem: antitermice, antiinflamator, antialergice, antidiareice, antivomitive, saruri de hidratare si solutii dezinfectante pentru o rana sau un traumatism. Pe langa aceste medicamente trebuie sa avem la noi solutii de dezinfectare, sapun si bineinteles mai multe masti de protectie.

Intrebare: Cum oferim ajutor unei persoane anxioase in cazul unui atac de panica?

Chitu Andreea – Pastrarea calmului si tonalitatea vocii este esentiala. Facem alaturi de cel care sufera acest atac de panica tehnica respiratiei, numita 5-5-5. Practic 5 respiratii 5 inspiratii 5 respiratii, pentru a reusi sa ii reduca din pulsul cardiac. Ducem persoana intr-un mediu care ii este familiar, cum ar fi camera de hotel, recunoasterea unui spatiu familiar il ajuta la detensionare. Apoi apelam la un specialist.

 

MASCA DE PROTECTIE

Intrebare: La cat timp trebuie schimbata masca?

Dr. Ana Maria Apostol – Masca trebuie schimbata la 4 ore pentru ca se uzeaza. Stim ca o masca este uzata in momentul in care am vorbit destul de mult sau am transpirat cu ea pe fata si se umezeste, prin umezire isi pierde din eficienta. Daca nu avem contact cu alti oameni si nu vorbim atat de mult, pastram o distanta sociala mare o putem pastra si pana la 6 ore, insa recomandarea ramane de a o schimba la 4 ore.

Intrebare: Care sunt diferentele intre masti si cum ne protejeaza?

Dr. Ana Maria Apostol – Toate mastile ofera protectie si este esential sa le folosim. Masti textile, acestea nu au o dovada stintifica in spate care sa arate gradul de protectie pe care il ofera, dar o masca textila trebuie dezinfectata si schimbata la fel de des. Dezinfectarea acesteia se face prin fierbere la temperaturi inalte si apoi calcata pentru indepartarea virusilor. Apoi avem mastile medicale din 3 straturi care se gasesc in farmacii. Acestea ofera protectie impotriva aerosolilor si trebuiesc schimbate la 4 ore. Mastile FFP2 si FFP 3 sunt mastile care ofera cea mai ridicata protectie, avand un strat de protectie inclusiv pentru cele mai mici particule. Inclusiv aceste masti trebuie schimbate la 4 ore.

 

ANXIETATEA

Intrebare: Cum procedam cu plecarea in vacanta daca suntem un temperament anxios?

Chitu Andreea – In aceasta perioada am avut chiar o crestere de cereri de terapie online in care am abordat aceste probleme legate de anxietate, desi e dificil cand nu comunici cu clientul fata in fata, este important ca persoana sa primeasca un raspuns la nelinistile sale.

In functie de gradul de anxietate pe care il avem putem alege sa ne facem vacanta in tara in loc sa mergem in strainate. Important este sa alegem varianta care ne ofera cea mai buna singuranta si care ne face sa ne simtim confortabil cu alegerea luata. Situatiile dificile apar in momentul in care intr-un cuplu, sa spunem, unul dintre parteneri este anxios, iar celalalt nu. Iar viziunile diferite pot duce la confruntari si nemultumiri.

Intrebare: Cum procedam pentru a diminua sentimentul de anxietate?

Chitu Andreea – Persoanele anxioase dezvolta anumite comportamente care le ajuta sa faca fata situatiei care le provoaca acest sentiment de anxietate. Aceste comportamente se adapteaza si in urma contextului.  Este important sa se mearga pe un „derapaj” controlat si pe ajustare, adaptare, practic sa se pastreze din comportamentele care asigura confort mental, ca sunt in siguranta, dar sa se mai renunte la intensitatea actiunilor. Eliminarea comportamentelor nu poate fi facuta complet pentru o persoana anxioasa, dar pot fi ajustate, echilibrate.

Dr. Ana Maria Apostol – Cu siguranta ar ajuta si gasirea unei cai de mijloc intre cei doi parteneri de cuplu. In cazul in care partenerul nostru este mai anxios, putem propune o vacanta intr-un mediu mai izolat. Avem nevoie de o perioada de vacanta pentru a ne pastra sanatatea mentala si atunci apelam la informatiile oferite de medici pentru a ne proteja atat pe noi cat si pe partener.

De asemenea daca in vacanta va confruntati cu simptome asemanatoare COVID, nu va speriati din start, sunt multe alte boli care au aceasi simptomatologie. Poate fi o entorocolita sau o banala alergie. Trebuie sa ne pastram calmul si sa discutam cu un medic despre simptomele pe care le avem.

Intrebare: Cum recunoastem simptomele unui atac de panica?

Chitu Andreea – Primele semne sunt transpiratie, ameteala, respiratie intensa, durere toracala si tiuit in urechi.

Intrebare: Exista termenul de anxietate de calatorie?

Chitu Andreea – Da, exista, anxietatea de calatorie. Persoanele care sufera de asta anxietate au in spate un tablou clinic. Ce gasim in acest tablou este teama de locuri noi, de locuri pe care nu le cunoastem si pana reusim sa ajustam harta noastra mentala cu harta locului in care mergem aceasta anxietate de calatorie se manifesta.

 

SIGURANTA IN HOTEL SI IN MIJLOACELE DE TRANSPORT

Intrebare: Care sunt masurile de siguranta pe care le luam cand ne cazam?

Dr. Ana Maria Apostol – In primul rand proprietarii de hoteluri si pensiuni sunt obligati sa respecte anumite reguli de sanatate si securitate. In prima faza pornim de la faptul ca aceste camere sunt deja dezinfectate si curate. Apoi pentru o mai buna siguranta, deschidem geamurile pentru a aerisi camera, ne asiguram ca avem dezinfectant si sapun la baie.

Chitu Andreea – In situatia in care persoana este anxioasa, pentru a se simti linistita, poate face chiar ea dezinfectarea spatiului de cazare.

Intrebare: Este periculos sa luam masa la all inclusive?

Dr. Ana Maria Apostol – Este periculos. Fiind un mediu in care sunt foarte multi oameni intr-o singura incapere. Ganditi-va ca riscul este cu atat mai mare cu cat oamenii se strang unii langa altii. In mod normal ar trebui sa existe un program pe intervale orare cand putem intra si bineinteles, in numar limitat.

Intrebare: Mersul la piscina prezinta riscuri?

Dr. Ana Maria Apostol – Sunt periculoare locurile in care se strang foarte multi oameni si aici vorbim si de piscinele exterioare. Cea mai sigura varianta este marea, unde atat oamenii cat si germenii pot pastra distanta, unde ne ne inghesuim intre noi.

Intrebare: Ca si mijloc de transport mai riscant este cu avionul sau cu trenul?

Dr. Ana Maria Apostol – Riscul cel mai mare este in incaperile mici fara posibilitate de aerisire a spatiului. Pornind de la asta putem spune ca riscul este mai mare cu avionul, decat cu trenul, dar recomandarea este ne deplasare cu masina proprie, care ramane cea mai sigura.

***

Sistemul Medical MedLife pornește un nou demers, intitulat NEfrică – Împreună vom lupta cu frica prin cunoaștere, pentru a afla cum putem acționa în acest altfel de normal, cum ne înfrângem temerile și ce 



Solicită o programare

Aici puteți să solicitați o programare pentru serviciile noastre de oriunde vă aflați, fără telefon și fără vizită în clinică.

Analizele cu bilet de trimitere în decontare cu Casa de Asigurări de Sănătate se recoltează doar în baza unei programări prealabile.


Pasul 1

Detaliile Pacientului



Pasul 2

Detaliile Programării


©2024 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.