Publicat la: 
19/09/2018

decizii sanatoase

Lipsa timpului liber este perceputa drept o problema moderna, dar, de multe ori, va poate ajuta sa va amanati satisfacerile si multumirile si sa luati decizii bune, de care sa beneficiati pe termen lung, potrivit noilor cercetari de la scoala globala de afaceri ”Insead”, conform eurekalert.org.

”In fiecare zi trebuie sa luam decizii care implica alegerea intre bunastarea noastra imediata si cea viitoare. De exemplu, mergem la sala dupa serviciu, sau mergem acasa, sa ne relaxam la televizor? Strangem bani pentru pensie, sau mergem intr-o calatorie? Mancam fructe, sau prajituri la desert? Cand ne percepem ca fiind ocupati, stima noastra de sine este stimulata, iar in acest mod luam decizii mai bune”, explica Amitava Chattopadhyay, profesor de marketing la ”Insead”.

Studiul s-a numit ”Cand ocupat inseamna mai putin ingaduitor: impactul unei minti ocupate asupra auto-controlului comportamental” si a fost publicat in revista ”Consumer Research”, autorii fiind Amitava Chattopadhyay, Monica Wadhwa si Jeehye Christine Kim.

”Cand un om se percepe ca fiind ocupat, considera ca poarta o ”insigna de onoare”, care poate fi folosita pentru promovarea unui auto-control mai bun”, explica specialistii.

Aceasta lucrare demonstreaza ca exista si o parte buna in a avea o viata ocupata. Oamenii care se simt presati de timp semnificativ tind sa devina agitati, ingrijorati si sa ia decizii bazate doar pe placere. In schimb, cei care se vad ca fiind, pur si simplu, ocupati, tind sa ia decizii intelepte, considerandu-se importanti.

Intr-o serie de studii, specialistii le-au activat participantilor mentalitatea de oameni ocupati prin diferite mijloace, cum ar fi sa scrie ce i-a tinut ocupati in ultima perioada. Participantilor li s-a cerut, mai apoi, sa ia decizii legate de diferite situatii de auto-control, cum ar fi economiile privind alimentele, exercitiile fizice, sau planul de pensionare. Participantii carora li s-a amintit de stilul lor de viata aglomerat au fost, in mod constant, mai inclinati catre deciziile intelepte.

Un sentiment sporit de auto-importanta a fost principalul motiv al cresterii autocontrolului.

”Cand am diminuat temporar sentimentul de auto-importanta al participantilor care s-au perceput ca fiind ocupati, efectul de auto-control a disparut. Este un lucru comun pentru comercianti sa se foloseasca de stilul de viata ocupat in campanii fiindca multi consumatori se regasesc. Totusi, daca folosesc acest concept intr-o campanie care sustine produsele tip fast food, reactiile pot fi negative”, spune Chattopadhyay.

Aceste descoperiri ar putea fi utile in sfera promovarii stilului de viata sanatos si in sporirea auto-controlul in randul populatiei.

Sursa: https://www.eurekalert.org/pub_releases/2018-09/i-rst091718.php

Specialitate: 
Adaugă comentariu nou

Echipa medicala MedLife - Psihologie