Psihiatrie

15 Aprilie 2020

ODIHNA IN TIMPUL PANDEMIEI: 5 SFATURI PENTRU UN SOMN SANATOS

scris de

Stroescu Vlad

Ce sunt insomniile? 

Tulburari ale somnului, manifestate prin dificulatati in a adormi, somn de scurta durata sau de slaba calitate.

Pe termen mediu si lung, insomniile contribuie la starea acuta de oboseala, dificultati de concentrare, cresterea nivelului de anxietate.

De asemenea, lipsa somnului are efecte si asupra functionarii optime a organelor.

De ce este important sa ne odihnim? 

Pandemia a schimbat unele comportamente, provocand anumite dezechilibre in corp (activitate fizica redusa, interactiune umana scazuta etc.), insa putem echilibra balanta printr-un somn sanatos.

Este foarte important sa fim odihniti, pe cat putem, asa cum trebuie, pentru a ne pastra organismele sanatoase, astfel incat acestea sa faca fata tuturor provocarilor care ne asteapta in aceasta perioada.

Ce putem face pentru un somn sanatos? 

Dr. Vlad Stroescu, medic psihiatru in cadrul Centrului de Psihiatrie si Psihoterapie MindCare, parte a grupului MedLife, prezintă 5 sfaturi pentru igiena somnului în această perioada.

1. Nu uita sa faci miscare

Desi momentan nu mai poti avea acelasi program activ pe care il aveai inainte, este foarte important ca in aceasta perioada sa nu renunti la exercitiile fizice.

2.  Respecta ciclul zi/noapte

Nu transforma zilele in nopti si nici invers. Profita cat mai mult de lumina naturala pe timpul zilei, chiar daca ca acest lucru inseamna expunerea doar pe balcon sau pe terasa casei si incearca sa eviti cat de mult poti lumina artificiala seara.

3. Incearca sa ai o disciplina a somnului

Este foarte usor ca in perioada aceasta in care stai mai mult acasa disciplina somnului sa aiba de suferit. Respecta, pe cat posibil, un program de somn, cu intervale orare prestabilite, asa cum il aveai si atunci cand mergeai in fiecare dimineata la serviciu.

4. Evita alcoolul si substantele psihotrope

Somniferele si in general, substantele psihotrope sunt de evitat pentru ca nu sunt sanatoase.

5. Inceaca sa reduci nivelul de stres 

Stresul este cel mai mare inamic al somnului, iar insomniile nu trebuie sa reprezinte un factor de stres suplimentar. Atunci cand nu dormi e bine sa te dai jos din pat, astfel incat sa poti percepe patul ca pe un loc de odihna, nu ca pe un front de batalie cu somnul.

#ladatorie #mediciiMedlife #alaturidevoi #izolatidarimpreuna

 



Echipa MedLife de Psihiatrie

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar
PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar

Alergologie

Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar
Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar

Chirurgie Pediatrica și Camera De Garda

Adauga un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii!

Adresa de email nu va fi publicată.

0 comentarii

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.