Publicat la: 
6/08/2013

Studiu: Jocurile pe calculator sporesc atentia vizuala, dar reduc controlul impulsurilor

O persoana care se joaca un "shooter" trebuie sa ia decizii rapid. Procesul de luare a deciziilor stimuleaza competentele vizuale ale jucatorului, dar acest lucru vine cu un cost: reducerea capacitatii persoanei de a inhiba comportamentul impulsiv. Aceasta "reducere" se numeste "control executiv proactiv" si se pare ca este un alt mod in care jocurile video violente pot creste comportamentul agresiv.

"Credem ca orice joc care necesita aceeasi rapiditate de raspuns poate produce efecte similare asupra controlului executiv proactiv, indiferent de gradul de violenta", a spus Craig Anderson, directorul Center for the Study of Violence la Iowa State University.

"Dar totul este speculativ[...] Ceea ce nu este speculativ este numarul din ce in ce mai mare de cercetari care leaga jocurile video agresive cu problemele legate de atentie", a adaugat acesta.

Abilitatea oamenilor de a trece peste impulsurile agresive este dependenta de o buna capacitate de control executiv. Psihologii sociali analizeaza o varietate de factori, inclusiv expunerea la mass-media, furia si alcoolul, care afecteaza aceasta capacitate.Doua tipuri de procese cognitive joaca un rol crucial: proactiv si reactiv.

"Controlul cognitiv proactiv implica pastrarea informatiilor active in memoria pe termen scurt pentru a fi utilizate in hotararile ulterioare[...] Controlul reactiv este mai degraba un mod spontan de a lua decizii", a explicat Anderson.

In trei studii noi, nepublicate, Anderson si colegii sai au constatat ca jocurile video de actiune sunt asociate cu abilitati de atentie, vizuale si spatiale mai bune, dar si cu un control cognitiv proactiv redus.

"Aceste studii sunt primele care demonstreaza ca jocurile video violente au atat efecte benefice, cat si efecte negative", a afirmat Anderson.

Potrivit lui Anderson, o mare parte a mediei vizuale (televizorul, filmele, jocurile video) antreneaza creierul sa raspunda repede la schimbarile rapide ale imaginilor si ale sunetelor.

Sursa: Science Daily

Specialitate: 
Comentarii

Dovada ca minti e comentariul tau. De ce ai reactionat asa daca nu e adevarat de scrie acolo?

Eu sunt de acord, atunci cand ma joc, chiar daca sunt un jucator casual, prefer sa las dificultatea pe normal, si automat ma enervez treptat cand mor in repetate randuri. Daca vine cineva sa ma si deranjeze, dau peste si incep sa fiu irascibil.

Cea mai mare tampenie chestia cu comportament agresiv!!!
La cate "shootere" am jucat si mai ales cate ore am "pierdut" cu ele,
ar trebui ca in fiecare saptamana sa bag pe cineva ... cel putin.

PS. Cred ca tampeniile de la TV debitate de "vedete", "politicieni", etc si faptele lor te fac sa devii agresiv, sa gandesti "agresiv".

Pagini

Echipa medicala MedLife - Psihologie

Articole similare

Indulcitorii dau un gust dulce fara a creste nivelul glicemic dupa ingestia lor / Foto: Photoxpress.com Indulcitorii artificiali au inceput prin a fi folositi in alimentatia diabeticilor, iar in timp utilizarea lor s-a extins si in cadrul regimurilor de slabire. Supravegherea aportului de glucide, masurarea nivelului glicemic fac parte din...
Copiii de 11 luni arata o afinitate naturala pentru animale si aceasta atractie include animalele de care se tem adultii precum serpii si paianjenii. Acestea sunt concluziile unui studiu condus de Vanessa LoBue de la Rutgers University, care a fost publicat online in British Journal of Developmental Psychology (BJDP). Comportamentul copiilor...
Cseke Attila, ministrul Sanatatii / Foto: Agerpres Ministerul Sanatatii intentioneaza sa scoata Fondul Unic de Asigurari de Sanatate din administrarea Ministerului Finantelor Publice si trecerea acestuia in administrarea Casei Nationale de Asigurari de Sanatate. CNAS ar urma sa intre in subordinea Ministerului Sanatatii, a informat marti...
Consult oftalmologic / Foto: Agerpres Strabismul este o afectiune vizuala in care ochii nu poseda capacitatea de a focaliza aceeasi imagine in acelasi timp. Cel mai adesea strabismul apare in copilarie, dar poate aparea si mai tarziu in viata. In orice moment ar aparea insa, strabismul este o sursa de disconfort fizic si psihic. Care sunt...
Amintirile pot fi transmise din generatie in generatie in ADN-ul nostru, proces care poate fi cauza principala a fobiilor. O noua cercetare arata ca aminitirile pot fi transmise genetic, ceea ce ar permite mostenirea experientelor de la stramosi. Oamenii de stiinta au presupus ca aminitirile si expereintele invatate in decursul vietii trebuie...