Publicat la: 
10/04/2018

activitate fizica sport fericire

Se stie ca activitatea fizica are un impact benefic asupra sanatatii mintale, fiind adesea recomandata pentru reducerea simptomelor specifice depresiei, anxietatii si a altor afectiuni psihice. Cu toate acestea, exista putine studii de specialitate care vorbesc despre impactul activitatii fizice asupra sanatatii mintale, precum ar fi nivelul de fericire si bunastare al subiectilor, scrie ns.umich.edu.

Studiu asupra legaturii dintre activitatea fizica si gradul de fericire

Weiyun Chen si-a propus sa investigheze care este impactul activitatii fizice asupra creierului atunci cand vine vorba despre sanatatea mintala, prin comparatie cu analizele efectuate in trecut pe tema impactului benefic al efortului fizic asupra reducerii simtomelor asociate bolilor psihice. 

Constatarile Dr. Chen au fost publicate recent in revista de specialitate "The Journal of Happiness Studies."

Mai exact, Dr. Weiyun Chen si-a propus sa examineze aspectele legate de activitatea fizica ce sunt asociate cu un nivel sporit de bunastare, dar si sa identifice ce persoane ar putea beneficia cel mai mult de pe urma acestei conexiuni. 

Pentru a realiza acest studiu, Dr. Chen si echipa sa de cercetatori au analizat 23 de studii efectuate pe tema legaturii dintre nivelul de fericire si activitatea fizica. 

Dintre acestea, 15 studii observationale au aratat o asociere directa sau indirecta intre fericire si urmarea unui program de activitate fizica. Alte opt studii nu au ajuns la constatari coerente.  

Studiile au inclus informatii medicale privind sanatatea mintala a miilor de adulti de toate varstele si originile, copii, precum si datele medicale ale persoanelor ce au reusit sa invinga cancerul. 

"Descoperirile noastre sugereaza faptul ca frecventa efectuarii activitatii fizice si nivelul de intesitate al acesteia sunt factori esentiali pentru observarea corelatiei dintre activitatea fizica si gradul de fericire. Chiar si cea mai mica schimbare a programului de activitate fizica ar putea face o diferenta majora atunci cand vine vorba despre fericire," explica Dr. Chen. 

Rezultatele studiului arata, de asemenea, ca exista un mecanism de baza ce mentine relatia dintre fericire si activitatea fizica. 

Mai multe studii de specialitate au constatat ca nivelul de fericire declarat de participanti este similar in randul persoanelor ce obisnuiau sa efectueze saptamanal cel putin 150 de minute de activitate fizica.

Sunt activ si, prin urmare, sunt fericit

Revizuirea studiilor observationale efectuate in trecut pe aceasta tema arata ca, prin comparatie cu persoanele inactive, persoanele suficient de active au pana la 52% mai multe sanse sa se declare fericite. 

O serie de studii ce analizeaza relatia dintre activitatea fizica si gradul de fericire declarat de persoanele tinere arata ca tinerii aflati la o greutate optima si care obisnuiau sa intreprinda activitati fizice cel putin o data pe saptamana au avut cu pana la 1,4 ori mai multe sanse sa se declare fericiti, prin comparatie cu persoanele supraponderale si inactive.

Un alt studiu constata ca adolescentii care efectueaza saptamanal cel putin doua antrenamente fizice au un nivel de bunastare semnificativ crescut fata de cei care participa la activitati fizica o singura data pe saptamana sau deloc. 

Un alt studiu constata ca studentii care participa la activitatile fizice au cu pana la 1,3 mai multe sanse sa se declare fericiti in cadrul sondajelor de opinie ce evalueaza conexiunea dintre cele doua, prin comparatie cu colegii lor inactivi.

Alte trei studii au analizat aceasta asociere in randul persoanelor in varsta si au constatat ca exercitiile fizice determina adultii sa se declare mai fericiti, dar cu toate acestea fericirea acestora este mediata de starea de sanatate si de bunastarea lor pe plan social.

De asemenea, alte trei studii au analizat segmente specifice de populatie. Printre supravietuitoarele cancerului ovarian, 150 de minute de activitate fizica moderata efectuata saptamanal a fost pozitiv asociata cu nivelul crescut de bunastare. In randul copiilor si adolescentilor cu paralizie cerebrala, activitatea fizica a prezis nivelul de fericire al acestora, iar in randul celor ce au renuntat la adictia de droguri exercitiile fizice au avut rezultate benefice, sporindu-le gradul de fericire al acestora.

Pe parcursul studiilor de interventie, activitatea fizica a inclus cursurile de aerobic, activitatile sportive mixte efectuate in cadrele scolare si universitare, precum si exercitiile intindere musculara pe o perioada ce se intinde de la sapte saptamani si pana la un an. Patru dintre studiile de interventie au aratat o diferenta semnificativa la nivelul gradului de fericire declarat de subiecti intre grupul de participanti activi pe plan fizic si grupul de test.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Dan Gilbert, psiholog, profesor in cadrul Harvard University / Foto: Vimeo.com "Din perspectiva evolutiei, doua milioane de ani nu inseamna nimic. Cu toate acestea, in ultimele doua milioane de...
Fericirea la varsta mijlocie/ Foto:MorgueFile.com Sentimentul de fericire "se scufunda" la varsta mijlocie in cazul persoanelor care locuiesc in "Occidentul prosper", arata unui nou studiu,...