Publicat la: 
21/08/2015

Incepand din 1 septembrie 2015, toate serviciile medicale oferite in cadrul MedLife prin contract cu Casa Nationala de Asigurari de Sanatate vor fi acordate exclusiv pe baza prezentarii cardului national de sanatate. Acest lucru se aplica inclusiv pentru consulttiile la medicul de familie.

In cazul in care un pacient nu va avea asupra sa cardul atunci cand se va prezenta la programare, serviciul va trebui achitat.

Pentru persoanele care nu au intrat in posesia cardului, serviciile medicale decontate pot fi acordate pe baza unei adeverinte de asigurat eliberata la solicitarea acestuia de catre Casa de Asigurari de Sanatate la care este luat in evidenta.

Ce contine cardul?

Cardul national de sanatate contine doar datele de identificare ale asiguratului.

Pe card si in memoria electronica a cardului sunt imprimate urmatoarele informatii:

  • Numele si prenumele asiguratului;
  • Codul unic de identificare in sistemul de asigurari sociale de sanatate;
  • Numarul de identificare al cardului national de asigurari sociale de sanatate (CID);
  • Data nasterii;
  • Termenul de valabilitate al cardului (5 ani).

Doar la cererea asiguratului, medicul de familie poate inscriptiona pe cardul de sanatate date medicale suplimentare.

Cum se activeaza cardul de sanatate?

Activarea cardului de sanatate se va face la orice furnizor de servicii medicale (cabinet de medicina primara, spital, ambulatoriu, laborator) la care asiguratul va apela prima data dupa primirea cardului. Nu este necesar ca asiguratul sa mearga special la medic pentru activarea cardului. Operatiunea de activare consta in inlocuirea codului PIN initial al cardului (000) cu un cod PIN din patru cifre ales de asigurat, pe care acesta nu trebuie sa il divulge. Codul PIN ramane in proprietatea asiguratului, la fel ca PIN-ul de la cardul bancar. Cardul nu este transmisibil si poate fi folosit numai impreuna cu un document de identitate. Introducerea altor date suplimentare pe cardul de sanatate este optionala si se realizeaza doar la medicul de familie. Nu este obligatoriu ca acest demers sa fie realizat in momentul activarii cardului.

Cum se utilizeaza cardul de sanatate?

Odata activat, cardul de sanatate va fi prezentat ori de cate ori asiguratul apeleaza la furnizorii aflati in contract cu Casa de Asigurari de Sanatate pentru servicii medicale sau farmaceutice. Furnizorul va introduce cardul in cititor, iar asiguratul va tasta codul PIN.
Instant, aplicatia cardului va afisa un mesaj in care va informa furnizorul daca posesorul cardului este asigurat sau nu. Utilizarea cardului reprezinta dovada ca asiguratul a fost prezent la furnizorul de servicii medicale. In acest fel se valideaza serviciul de care a beneficiat, in vederea decontarii din fondul de asigurari sociale de sanatate.

Serviciile medicale de urgenta

Pentru serviciile medicale de urgenta nu este necesara utilizarea cardului de sanatate. Aceste servicii fac parte din pachetul minim de servicii medicale, care se acorda atat persoanelor asigurate, cat si celor neasigurate. 

Alte NoutatiVezi toate Noutatile

ARAD Hyperclinica MedLife Genesys Clinică: închis Recoltare: închis Spital MedLife Genesys Gardă: 24/24 BRAȘOV Hyperclinica MedLife PDR Turnului 2A Brașov Clinică: 8:00 – 14:00 Hyperclinica MedLife...
MedLife susține @Now What?! Cu diagnosticul la specialist, prima conferință din Cluj-Napoca adresată simultan specialiștilor din domeniul medical, dar și publicului larg. Evenimentul va avea loc în...