Publicat la: 
2/02/2018

slabesti stand in picioare

O persoana cu o greutate corporala de circa 65 de kilograme ar putea slabi pana la 10 kilograme in patru ani de zile, daca sta in picioare sase ore pe zi, conform unui studiu publicat in "The European Journal of Preventive Cardiology".

Statul in picioare previne cresterea in greutate, stimuleaza pierderea kilogramelor in plus si scade riscul declansarii bolilor care apar pe fondul problemei obezitatii, arata raportul cercetatorilor, informeaza escardio.org.

Statul jos este de multa vreme asociat, in cadrul studiilor de specialitate, cu riscul crescut pentru declansarea obezitatii, diabetului si a bolilor cardiovasculare.

Cei mai multi oameni obisnuiesc sa stea pe scaun in medie circa sapte ore pe zi, aceasta rutina fiind asociata cel mai frecvent cu locul de munca chiar si in randul persoanelor active.

Cum au ajuns cercetatorii la aceasta constatare

Pentru a realiza acest studiu, cercetatorii au examinat rezultatele a 46 de studii de specialitate cu scopul de a identifica numarul de calorii consumate de participanti pentru un minim de sase ore pe zi de stat in picioare.

Participantii, in numar total de 1184 si cu varsta medie de 33 de ani, au fost majoritar barbati (60%), iar indicele de masa corporala a fost de 65 de kg.

Examinarea a aratat ca statul in picioare ajuta la arderea a 0,15 calorii pe minut, prin comparatie cu statul jos.

Inlocuirea statului pe scaun cu statul in picioare ar putea, astfel, sa ajute o persoana cu o greutate medie de 65 de kilograme sa arda circa 54 de calorii pe zi.

Presupunand ca aceasta nu isi schimba regimul alimentar zilnic, statul in picioare ar duce la pierderea a 2,5 kilograme pe an si pana la 10 kilograme in patru ani, arata raportul cercetatorilor.

"Statul in picioare nu numai ca arde calorii, ci antreneaza intreg sistemul muscular si stopeaza riscul infarctului miocardic, al accidentului vascular cerebral si diabetului, astfel incat beneficiile statului in picioare merg dincolo de limitele mentinerii unei greutatii corporale ideale," declara autorul principal al studiului, Prof. Francisco Lopez-Jimenez, seful Cabinetului de Cardiologie in cadrul Clinicii Mayo din Rochester, SUA.

Diferenta dintre energia consumata de organism pentru statul jos si energia consumata pentru statul in picioare este chiar mai mare decat cea identificata in cadrul studiilor de specialitate.

Pe parcursul examinarilor, voluntarii au stat nemiscati, in timp ce in viata de zi cu zi persoanele ce obisnuiesc sa stea in picioare fac mai multa miscare.

"Este posibil ca rezultatele cercetarii noastre sa subestimeze puterea acestei activitati, intrucat atunci cand oamenii stau in picioare tind sa faca mai multe miscari spontane, precum plasarea greutatii corporale de pe un picior pe celalalt sau efectuarea pasilor inainte si inapoi. In unele cazuri, statul in picioare pe parcursul efectuarii responsabilitatilor de birou ar include si alte mici activitati care solicita muschii, precum ridicatul obiectelor sau chiar drumul scurt pentru a lua un pahar cu apa sau a arunca gunoiul," adauga autorul principal al studiului.

Astfel, simpla inlocuire a statului jos, indiferent de activitatea intreprinsa, este o schimbare minora ce poate avea rezultate deosebit de importante pentru sanatatea organismului, contribuind la reducerea riscului cresterii in greutate, precum si a declansarii bolilor asociate obezitatii, pe termen lung.

"Este important sa evitam statul jos pentru ore indelungate. Statul in picioare este un prim pas pentru a invinge ideea ca rutina de munca presupune ore indelungate de lipsa de miscare. Mai mult, statul in picioare imbunatateste pozitia corpului si poate da nastere dorintei de a face mai multa miscare si a efectua activitati fizice usoare, indiferent de locatia in care ne aflam," conchide Prof. Lopez-Jimenez.

Taguri Medlife: 
Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Mersul pe bicicleta, o modalitate placuta de a arde calorii / Foto: PhotoXpress Se stie ca trebuie sa facem miscare in mod regulat, insa nu toti preferam acelasi tip de activitate fizica, iar ca...
Programele web de slabire nu sunt intotdeauna eficiente / Foto: Photoxpress.com Oamenii au tendinta de a slabi mai mult cu ajutorul instrumentelor online decat prin programele traditionale de...