Publicat la: 
31/07/2017

"Multe persoane, in special cele care efectueaza in mod regulat un antrenament sportiv, urmeaza o dieta alimentara cu un continut mare de proteine. Care este cantitatea de proteine indicata consumului zilnic pentru adulti?", intreaba cititorii New York Times. Iata ce raspund specialistii, conform nytimes.com.

Recomandarile specialistilor pentru adultii sanatosi mentioneaza consumul de 46 de grame de proteine zilnic pentru femei si circa 56 de grame de proteine pentru barbati.

In timp ce malnutritia proteinelor este o problema pentru milioane de oameni din intreaga lume, adultii din tarile dezvoltate depasesc necesarul zilnic si consuma mult mai multe proteine decat are nevoie organismul pentru a fi in stare buna de functionare.

Majoritatea adultilor din Statele Unite ale Americii consuma aproximativ 100 de grame de proteine pe zi, in timp ce altii reusesc sa consume de doua ori cantitatea recomandata de nutritionisti.

Chiar si persoanele care au adoptat o dieta vegana reusesc sa consume pana la 80 de grame de proteine zilnic, obtinand aportul de proteine din fasole, nuci, broccoli si cereale integrale.

The Hartman Group, o firma americana de cercetare de piata, a efectuat in ultimii 25 de ani un studiu pe tema alimentatiei zilnice in randul adultilor americani si a constatat ca aproximativ 60% din populatie incearca in mod activ sa isi mareasca aportul de proteine in alimentatia zilnica.

Multi dintre acestia evita consumul de alimente dulci si carbohidrati, si opteaza pentru alimente bogate in proteine si suplimente alimentare.

Mamele copiilor sportivi incurajeaza consumul de proteine in randul celor mici, este de parere Melissa Abbott, vice presedinta The Hartman Group.

Pentru multa vreme oamenii obisnuiau sa consume multi carbohidrati, acum acestia considera ca e vremea sa inlocuiasca o parte din alimentele ce le alcatuiesc dieta cu gustari ce au un continut ridicat de proteine, precum sunt batoanele proteice.

"Sondajul de opinie arata ca multe persoane se tem ca vor ceda fizic pe durata antrenamentelor, in lipsa consumului zilnic al unei cantitati suficiente de proteine, dar majoritatea oamenilor depasesc necesarul zilnic, asa incat suplimentarea dietei cu astfel de produse alimentare bogate in proteine nu este necesara. Mai mult decat atat, acestia trebuie avertizati ca un consum mare de proteine zilnic poate creste riscul aparitiei leziunilor renale," conchide specialista.

Autor: G.T.

Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Unele variatii in genele noastre, care ar putea face ca o persoana sa aiba risc de boli inflamatorii cum ar fi scleroza multipla, boala Crohn sau artrita reumatoida, au fost tinta selectiei naturale...
Desi fumatul devine mai putin popular in multe parti ale lumii, numarul total de fumatori este in crestere, potrivit cifrelor globale. In 2012, 967 de milioane de persoane fumau in fiecare zi, spre...