MEDICINA GENERALA

05 Noiembrie 2013

11 alimente pentru oase sanatoase

11 alimente pentru oase sanatoase

Cand vine vorba de construirea unor oase puternice, exista doua elemente nutritive cheie: calciul si vitamina D. Calciul sustine oasele si structura dintilor, in timp ce vitamina D imbunatateste absorbtia calciului si cresterea oaselor. Daca veti dezvolta osteoporoza, o boala caracterizata prin oase fragile, obtinerea calciului si a vitaminei D poate incetini boala si ajuta la prevenirea fracturilor.

Aceste substante nutritive sunt importante la varste fragede, dar ne ajuta si pe masura ce imbatranim. Adultii de pana la 50 de ani ar trebui sa obtina 1.000 de miligrame de calciu si 200 de unitati (international units) de vitamina D pe zi. Adultii de peste 50 de ani ar trebui sa obtina 1200 de miligrame de calciu si 400-600 de unitati de vitamina D.

Iaurt Cei mai multi oameni isi iau necesarul de vitamina D prin expunerea la lumina soarelui, dar exista anumite alimente, precum iaurtul, care sunt foarte bogate in aceasta vitamina. O cana de iaurt poate fi o modalitate buna de a obtine cantitatea de calciu necesara zilnic.

Lapte Exista un motiv pentru care laptele este imaginea de poster a calciului. Un sfert de kilogram de lapte pe zi va costa 90 de calorii, dar va ofera 30% din doza zilnica de calciu. Alegeti o marca imbunatatita cu vitamina D pentru a dubla beneficiile.

Branza Doar pentru ca branza are un continut ridicat de calciu nu inseamna ca trebuie sa o consumati in exces. 40 de grame de branza cheddar contine mai mult de 30% din necesarul zilnic de calciu, deci consumati cu moderatie. Cele mai multe tipuri de branza contin o cantitate mica de vitamina D, dar nu suficienta incat sa va satisfaca necesitatea zilnica.

Sardine Sardinele contin o cantitate surprinzatoare de vitamina D si calciu. Acestea pot fi savurate in paste sau salate.

Oua Ouale contin 6% din cantitatea de vitamina D necesara zilnic. Nu optati pentru albusuri. Desi acestea au calorii putine, vitamina D se gaseste in galbenus.

Somon Somonul este cunoscut pentru cantitatea ridicata de acizi grasi omega 3. O bucata de somon contine mai mult de 100% din cantitatea de vitamina D necesara in fiecare zi.

Spanac In cazul in care nu puteti manca produse lactate, spanacul este un mod excelent de a obtine calciu. O cana de spanac fiert contine aproximativ 25% din cantitatea necesara de calciu, fibre, fier si vitamina A.

Cereale fortificate Anumite cereale contin pana la 25% din cantitatea necesara de vitamina D.

Ton Tonul, un alt peste gras, este o sursa buna de vitamina D. 80 de grame de ton contin 154 de unitati de vitamina D, aproximativ 39% din doza zilnica necesara.

Varza verde La fel ca spanacul, varza este plina de calciu. O cana de frunze de varza fierte contine mai mult de 25% din cantitatea necesara de calciu.

Suc de portocale Un pahar de suc din portocale proaspat stoarse nu contine calciu sau vitamina D, dar studiile au aratat ca acidul ascorbic din sucul de portocale poate ajuta la absorbtia calciului.

Sursa: Health.com



Echipa MedLife de Pediatrie

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist
GAG
Gontariu Alina Georgeta
Medic Specialist

Ecografie 2d și Ginecologie

PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar
PB
Petrutescu Brandusa
Medic Primar

Alergologie

Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar
Andriescu Mircea
Andriescu Mircea
Medic Primar

Chirurgie Pediatrica și Camera De Garda

Adauga un comentariu

Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii!

Adresa de email nu va fi publicată.

0 comentarii

©2021 Acest site este proprietatea Medlife S.A. Toate drepturile rezervate.