Publicat la: 
22/03/2018

Avocado: beneficiile grasimilor mononesaturate din plante

Dietele bogate in grasimi mono-nesaturate din plante pot reduce riscul de deces din cauza bolilor de inima. Cele mai mari scaderi ale riscului de deces s-au inregistrat atunci cand grasimile sanatoase din plante au inlocuit grasimile saturate, grasimile trans si carbohidratii rafinati, potrivit unei cercetari prezentate de American Heart Association, conform heart.org.

Rezultatele subliniaza importanta sursei si cantitatii de acizi grasi mono-nesaturati in dieta. ''Ar trebui sa mancam mai multi acizi grasi mono-nesaturati din plante si mai putini acizi grasi mono-nesaturati din surse animale ", a declarat Marta Guasch- Ferré, unul dintre autorii studiului.

Surse de grasimi mononesaturate

Grasimile mononesaturate sunt de obicei lichide la temperatura camerei si se solidifica atunci cand sunt refrigerate.

Surse de grasimi mono-nesaturate pe baza de plante:

  • uleiuri de masline
  • alte uleiuri vegetale,
  • avocado,
  • nuci
  • seminte.

Grasimi mono-nesaturate care provin de la animale:

  • lactate,
  • oua,
  • carnea de pasare,
  • carnea rosie
  • peste.

Grasimile mononesaturate scad riscul de deces

Pentru a evalua impactul consumului de acizi grasi mono-nesaturati asupra decesului din cauza bolilor cardiovasculare, cercetatorii au folosit date de la 63412 de femei si 29.966 de barbati. S-au folosit chestionare detaliate privind frecventa alimentelor consumate la fiecare patru ani pentru a evalua compozitia dietelor participantilor. Acest tip de studiu observational poate identifica o tendinta printre participanti, dar nu poate dovedi cauza si efectul.

In timpul unui interval de urmarire de 22 de ani, au existat 20,672 decese în randul participantilor, 4,588 dintre acestia au suferit de boli cardiovasculare. Analizand informatiile despre dieta, cercetatorii au descoperit ca:

  • Participantii cu un aport mai mare de acizi grasi mono-nesaturati din plante au avut un risc cu 16% mai mic de deces din orice cauza comparativ cu cei cu aporturi mai mici.
  • Participantii cu un aport mai mare de acizi grasi mono-nesaturati de la animale au avut un risc de 21% mai mare de deces din orice cauza.
  • Înlocuirea grasimilor saturate, a carbohidratilor rafinati (precum zaharurile simple) sau a grasimilor trans cu un numar egal de calorii (2% - 5% din total) cu acizi grasi mono-nesaturati din plante ar putea reduce riscul de decese din orice cauza cu 10% si 15%.
  • Inlocuirea acizilor grasi mono-nesaturati de la animale cu o cantitate egala de calorii (5 la suta din total) din acizi grasi mono-nesaturati din plante poate reduce riscul de decese in orice cauza si decese cauzate de boala cardiaca cu 24 si 26%.

In cadrul studiului, riscurile au fost ajustate pentru a tine seama de cativa factori cunoscuti care ar putea influenta riscul decesului:

  • etnia;
  • fumatul;
  • consumul de alcool, fructe si legume;
  • istoricul familial al bolilor cronice;
  • activitate fizica;
  • indicele de masa corporala;
  • factorii de risc de boala cardiaca.
Taguri Medlife: 
Adaugă comentariu nou

Alte articoleVezi toate articolele

Stim ca o alimentatie sanatoasa, alaturi de o activitate fizica constanta, este cheia unei vieti sanatoase. Pentru ca in ultima perioada aceste subiecte au devenit preocupari din ce in ce mai...
Majoritatea romanilor (64%) si-au mentinut greutatea constanta in ultimul an in vreme ce 11% au slabit iar 23% s-au ingrasat. Ciorba/ supa, produsele lactate, cartofii prajiti/ piure si salatele sunt...