Publicat la: 
27/06/2013

Cum sa slabesti sanatos

  • Programeaza-ti mesele

Seteaza un cronometru la 20 de minute si reinventeaza-te ca o persoana care mananca incet. Acesta ar trebui sa fie unul dintre principalele obiceiuri pentru a slabi fara a trece printr-o dieta complicata. Savureaza fiecare muscatura, mancatul intr-un ritm mai lent declanseaza hormonii care iti lasa impresia ca esti satul. Mancatul "pe fuga" blocheaza aceste semnale si duce la mancatul excesiv.

  • Dormi mai mult, cantaresti mai putin

Prelungirea somnului cu o ora in plus pe zi ar putea ajuta o persoana sa slabeasca aproape 7 kilograme pe an, potrivit unui cercetator al universitatii din Michigan. Scenariul acestuia arata ca atunci cand somnul inlocuieste activitatile nefolositoare, o persoana poate, fara efort, sa reduca caloriile pana la 6%. Rezultatele variaza in functie de fiecare persoana, dar exista dovezi care demonstreaza ca somnul scurt mareste apetitul.

  • Mananca mai multe legume

Serveste cel putin 3 legume alaturi de cina, in loc de una. Continutul crescut de fibre si apa al legumelor te satura, dar cu mai putine calorii. Acestea trebuie gatite fara a adauga grasime si asezonate cu suc de lamaie.

  • Supa

Adauga o supa in meniul tau zilnic si te vei satura cu mai putine calorii. Supa este, in mod special, buna la inceputul mesei deoarece iti incetineste ritmul in care mananci. Atentie, in schimb, la supele cremoase, care pot fi bogate in grasimi si calorii.

  • Cereale integrale

Cerealele integrale precum orezul brun, orzul, ovazul si graul integral trebuie sa faca parte din strategia ta de a pierde din greutate. La fel ca si supa, acestea te ajuta sa te saturi cu mai putine calorii si iti poate imbunatati si nivelul colesterolului. Cerealele integrale se gasesc si in vafe, crusta de la pizza, briose si paste.

  • Vizualizeaza premiul

Agata la vedere rochia, fusta sau perechea de blugi preferata ca sa le poti vedea in fiecare zi. Astfel, vei avea constant ochii pe premiu. Dupa ce ti-ai indeplinit obiectivul, repeta actiunea. Este bine ca acesti pasi sa fie facuti gradual.

  • Renunta la sunca

Renunta la cele doua felii de sunca de la micul dejun. Aceasta miscare simpla salveaza aproape 100 de calorii, care adunate te pot ajuta sa slabesti aproximativ 5 kilograme pe an. Ganditi-va la felii de rosii, ardei, banane, ardei gras rosu, mustar granulat sau o felie subtire de branza de capra.

  • Personalizeaza felia de pizza

Alege toppingurile de legume pentru pizza in loc de carne si vei putea salva 100 de calorii. De asemenea, poti alege pentru pizza ta branza cu un continut scazut de grasimi sau un blat subtire.

  • Foloseste un pahar inalt si subtire

Foloseste un pahar inalt si subtire in loc de unul mic si gros. Astfel, vei bea cu 25%-30% mai putin suc, vin sau orice alta bautura. Cercetatorul Brian Wansink a explicat ca reperele vizuale ne pot pacali si astfel vom consuma o contatitate mai mica. Testele acestuia de la Universitatea Cornell au demonstrat ca toti oamenii pun mai mult suc intr-un pahar mic si gros, chiar si barmanii experimentati.

  • Pauza de la mancat

Majoritatea oamenilor au o "pauza de la mancat", moment in care pun furculita jos pentru cateva minute. Fiti atenti la aceste momente si incercati sa nu mancati in intervalul respectiv. Acesta este semnalul subtil ca suntem satui, dar nu ghiftuiti. Cei mai multi oameni il rateaza.

  • Alege farfuriile mai mici

Alege o farfurie mai mica la fiecare masa si vei manca, in mod automat, mai putin. Cercetatorul Brian Wansink a descoperit dupa numeroase teste ca oamenii mananca mai mult atunci cand au farfurii mai mari. Alegerea unei farfurii mai mici poate salva de la 100 pana la 200 de calorii pe zi, ceea ce inseamna 5-10 kilograme pe an.

  • Cum sa mancam in oras

Mesele servite in oras, la un restaurant sunt, in mod special, daunatoare siluetei. Pentru a evita acest lucru impartiti aperitivul cu un prieten, comandati doar aperitivul, alegeti farfuria pentru copii sau luati jumatate din portie la pachet. Compensati un aperitiv mic cu o salata mai mare pentru a mentine echilibrul.

  • Activitatea fizica

Pentru a pierde 5 kilograme pe an trebuie indepliniti cativa pasi simpli: mergeti pe jos 2 kilometri, tundeti iarba pentru 20 de minute, faceti curatenie in casa pentru 30 de minute sau alergati timp de 10 minute.

  • Recompensa

Cand ati reusit sa renuntati la un obicei care dauneaza siluetei, recompensati-va: un telefon unui prieten, o pedichiura, o iesire in oras, o sesiune de cumparaturi sau o felie ocazionala de tort.

Sursa: WebMd

Taguri Medlife: 
Comentarii

Fara suparare, dar cine spune ca e necivilizat sa iei mancarea la pachet este un personaj retrograd si nu tine deloc cont de faptul ca resursele sunt limitate pe planeta asta si ca altii mor de foame. Risipa de hrana inseamna lipsa de respect pentru consecintele pe termen lung ale acestui comportament.

Daca incerci sa mananci in cunostinta de cauza, va trebui sa jignesti lumea, inclusiv rudele care nu vor putea intelege de ce le refuzi al doilea paharel de tuica si portia a 3-a de ceafa de porc.

Correct, @Hash, caci aceasta este mentalitatea noastra, a celor din partea asta de Europa...dar atunci cand vei fi fiinfd pe masa de operatie pentru un pontaj, sau cand medicii de la urgenta iti pun pad-urile ca sa te resusciteze a treia oara, stii ?, gandeste-te numai mirosul ala de piele arsa...hmmm..oare cum se vor fi simtind cei cu ceafa refuzata ???

excelent articol!

" luati jumatate din portie la pachet" Aurelia Marinescu spune ca nu e manierat sa iei la pachet mancarea care iti ramane la o masa in oras.

Da este foarte bine sa scai de kilogramele in plus in cazul in care ai probeleme cu ele, si aceasta poate fi o metode de alungare a greutatii excesive. Dar. exista si multe alte metode prin care puteti elimina surplusul de greutate

Buna! am slabit. Am slabit in 2 ani aproape 50% din greutatea pe care am avut-o initial. Aveam 26 de ani , 1.68m inaltime si 112 kg. Am fost mereu o persoana activa si chiar si la cele 112 kg tot imi placea sa fac plimbari pe dealuri ,sa ma misc,sa socializez. Vreau sa posez undeva,oriunde..cat mai des povestea mea pentru ca ma sperie medicamentele minune,dietele minune,solutiile minune de pe toate site-urile. Mi se pare o bataie de joc fata de oameni care se confrunta cu probleme reale. Nu o sa slabesti in trei zile 10 kg mancand ferocianura de scorbat de bambilici! vreau sa va prezint cateva din princiiple pe care le-am adoptat si care m-au ajutat sa ajung la 65 de kg in aproximativ 2 ani.
1). Nu-ti face viata un calvar. Nu adopta diete draconice sau alerga pana iti dai sufletul. O sa renunti in curand, o sa mananci ca sa te simti bine.
2). Cumpara-ti un cantar. E bine sa stii cand progresezi sau regresezi dar nu face din el o obsesie.
3). Mancarea. Imi place sa mananc. Nu face din asta o vina ,nu este. Alege in schimb ce mananci. Experimenteaza! In loc sa mananci cartofi prajiti alege catofi la cuptor. Ca regula generala ; folositi cuptorul. Unul din trucurile mele e sa folosesc hartia de copt care reduce cantitatea de ulei necesara pentru a gati. Painea...evitati painea alba cu multe adaosuri. Evitati dulciurile facute cu zaharuri procesate. Ma intind prea mult insa e atat de usor sa gasesti si sa reduci pana la jumatate numarul caloriilor pe care le contine mancarea. Mai ales cea gatita in casa.
4). Nu inlocui macarea nesanatoasa cu varianta ei si mai nesanatoasa. Chiar daca stiu ca zaharul nu e sanatos, nu imi e frica sa pun o lingurita de zahar(sau si mai bine..miere) in caufeaua de dimineata. Eu nu folosesc indulcitori. Coca Cola Zero e aceeasi prostie cu Coca-Cola. Si in general produsele din comert care sunt "dietetice" sunt nesanatoase.(pot si si excepritii).
5). Miscarea. Mergi pe jos,mult. Daca iti e greu la inceput sa faci sport,nu-i nici o o problema insa fa o plimbare de jumatate de ora pe zi. In timp,dupa ce o sa slabesti o sa simti ca ai mai multa energie, o sa vrei sa te misti si o sa o faci cu drag. Miscarea nu o sa mai fie un motiv pentru care renunti ci un motiv pentru care reusesti.
Ce-am scris e doar o mica parte insa sper sa ajute. Succes!

Alte articoleVezi toate articolele

Articulatiile noastre sunt construite sa reziste la forte incredibile. In fiecare articulatie se afla o capsula cu lichid sinovial, care protejeaza cartilajul. O dieta nepotrivita, varsta si...
Argumente pro si contra eutanasiei / Foto: Sxc.hu Eutanasia si sinuciderea asistata sunt subiecte care au provocat dintotdeauna discutii inflacarate si reactii din cele mai diverse, atat in...